XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Wat kun je hier nog van zeggen...

Iets met bord voor de kop hebben. :headbang:

Je hoeft ondertussen echt niet meer te bewijzen dat jij de grootste debiel van dbb bent hoor. Dat weet iedereen allang. xoxo

Kut internetprovider en helpdesk is achterlijk.

Hieronder lange uitleg voor de liefhebber.

Mijn abonnement geeft recht op een downloadvolume van 150GB. Wanneer deze 150GB is opgebruikt wordt mijn surfsnelheid sterk verminderd. Je kan dan extra downloadpakketten kopen van 25GB voor 5EUR. Eens je zo een pakket aankoopt blijft dat geactiveerd staan, je moet dat dus pakket dus ooit 'annuleren' want anders wordt het in de toekomst steeds maandelijks extra aangerekend. Die extra pakketten zijn dus een verdoken vorm van abonnementen, zo kan je het stellen :)

Mijn werkwijze vroeger was deze: wanneer ik 150GB had gebruikt kocht ik gewoon een pakket van 25GB bij. Hierdoor kreeg ik recht op 175GB in totaal. Na een dag of twee annuleerde ik dat pakket dan. Op die manier kwam het de maand daarop niet nogmaals op mijn rekening (ik betaalde het dus enkel voor die 1 keer dat ik het aankocht). Die 25GB die ik dus ondertussen geannuleerd had kon ik gewoon opgebruiken tijdens die maand. Stel dat ik daarna dan nog eens 25GB wou bijkopen dan betaalde ik nog eens 25GB en kon ik in totaal dus 200 GB downloaden. Dat pakket annuleerde ik dan na een paar dagen opnieuw zodat ik in de volgende maanden niet steeds dat pakket automatisch moest bijbetalen.

Nu is de website van mijn provider verandert en nu komt het probleem. Stel dat je een pakket van 25 GB extra bijkoopt en dan annuleert zoals ik steeds deed, en dan nog eens 25GB zou bijkopen dan zou je toch denken dat je 50GB in totaal bijgekocht hebt en 10 euro moet betalen (2 pakketten bijgekocht).

Blijkbaar rekent mijn provider nu gewoon 10 euro aan voor 25GB omdat ik die eerste 25Gb heb geannuleerd. WTF? Ligt het aan mij of is dit volslagen fout? Hun uitleg is letterlijk ja je betaalt 2 keer voor datzelfde pakket omdat je het geannuleerd hebt.

Concreet heb ik in totaal 4 extra volumes kunnen gebruiken maar er worden er mij 9 aangerekend.

Het is moeilijk uit te leggen maar ik voel me in de **rs geneukt.

Wanneer je dus nu een pakket koopt en gebruikt dan heb je in totaal een volume van 175GB gebruikt (150 GB basis + 25 GB uitbreiding). Dit betaal je dan gewoon, logisch.

Wanneer je dat volume dan annuleert (zodat het later niet steeds op je afrekening staat) en toch nog een uitbreiding zou bijkopen in diezelfde maand, dan geven ze je 150GB basisvolume + 25GB uitbreiding (= 175GB volume), ze rekenen je nogmaals 5 EUR aan (10 EUR in totaal) maar je surfsnelheid blijft pokketraag omdat je dus al 175GB hebt gebruikt.

Hun uitleg is: ja dat is logisch meneer want je hebt dat eerste pakket geannuleerd??? Je had moeten wachten tot het eind van de maand om het te annuleren zodat het de volgende maanden niet meer aangerekend wordt.

Wat denken jullie? Sorry voor de lange uitleg :banme:

Je bent zeker Belg? Alleen in Belgie heb je nog downloadlimieten volgens mij :roflol:

Zou lekker een andere provider zoeken, zit je soms bij telenet? :D

Overigens heb je gelijk, afhankelijk van hoelang je het op de "oude" manier deed, heb je een verworven recht en tenzij, zij jou tijdig op de hoogte hebben gesteld van de veranderde algemene voorwaarden, of specifieke voorwaarden hieromtrent, zou ik lekker blijven touwtrekken.

Je bent zeker Belg? Alleen in Belgie heb je nog downloadlimieten volgens mij :roflol:

Zou lekker een andere provider zoeken, zit je soms bij telenet? :D

Overigens heb je gelijk, afhankelijk van hoelang je het op de "oude" manier deed, heb je een verworven recht en tenzij, zij jou tijdig op de hoogte hebben gesteld van de veranderde algemene voorwaarden, of specifieke voorwaarden hieromtrent, zou ik lekker blijven touwtrekken.

Only in België idd.

Ik zal die afrekening sowieso betalen maar leg er me niet meteen bij neer, als ze geen toegift doen (terugstorten of ter beschikking stellen van het volume) dan schrijf ik naar de ombudsdienst.

Pas op, het gaat over maar 25EUR dat ze me teveel aanrekenen, maar ik vind het een principekwestie.

Only in België idd.

Ik zal die afrekening sowieso betalen maar leg er me niet meteen bij neer, als ze geen toegift doen (terugstorten of ter beschikking stellen van het volume) dan schrijf ik naar de ombudsdienst.

Pas op, het gaat over maar 25EUR dat ze me teveel aanrekenen, maar ik vind het een principekwestie.

Ik had sowieso niet betaald, daarmee sta je dan 1-0 achter.

Zijn er geen providers in BE die gewoon fair use policy hebben?

Ik had sowieso niet betaald, daarmee sta je dan 1-0 achter.

Zijn er geen providers in BE die gewoon fair use policy hebben?

Ik heb nog niks betaald voorlopig.

Geen idee over die fair use policy. Zal ik me eens in verdiepen.

Ik begrijp dat ze zeggen dat wanneer ik iets annuleer, dat ik dat moet betalen (daar discuteer ik niet over). Maar het feit is dat ze, wanneer je een tweede pakket aankoopt nadat je een eerste annuleerde, geen rekening meer houden met dat eerste aangekochte pakket MAAR wel met het verbruikte volume van dat eerste pakket. Hoe kan je rekening houden met het gebruikte volume als je geen rekening meer houdt met het gekochte volume?

Ik heb nog niks betaald voorlopig.

Geen idee over die fair use policy. Zal ik me eens in verdiepen.

Ik begrijp dat ze zeggen dat wanneer ik iets annuleer, dat ik dat moet betalen (daar discuteer ik niet over). Maar het feit is dat ze, wanneer je een tweede pakket aankoopt nadat je een eerste annuleerde, geen rekening meer houden met dat eerste aangekochte pakket MAAR wel met het verbruikte volume van dat eerste pakket. Hoe kan je rekening houden met het gebruikte volume als je geen rekening meer houdt met het gekochte volume?

Ja zwart-wit snap ik het en daar komt ook de houding bij de provider vandaan. Maar het klopt natuurlijk niet.

Zie het niet als foutje, sommige mensen, waaronder ik ook :o kunnen slecht tegen autoriteiten of bedrijven die consumenten een oor aan naaien. Ook al is het maar voor een relatief klein bedrag.

Only in België idd.

Wij kunnen 500 mb up/download voor 65 euro per maand krijgen ofzo, geen limieten :roflol:

Terug
Naar boven