XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Vandaag m'n uitkering gekregen :) uwv goat werkgever

3000 euro netto per maand als je elke dag werkt en alles zelf moet regelen. No thx jeff.

Ehrmmm, als jij 3000 euro NETTO weinig vindt voor een min-of-meer entry-level positie die door de gemiddelde MBO-er ingevuld wordt dan denk ik dat er iets schort aan je realiteitszin. Of je begrijpt me verkeerd. Dit is min of meer de BODEM in IT ZZP landschap. Alleen servicedesk mensen verdienen minder, maar dan zou ik dat sowieso niet freelancen. Enneh met dat "alles zelf regelen" valt best mee, dat had ik namelijk al meegerekend in die 50%. Als ik zeg netto bedoel ik ook netto ;)

zoveel voordeel heeft dat ZZP'en eigenlijk ook niet. Ken er een hoop in de bouw die er behoorlijk op hun bek mee zijn gegaan toen die kredietcrisis insloeg.

Ja in de bouw, maar dat is ook een heel andere sector. Daar wordt lang niet zo veel verdiend als in de IT (al dan niet terecht overigens, daar doe ik geen uitspraken over). Geen idee hoe t daar werkt. Ik ken wel wat bouw jongens die voor zichzelf werken en die doen t prima. Zijn wel stucadoors, timmerlui en electriciens die weten waar ze mee bezig zijn. Beunen er zat bij ook, verwacht ik.

Wat Trium zegt, je lacht je als ZZP-IT'er de ballen uit je broek. Je hebt nagenoeg geen bedrijfskosten, er is veel werk in de sector, en je hebt als ZZP'er toch aardig wat fiscale voordelen. De zelfstandigenaftrek scheelt redelijk, en je kunt ook driemaal de startersaftrek toepassen. Daarbij komt nog dat je alle elektronica 'op de zaak' zet, zoals telefoon, laptop, beeldscherm, etc. waardoor je daar niet alleen de BTW niet over betaalt, maar ook geen inkomstenbelasting.

(Ben zelf dus ook al eeuwig ZZP'er).

Mediteren tot de wekker gaat :(

griep 3 days out....

Kut testflu ook

Wat Trium zegt, je lacht je als ZZP-IT'er de ballen uit je broek. Je hebt nagenoeg geen bedrijfskosten, er is veel werk in de sector, en je hebt als ZZP'er toch aardig wat fiscale voordelen. De zelfstandigenaftrek scheelt redelijk, en je kunt ook driemaal de startersaftrek toepassen. Daarbij komt nog dat je alle elektronica 'op de zaak' zet, zoals telefoon, laptop, beeldscherm, etc. waardoor je daar niet alleen de BTW niet over betaalt, maar ook geen inkomstenbelasting.

(Ben zelf dus ook al eeuwig ZZP'er).
Ehrmmm, als jij 3000 euro NETTO weinig vindt voor een min-of-meer entry-level positie die door de gemiddelde MBO-er ingevuld wordt dan denk ik dat er iets schort aan je realiteitszin. Of je begrijpt me verkeerd. Dit is min of meer de BODEM in IT ZZP landschap. Alleen servicedesk mensen verdienen minder, maar dan zou ik dat sowieso niet freelancen. Enneh met dat "alles zelf regelen" valt best mee, dat had ik namelijk al meegerekend in die 50%. Als ik zeg netto bedoel ik ook netto ;)
Ja in de bouw, maar dat is ook een heel andere sector. Daar wordt lang niet zo veel verdiend als in de IT (al dan niet terecht overigens, daar doe ik geen uitspraken over). Geen idee hoe t daar werkt. Ik ken wel wat bouw jongens die voor zichzelf werken en die doen t prima. Zijn wel stucadoors, timmerlui en electriciens die weten waar ze mee bezig zijn. Beunen er zat bij ook, verwacht ik.
Ok, op IT-vlak is het misschien interessanter als ZZP'er. Ik vind 3000 euro netto zeker niet weinig als startloon, maar de mensen die in mijn sector zzp'er worden doen dit meestal pas na x aantal jaar ervaring + dat ze de eerste jaren zeer weinig tijd hebben. Op mijn 30-35 jaar vind ik dit wel een laag loon, zeker voor de tijd die je er dan nog moet insteken. Zeker als ik naar mijn huidig loon kijk, al moet ik wel zeggen dat ik een vrij hoog loon heb gekregen voor een functie die zogezegd 'lager' ligt dan mijn diploma. Lang verhaal maar is een bewuste keuze.

Werk zelf vaak met ZZP'ers samen. Eens ze enkele jaren verder zijn en ze hebben hun vaste klanten/jobs zowat is het inderdaad zeer interessant, als het lukt. Er is veel concurrentie en ik heb er ook al redelijk wat op hun bek heb zien gaan, om het zo ff te zeggen.
Als IT'er kan je beginnen met je kennis (denk ik) maar in mijn sector heb je gewoon ervaring nodig, anders nemen ze je amper aan. Ben ook wat aan het kijken of het voor mij ooit interessant zal zijn, maar met het loon en loonverloop van dit moment + de vele dagen vakantie + verzekering en shit die mijn bedrijf regelt en dergelijke, weerhouden mij er een beetje van.

net weer eens naar m'n cv gekeken NADAT ik hem verstuurd heb, blijken er gewoon 2 typfouten in te staan :(:(:(

net weer eens naar m'n cv gekeken NADAT ik hem verstuurd heb, blijken er gewoon 2 typfouten in te staan :(:(:(

klasgenoot op het mbo die een stage zoekt

mailt tientallen bedrijven dat zijn cv/motivatiebrief in de bijlagen te vinden zijn

vergeet de bijlagen te versturen :roflol:

Terug
Naar boven