Hebben ze je die baan aangeboden, of moet je er voor solliciteren? Dat maakt uit qua onderhandelingspositie.
Ik zou ten eerste aangeven dat je er financieel niet op achteruit wil gaan, misschien kan je met behoud van salaris over, kan dat niet zomaar, vraag dan of er iets tegenover gezet kan worden vanaf jouw kant, bijv het eerste jaar maar 40EUR erbij ipv 120EUR. Ik zou me in elk geval niet door dat beetje geld laten weerhouden.
Het is me aangeboden maar door de structuur van de organisatie moet ik er wel voor het 'officiele' op solliciteren.
Dat is echter wel vóórdat de vacature opengesteld wordt naar buiten. Ik overweeg om het maar in te spelen en aan te geven dat ik minimaal quitte wil spelen met wat ik nu verdien.
Als ze daar akkoord mee gaan, winst. Gaan ze er niet akkoord mee en ga ik er op achteruit dan moet ik het even goed overwegen.
Naast hypotheek is het ook vervelend met de maandlasten. Ik kan nu met mazzel ~300 euro per maand sparen (Vaste lasten van €2400-2500'ish, gezien huur).
Die €80 netto is (incl vak geld + einde jaars uitkering dat ik maandelijks betaald krijg) €94,40 netto per maand minder. Dus zou ik dan nét ~200 euro per maand kunnen sparen voor een jaar lang.
Blijf ik deze functie doen ga ik van de zomer weer een trede omhoog dus zou ik ~400 euro per maand kunnen gaan sparen.
Mocht er iets kapot gaan kan ik in die nieuwe functie wat sneller de lul zijn.
Dus wel hinderlijk. Organisatie heeft zelf ook wel baat om mij gelijk te geven, een extern persoon inhuren zal ook minimaal vragen wat ik ga vragen.
Gelukkig heb ik het in m'n huidige functie ook enorm naar m'n zin, deze functie lijkt me minstens net zo leuk, misschien iets leuker.
Dat is ook wel ten positieve van mijn positie, wordt 't hem niet dan is het alsnog no harm done.
*Edit*
Denk alles maar even laten bezinken. Even wat nachtjes over na denken en gewoon proberen het meeste uit het aanbod te halen en anders gewoon met net zo veel plezier m'n huidige functie blijven doen.