Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Ligt er aan hoe oud het kind is denk ik. een 10-jarige zal eerder begrijpen dat een vader die zn moer aftuigt beter weg kan zijn dan een 5-jarige die dat soort dingen vaak niet eens door heeft.

Elk kind houdt zijn leven lang hoop dat papa en mama weet bij elkaar komen, dus die hoop heeft ze al.
Maar als je iig kan laten zien dat papa en mama normaal met elkaar overweg kunnen bespaar je je dochter een hoop inwendig conflict.
En dan doe je het al beter dan het grootste deel van de gescheiden ouders.
Eerste niet helemaal. Je kunt als kind ook blij zijn dat ze uit elkaar gaan ;)

Ligt er aan hoe oud het kind is denk ik. een 10-jarige zal eerder begrijpen dat een vader die zn moer aftuigt beter weg kan zijn dan een 5-jarige die dat soort dingen vaak niet eens door heeft.
Eerste niet helemaal. Je kunt als kind ook blij zijn dat ze uit elkaar gaan ;)

Ja, tuurlijk.
Maar zelfs kinderen van 16 die jarenlang zwaar mishandeld zijn door een ouder willen niets liever dan bij die ouder zijn.
Dat is nou eenmaal zo geprogrammeerd in je hersenen.
Aka Hechtingspsychologie.

En dat staat volledig los van of je je als kind beseft dat het beter is dat je ouders uit elkaar zijn.

Maar jij als vrouw zijnde heeft toch wel een goed advies voor mij over wat te doen? Wil de dag van mn dochter niet verpesten, maar wil ook geen oorlog met mn vriendin.

Vrouwen zijn erg goed in hun advies/mening opdringen bij andere, dus verwacht veel van je @Patriciaa
Geen flauw idee joh. Zit je niet in een situatie waarbij je sowieso niets goed kan doen, en je dus alleen naar je dochter moet kijken?

Bedoel, er zit nogal een verschil tussen een ruzie die nergens over gaat (dat waait wel over), en ruzie omdat je bv liegt of loopt te rommelen.
Zou nogal vreemd zijn als je vriendin je geen tijd gunt met je dochter. Ik neem aan dat ze vooraf wist waar ze aan begon bij jou. En denk dat je zelf prima kan inschatten of je het moet laten overwaaien of moet werken aan t vertrouwen.
Als ik mij niet vergis dan heb je lopen rommelen, en dan is het dus jouw eigen schuld

Geen flauw idee joh. Zit je niet in een situatie waarbij je sowieso niets goed kan doen, en je dus alleen naar je dochter moet kijken?

Bedoel, er zit nogal een verschil tussen een ruzie die nergens over gaat (dat waait wel over), en ruzie omdat je bv liegt of loopt te rommelen.
Zou nogal vreemd zijn als je vriendin je geen tijd gunt met je dochter. Ik neem aan dat ze vooraf wist waar ze aan begon bij jou. En denk dat je zelf prima kan inschatten of je het moet laten overwaaien of moet werken aan t vertrouwen.
Als ik mij niet vergis dan heb je lopen rommelen, en dan is het dus jouw eigen schuld

Mijn dochter woont bij mij, dus ze gunt me de tijd met mn dochter wel hoor;) en nee heb niet lopen rommelen.. mijn verkeerde keuzes zijn op andere gebieden.

Ik snap ergens wel de onrust van je huidige vriendin, zij voelt natuurlijk ook wel aan dat ze nog lang niet een echte band heeft met je dochter (het klinkt in ieder geval ook niet alsof jullie al 4 of meer jaren bij elkaar zijn en een echt stiefgezin vormen).
Als er dan druk van je dochter komt om dingen samen te doen, met in haar achterhoofd dat de meeste scheidingskinderen weer hopen op reünie van de ouders, voelt dat niet prettig.

In het belang van je kinderen zou ik wel zaken samen doen. Ik zou wel uitkijken welke zaken.
Met je nieuwe vriendin eerder zaken als pretpark en andere daguitstapjes etc. Met de moeder van je dochter eerder sint maarten lopen, schoolvoorstelling, sportwedstrijd etc.
Voel je het verschil? Je bent dan wel gescheiden maar nog wel samen ouder.

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar volgens mij kun je ze al vanaf heel jong duidelijk maken dat je het leuk vindt dingen samen te doen met haar en haar moeder, ondanks dat jij en haar moeder nooit meer een koppel zullen vormen. Helpt haar ook om om te gaan met de realiteit.

Succes in ieder geval.

Klopt, nog niet zo erg lang bij elkaar. Zie inderdaad het verschil qua bezigheden;) dit lijkt mij ook de beste aanpak. Mn dochter is ook gek op mn huidige vriendin, dus snap niet goed waar de onzekerheid vandaan komt. Mn dochtertje is 5 jaar :)

die onzekerheid heeft niet alleen te maken met of je dochter haar wel leuk vindt, of er misschien toch nog gevoelens zijn voor je ex maar ook nog onwetendheid over normale ontwikkeling bij kinderen en helemaal bij de stadia die kinderen van gescheiden ouders dan tegenkomen.
Ik denk dat het haar al rust kan geven te weten dat het een jaar of vier nodig heeft voordat je vijfjarige haar echt zal accepteren als nieuwe partner en de nieuwe realiteit volledig kan accepteren. Daarnaast zal je dochter ook pas nadat jij en haar moeder alles compleet verwerkt hebben, zelf met de verweking starten/vorderen omdat ze jullie daar eerder niet mee wilde/kon belasten.

Het klinkt alsof jullie nu net in dat laatste proces zitten en je dochter aanvoelt dat ze jullie minder hoeft te ontzien.

Zal vanmiddag een rustig gaan zitten met mn vrouwtje. Danku voor de online hulp <3

wat een kut dag, gaat m'n fiets ook stuk

Intense spierverkramping in mijn kuit wat zeker een minuut aanhield, bijna ko gegaan van de pijn :roflol:

tentamen gehaald met 5.6
RIP gemiddelde

Intense spierverkramping in mijn kuit wat zeker een minuut aanhield, bijna ko gegaan van de pijn :roflol:

kuit kramp is echt klote, dat het zo lang aanhoud zelf nooit gehad.
had er altijd last van bij nordic ham curl, bijna elke keer weer kramp.

-

Laatst bewerkt:
regen. ik haat regen.

3x8x100kg squaten ging moeilijk na maanden niet squaten :( rip leggains

Terug
Naar boven