Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #102.681
@Galen, Wist je dat nog niet? Het kan nog erger trouwens, mijn nichtje heeft die petitie ondertekend zag ik.

• #102.682
@Galen, Wist je dat nog niet? Het kan nog erger trouwens, mijn nichtje heeft die petitie ondertekend zag ik.
giphy.gif

• #102.683
  • #102.684
Kun je haar wat gezond verstand aanbrengen of heb je haar al opgegeven? Het linksedroeftoetersyndroom, sommigen zijn terminaal, niets aan te doen. Ik betwijfel het dat er ook maar één iemand op die hele lijst van droeftoeters vaker geciteerd is in de literatuur dan Peterson. Met wat geluk ben ik zelfs al vaker geciteerd dan de meerderheid van die lijst :roflol:

Edit: ben een paar van die lijst aan het uitzoeken (ik sla de profs over, want die hebben uiteraard wel aardig wat publicaties), en komt weinig goeds uit.

Dr. Timothy Yaczo - 1x geciteerd
PhD Lisanne Wichgers - Heeft GEEN PhD, 0x geciteerd
Dr. Julienne Weegels - 0x geciteerd
DIT zijn de pseudowetenschappers. Vanavond maar eens dat hele lijstje afwerken. Kijken wie er minder vaak is geciteerd dan ik (59x).

Laatst bewerkt:
  • #102.685
Laat ik het beschrijven: studie aan de UVA, promotie aan de UVA, werkzaam geweest voor NGO in Verweggistan, nu post-doc aan de UVA. Nee het realisme is daar wel uit...

• #102.686
  • #102.687
Kun je haar wat gezond verstand aanbrengen of heb je haar al opgegeven? Het linksedroeftoetersyndroom, sommigen zijn terminaal, niets aan te doen. Ik betwijfel het dat er ook maar één iemand op die hele lijst van droeftoeters vaker geciteerd is in de literatuur dan Peterson. Met wat geluk ben ik zelfs al vaker geciteerd dan de meerderheid van die lijst :roflol:

Edit: ben een paar van die lijst aan het uitzoeken (ik sla de profs over, want die hebben uiteraard wel aardig wat publicaties), en komt weinig goeds uit.

DIT zijn de pseudowetenschappers. Vanavond maar eens dat hele lijstje afwerken. Kijken wie er minder vaak is geciteerd dan ik (59x).

:popcorn:

• #102.688
Mijn tinderdate die met iemand anders loopt te daten, terwijl we nog hadden afgesproken om te daten toen ik terug was van mijn vakantie. :sad::sad::sad:

• Like
Waarderingen: mat
  • #102.689
Ik ben 127x geciteerd, maar daar gaat het niet om. Het zijn sneue sukkels die iemand het vrije woord trachten te ontnemen, of je het er nou mee eens bent of niet. Ik had nog nooit van Peterson gehoord voor deze discussie, maar ben nu al (ongezien) fan van hem.

• #102.690

Ik denk dat men met PhD bedoelt dat deze persoon daar nog aan bezig is? In België krijgt men naar mijn weten de titel Dr. van zodra het doctoraat succesvol is verdedigd. Iemand die nog maar net aan zijn doctoraat bezig is kan natuurlijk nog maar weinig geciteerd zijn.

• #102.691
Ik denk dat men met PhD bedoelt dat deze persoon daar nog aan bezig is? In België krijgt men naar mijn weten de titel Dr. van zodra het doctoraat succesvol is verdedigd. Iemand die nog maar net aan zijn doctoraat bezig is kan natuurlijk nog maar weinig geciteerd zijn.
Als ze dat bedoelen, moeten ze er geen PhD bijzetten, want dat betekent het niet. Dan zou het PhD(c) moeten zijn. Hier krijg je ook je doctorstitel zodra je je promotietraject hebt afgerond, maar je kunt er ook voor kiezen om de titel PhD te voeren. Beide zijn academisch hetzelfde.

Die Timothy Jaczo en Julienne Weegels hebben allebei hun doctoraat, maar hebben gek genoeg kennelijk nog nooit iets zinnigs gepubliceerd.

Ik ben 127x geciteerd, maar daar gaat het niet om. Het zijn sneue sukkels die iemand het vrije woord trachten te ontnemen, of je het er nou mee eens bent of niet. Ik had nog nooit van Peterson gehoord voor deze discussie, maar ben nu al (ongezien) fan van hem.
Reden waarom ik het in deze uitlicht is omdat ze Peterson als pseudowetenschapper bestempelen en daarbij ook aanhalen dat hij zijn academische status zou ontlenen aan zijn internetpopulariteit. Ik vind het ironisch, want zo te zien staan er genoeg op dat lijstje die academisch echt nul komma nul voorstellen. Wat toch wel beschamend te noemen is als je al je doctoraat hebt.

• #102.692
omdat ze Peterson als pseudowetenschapper bestempelen

Demarcatie tussen wetenschap en pseudowetenschap was leuk in de 20ste eeuw, overrated nu. Maar een goede wetenschapper is hij niet, Carl Jung zit vol mystiek ipv wetenschap en hij is in principe een volgeling ervan. Daarnaast snapt hij geen fl**ker van filosofie maar zijn fast-talk zorgt dat hij "kennishebbend" overkomt.

Niet dat regressief links beter is, integendeel.

Laatst bewerkt:
  • #102.693
Deze opmerking op Folia geeft maar weer aan met wat voor charlatans er op de UvA rondlopen. Wordt het niet eens tijd dat de UvA schoon schip maken gaat in die open inriching van de sociale wetenschappen?

"Rutger Vos 54 MINUTEN GELEDEN
De ondertekenaars die "PhD" voor hun naam hebben staan plegen eigenlijk een vorm van fraude door de suggestie te wekken dat ze al in het bezit zijn van het doctoraat. Dat is niet het geval: bij de eerste drie die ik heb opgezocht gaat het om promovendussen die dus nog bezig zijn met hun dissertatie. Dat zal bij de rest vast ook zo zijn - eigenlijk zijn het gewoon studenten. Beetje genant, en schadelijk voor het prestige van de academische graad."

Abject | 28-10-18 | 18:09

Als Peterson zo ongelofelijk ongelijk heeft, dan lijkt me het juist een uitgelezen kans om hem uit te nodigen, en door slimme vraagstellingen vervolgens au plein public voor schut te zetten! Als die UvA-studenten werkelijk menen dat ze de moral high ground hebben, dan zouden ze deze gelegenheid júist moeten aangrijpen, vergelijk het met een professioneel kickbokser van 120 kg die een of ander schriel mannetje in de ring krijg. Die kickbokser is dan natuurlijk hartstikke blij, want dit wint ie op z'n sokken! Toch? Oh, toch niet? Toch bang voor de tegenstander? Nou, dan vraag ik me in dat geval toch echt af wie hier van de twee het werkelijke zwaargewicht is.

JackStick | 28-10-18 | 14:27

• #102.694
Als ze dat bedoelen, moeten ze er geen PhD bijzetten, want dat betekent het niet. Dan zou het PhD(c) moeten zijn. Hier krijg je ook je doctorstitel zodra je je promotietraject hebt afgerond, maar je kunt er ook voor kiezen om de titel PhD te voeren. Beide zijn academisch hetzelfde.

.
Idd je hebt gelijk. Raar dan dat ze geen citaties hebben ja.

• #102.695
UvA is ook wel echt het afvoerputje van de Nederlandse universiteiten als ik verhalen van collega's mag geloven

• #102.696
Konstantin Konstantinovs is deaud

• #102.699
Verkouden aan het worden :(
Keelpijn, hoofdpijn, moe,... Tzal een lange (werk)dag worden.

• #102.700
Net opnieuw verdoving gekregen om 2 schroefjes te verwijderen, want mijn onderkaak kantelde niet goed. Ook is een kies bijgeslepen. Nieuwe elastiekjes moeten nu mijn kaak weer even 'de goede richting' op trekken. Hopen dat ik hier geen last van heb, want het ging net weer even lekker.

Terug
Naar boven