AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #103.641
waar heb je het over, op dumpert en geenstijl staat iedereen altijd te juichen als de politie klappen uitdeelt.

Opmerkingen zoals deze, die het geweld of goedkeuren of zeggen dat de politie zelf ook "foute dingen" doet (en dat dit afschuwelijk geweld hierdoor terecht zou zijn???)

"Beste politiemensen,
Natuurlijk zijn jullie allemaal individueel mensen van vlees en bloed. Mag ik u erop wijzen dat de demonstranten met de gele hesjes, die geen kwaad in de zin hadden en netjes demonstreerden, ook, net als u, mensen van vlees en bloed zijn. Uw politieapparaat heeft zich vandaag schandalig misdragen, door geweld uit te oefenen op weerloze mensen èn ook nog eens door de mensen uit te dagen. U verspeelt hiermee veel sympathie. U mag u realiseren dat de gele hesjes er ook voor u en voor uw pensioen staan. Ik sta voor geweldloos en wettelijk verzet, maar het moet niet gekker worden."

"Geweld tegen hulpverleners is onacceptabel. Maar Handhaving hulpverleners noemen gaat mij wat ver. Het is niet dat je bij de handhaving gaat werken om hulp te verlenen, je wordt handhaver om mensen te naaien om futiliteiten."

"Maar je hebt hulpverleners en 'hulpverleners' (overdreven preventief en betuttelende orde/handhavings dienst)
Als die 'hulpverleneners' nou eens iets minder vaak ongevraagd opduiken, iets minder betuttelend en overdreven preventief te werk gaan. Zou dat makkelijk al de helf van de narigheid kunnen schelen.
Bijvoorbeeld: Hier bij mij in de regio is het de laatste jaren elke keer bingo. Als het gewoon gezellig is op straat met de buurt, komt er vanuit het niets en zonder enige aanleiding opeens een 'treintje' (ME, politie, brandweer, gemeentereiniging) de straat in. Verpesten de gemoedelijke gezellige sfeer, nemen dat ene brandende olievat mee waar de straat gemoedelijk omheen staat, en rijden met een grijns op hun gezicht naar de volgende.
Raar dat mensen daar boos om worden."

"Het is niemand gevraagd smeris te worden.
Je kiest daar zelf voor.
Of niet natuurlijk.
Ik Ontvang met enige regelmaat een opneuker uit de lastrafo. Niet dat ik daarvoor kies, het overkomt me.
Noem het bedrijfsrisico.
Je wordt er als smeris niet altijd opuit gestuurd om thee te drinken..............."

"Misschien ook goed eens een filmpje te maken voor de politie, achter elke aangifte zit een mens. Misschien volgende keer dat oma beroofd wordt niet twee weken laten wachten om aangifte te doen? Niet dat de aangifte boeit, want wordt toch opzij gelegd. Aangifte door agenten wordt wel serieus genomen en de daders krijgen een hogere strafeis. Als burger zoek je het maar uit."

En dan heb je nog opmerkingen die het weer op de buitenlanders schuiven

"Normale echte Nederlanders vallen geen hulpverleners aan.
Dat doen alleen buitenlanders die zich in Nederland hebben gevestigd en per ongeluk het predikaat Nederlander opgeplakt hebben gekregen dmv een onverdiend verkregen paspoort.
Meestal van noord-afrikaanse origine en onderdanig aan de islamitische cultuur."

"Ze kunnen die boodschap beter in het Marokkaans doen en uitzenden op de kanalen van de schotelantennes. Wan het tuig kijkt echt niet naar de Nederlandse TV. Laat het filmpje ook in de moskee vertonen. Anders heeft dit alles geen zin."

Ik verbaas mij in ieder geval over dat mensen zo kunnen reageren in plaats van dit gewoon te veroordelen. Geen mits-en en maar-en, vuurwerk gooien naar elke hulpverlening, eigenlijk naar ieder mens of dier, is gewoon klootzakken gedrag

• #103.642
Weet niet of het in dit topic thuishoort:
Vanochtend, lag nog in bed uit te slapen, kreeg in een reanimatie app-je (kun je je voor aanmelden mits je kunt reanimeren). Ca. 700 meter van mijn huis was reanimatie nodig, dus ik ben uit bed gesprongen en er na toe gesprint. Ik hoorde onderweg al sirenes. Toen ik bij het AED-kastje bij een nabijgelegen school aankwam, was de AED al weg. Aangekomen zag ik dat ambu en politie al ter plaatse waren. Ik hoop dat alles goed is afgelopen! Het was de eerste keer dat ik benaderd ben. Mogelijk ook omdat ik doorgaans niet vaak thuis ben, doordeweeks zit ik meestal sowieso op het werk.

• #103.643
Weet niet of het in dit topic thuishoort:
Vanochtend, lag nog in bed uit te slapen, kreeg in een reanimatie app-je (kun je je voor aanmelden mits je kunt reanimeren). Ca. 700 meter van mijn huis was reanimatie nodig, dus ik ben uit bed gesprongen en er na toe gesprint. Ik hoorde onderweg al sirenes. Toen ik bij het AED-kastje bij een nabijgelegen school aankwam, was de AED al weg. Aangekomen zag ik dat ambu en politie al ter plaatse waren. Ik hoop dat alles goed is afgelopen! Het was de eerste keer dat ik benaderd ben. Mogelijk ook omdat ik doorgaans niet vaak thuis ben, doordeweeks zit ik meestal sowieso op het werk.

Waarom zou het hier niet passen? Het siert je dat het je dag verpest als iemand er zo erg aan toe is.

• #103.645
Waarom zou het hier niet passen? Het siert je dat het je dag verpest als iemand er zo erg aan toe is.
Ik weet niet hoe het afgelopen is en wat er precies aan de hand was. Hoorde van buurtbewoners dat het mogelijk met ''de kleine" te maken had. Dat de AED weg was maakt niet uit. Hoe sneller iemand ter plaatse is hoe beter en of dat nou ik ben of iemand anders is, is van ondergeschikt belang.

• #103.647
Misschien bedoelt ie dat het feit dat de AED weg was z'n dag verpestte.
tenor.gif

• #103.648
Geen verjaardagstopic op Dbb, vergane glorie en zo. :fa:

Wel een banner :trollface:

Maar dan maakt nog niemand het traditionele topic aan, dag verpest :baard:

• #103.649
  • #103.650
Gym is precies een kleutertuin vanavond. Giechelende puberjongens die veel lawaai maken en weinig doen.

• #103.654
Een veelvoorkomende ergernis blijkbaar :P
Vooral irritant dat ze de BP, squatrek en een bankje bezet houden en gewoon lummelen...

Terug
Naar boven