MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

@Galen @Trium wat voor ervaring hebben/hadden jullie dan voordat jullie begonnen als zzp? Ik ben zelf net junior .net traject ingestapt ben benieuwd hoe jullie opdrachten binnenhalen ook.

Ik moet effe zeggen dat ik geen programmeur ben zoals Galen. Nooit geweest ook. Maar toen ik voor mezelf begon had ik al wel 4 jaar ervaring in de detachering en ik dacht eigenlijk al 4 jaar "dit kan ik zelf ook". Wat IT skills betreft had ik wel een idiote lijst certificeringen. Echt 40+ certs ofzo. Je moet wel realistisch zijn wanneer je jezelf DE vraag stelt. En met DE vraag bedoel ik dan "Heb ik de skills om mezelf het hele jaar door aan het werk te houden?". Het antwoord moet gebaseerd zijn op het doorzoeken van de ZZP vacatures online die overeenkomen met jouw skills en vooral ook certs. Is het antwoord Ja dan zou ik t zeker gelijk doen. Financieel is t wat mij betreft iig echt meer dan de moeite waard.

Als je eenmaal bezig bent dan heb je daarnaast ook veel meer sturing over je eigen lot. Je kunt sneller promoveren als je de skills echt hebt en je kunt voorrang verlenen aan bedrijven/merken die het goed zouden doen op je CV. Als je dat ook daadwerkelijk doet (wat ik zeker kan aanraden) dan is de sky de limit. Ik sta inmiddels alweer een paar jaar met grote regelmaat op podia op conferenties lezingen te houden en mn artikelen worden gelezen en doorgestuurd. Dat soort shit is super goed voor je reputatie en CV. Dat maakt acquisitie zoooo veel makkelijker!

Als ik t moet samenvatten dan moet je denk ik vooral wel bereid zijn om hard (en vooral slim) te werken. Maar dat harde werk wordt wel veeeeel beter beloond dan bij een werkgever.

Dikke wijven die de de helft van de lift in beslag nemen om vervolgens twee verdiepingen omhoog te gaan..

Als ik t moet samenvatten dan moet je denk ik vooral wel bereid zijn om hard (en vooral slim) te werken. Maar dat harde werk wordt wel veeeeel beter beloond dan bij een werkgever.
Wil ik aan toevoegen dat je als programmeur niet hard hoeft te werken... :D

Internet doet het niet. Voel me net een caveman

echt fucking harde energie crash net voordat ik wilde gaan trainen

-

Laatst bewerkt:
Voet kriebelt en kan daardoor niet slapen

Lekker in een te krappe stoel zitten enzo in een touringbus omdat er geen treinen rijden tussen Breda en Tilburg. Rip DRC cup verbinding.

Lekker in een te krappe stoel zitten enzo in een touringbus omdat er geen treinen rijden tussen Breda en Tilburg. Rip DRC cup verbinding.

kut boa's

Terug
Naar boven