AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

boh ouwhoer ram adan ouwieje ej

@Galen @Trium wat voor ervaring hebben/hadden jullie dan voordat jullie begonnen als zzp? Ik ben zelf net junior .net traject ingestapt ben benieuwd hoe jullie opdrachten binnenhalen ook.

@Galen @Trium wat voor ervaring hebben/hadden jullie dan voordat jullie begonnen als zzp? Ik ben zelf net junior .net traject ingestapt ben benieuwd hoe jullie opdrachten binnenhalen ook.
Toen ik begon nul ervaring. Was nog bezig met m'n BSc. Opdrachten haalde ik binnen via freelance.nl. Inmiddels al bijna 3 jaar alles binnen gehaald via mond-tot-mond.

Toen ik begon nul ervaring. Was nog bezig met m'n BSc. Opdrachten haalde ik binnen via freelance.nl. Inmiddels al bijna 3 jaar alles binnen gehaald via mond-tot-mond.

Netjes! Je kan ermee uit de voeten financieel? Wat maak je eigenlijk?

Netjes! Je kan ermee uit de voeten financieel? Wat maak je eigenlijk?
Heb inmiddels al bijna 2 jaar m'n MSc. Kan er financieel dikke prima mee uit de voeten. Ik maak met name web applicaties geschreven in PHP en doe ook redelijk wat refactoring. Ook ben ik vaak al betrokken bij projecten vanaf het requirements engineering aspect. Al zijn dingen vaak genoeg klein zat dat ik direct kan beginnen met proggen.

Heb inmiddels al bijna 2 jaar m'n MSc. Kan er financieel dikke prima mee uit de voeten. Ik maak met name web applicaties geschreven in PHP en doe ook redelijk wat refactoring. Ook ben ik vaak al betrokken bij projecten vanaf het requirements engineering aspect. Al zijn dingen vaak genoeg klein zat dat ik direct kan beginnen met proggen.

Klinkt fantastisch. Lekker veel ontwikkelen en niet te logge projecten. Maar noem eens iets specifieks wat je dan maakt?

Klinkt fantastisch. Lekker veel ontwikkelen en niet te logge projecten. Maar noem eens iets specifieks wat je dan maakt?
Bedrijf met een gigantische database waar een API aan moest worden gekoppeld voor een derde partij. Begin dan eerst met welke eisen er zijn voor de API en stel een redelijk uitvoerige documentatie op waarin alle use cases afgehandeld zijn. Hierna API geïmplementeerd en draait nu netjes. Ook betalingssysteem geschreven dat gekoppeld moest worden aan een redelijk uitgebreid leden- en licentiesysteem met ondersteuning voor verscheidene betaalmethoden incl. automatische incasso en creditcards. Ondersteunt ook de afhandeling van zachte en harde stornos voor gekoppelde licenties etc. Of applicatie waarin je het uiterlijk van een product kunt samenstellen incl. koppeling met verschillende optionele attributen per product, prijzen en afmetingen, volledig beheerbaar vanuit een CMS met i18n-ondersteuning. Etc.

En niet geheel onbelangrijk, mijn werkdag begint 's middags en doe dit minder dan 30u per week. Hou ikgenoeg tijd over om te werken aan publicaties, boeken en uiteraard DBB.

En niet geheel onbelangrijk, mijn werkdag begint 's middags en doe dit minder dan 30u per week. Hou ikgenoeg tijd over om te werken aan publicaties, boeken en uiteraard DBB.
Je hebt aardig wat kennis. Ikneem aan dat je niet altijd van de hoed en de rand hebt geweten en er dan toch maar in bent gesprongen ?

Je hebt aardig wat kennis. Ikneem aan dat je niet altijd van de hoed en de rand hebt geweten en er dan toch maar in bent gesprongen ?
Toen ik nog studeerde deed ik vooral veel simpele shit: websites. Pas na BSc begon ik met wat moeilijkere klussen en het is bijna allemaal best wel peanuts vergeleken met wat ik op de studie heb gehad. Ik heb nu de focus om de codekwaliteit heel hoog te houden, dat is wel uitdagend.

IT lijkt me echt ram saai

wat doe je allemaal op een dag
Laat opstaan en relaxed ontbijten. Vervolgens rijd ik in mn dikke BMW naar een klant om veel geld teverdienen door een paar uurtjes de wensen van een klant in code te veranderen. Vervolgens rijd ik 's middags nog terug in m'n dikke BMW en ga ik lekker eten achter m'n ultra HD TV op de bank. Daarna lees ik beetje studies, zit ik op DBB etc. Vind het helemaal mooi.

Dit is wel wat je wilt. Bij mij op stage, website's apps en weet ik het allemaal. Volgens mij komt elke programmeer taal wel aan bod .En je word helemaal gek van die PM (project management) elke dag plannen, daily standup. scrum overleg en weet ik veel wat voor shit nog meer wat zonde van de tijd is imo

Dit is wel wat je wilt. Bij mij op stage, website's apps en weet ik het allemaal. Volgens mij komt elke programmeer taal wel aan bod .En je word helemaal gek van die PM (project management) elke dag plannen, daily standup. scrum overleg en weet ik veel wat voor shit nog meer wat zonde van de tijd is imo
Scrum is gigantisch overrated. Net als vele andere ontwikkelingsmethodieken. Heb er altijd een hekel aan als ik weer moet aanhoren hoe goed alles gaat door scrum. Tuurlijk gaat het bedrijfsmatig beter als je van GEEN ontwikkelproces overstapt naar überhaupt iets, maar dat komt alleszins niet door scrum per se. Meeste organisaties implementeren het ook full r*tard. Vaak met teams bestaande uit alleen juniors, sigh. Degenen die beslissen dat er moet worden gescrummed kunnen vaak zelf überhaupt niet of nauwelijks proggen.

99 van de 100 bedrijven bepalen ook totaal niet objectief of het ontwikkelproces beter gaat door scrum. Dat je onderbuik denkt dat het beter gaat (waar scrum vaak voor zorgt) betekent niet daadwerkelijk dat het beter gaat.

git gud scrums

blyat

Terug
Naar boven