MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #106.661
Ah, er is geen enkel objectief bewijs dat Belgen dommer zijn dan Nederlanders. Er zijn wel indicaties dat het tegenovergestelde waar is. Sanca, Sayer.... Belgen.... zegt genoeg.
"Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89."
Bronvermelding moet ik je even verschuldigd blijven, maar in ieder geval dus universitair (dus wetenschappelijk) onderzoek.

• #106.662
"Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89."
Bronvermelding moet ik je even verschuldigd blijven, maar in ieder geval dus universitair (dus wetenschappelijk) onderzoek.
@yasmine :flipoff:

• #106.666
@yasmine : sterkte man! Alles komt goed, heb vertrouwen. :thumbs:
Ik vind de reacties hier wel wat te ver gaan hoor. :no:

Zoals @basmca zegt, is @Punjab inderdaad echt wel een relaxte gozer, maar hij moet me toch even vertellen hoe je zo buff wordt, wil ik ook :)....
Laat maar, ik weet het al.
upload_2019-3-11_21-0-9.jpeg
Daar ben ik zeker van. Ik denk zelf dat ik het met de meeste mensen in real life wel zou kunnen vinden. Forums accentueren meestal de verschillen en laten vaak weinig nuancering toe. Ik heb hier op 1 week meer hevige meningsverschillen en discussies dan in tien jaar face to face contacten.

• #106.667
Bert is toch de bron? Jij snapt het echt niet hè?

• Like
Waarderingen: BB_
  • #106.668
https://www.nu.nl/wetenschap/701860/belgen-hekelen-onderzoek-over-slimme-nederlanders.html
"
ANTWERPEN (ANP) - Belgische wetenschappers hekelen het onderzoek dat concludeert dat Nederlanders de slimste Europeanen zijn en Belgen een middelmatig IQ hebben. "Het is heel moeilijk resultaten uit verschillende landen te vergelijken. Dat is geweldig onwetenschappelijk", zegt Jo Lebeer, docent geneeskunde aan de Universiteit van Antwerpen dinsdag in Gazet van Antwerpen. "Je mag alleen binnen dezelfde populatie vergelijken."

Lieve Willems van het Centrum voor Leerlingenbegeleiding in Antwerpen vindt het eveneens vreemd om uitkomsten van testen globaal te vergelijken. "Een globaliserende IQ-test lijkt me een beetje gek."

Volgens Willems zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders. "Bepaalde testen tonen aan dat Nederlanders hoger scoren dan wij op mondigheid, maar zwakker op inzicht en spelling. Maar dat zijn onderdelen, dat zegt niets over globale intelligentie."

Middenmoot

Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89."

• #106.673
Belgen schrijf je met een hoofdletter.... .... en dat noemt iemand anders dom.. o de ironie.
Deze discussie hebben we volgens mij al eens eerder gevoerd:rolleyes: Maar als je het zonder hoofdletter moeilijk begrijpt zal ik mijn best doen om ook aan de zwakbegaafden op dit forum te denken:D
Zonder bronvermelding is dit waardeloos. En zelf met bronvermelding; Men weet al langer dan vandaag dat IQ-testen niet valide zijn.
Het klopt dat IQ testen niet alles over intelligentie zeggen, Maar het is nog steeds de beste manier om intelligentie te vergelijken aangezien er geen betere methode is.

• #106.676
https://www.nu.nl/wetenschap/701860/belgen-hekelen-onderzoek-over-slimme-nederlanders.html
"
ANTWERPEN (ANP) - Belgische wetenschappers hekelen het onderzoek dat concludeert dat Nederlanders de slimste Europeanen zijn en Belgen een middelmatig IQ hebben. "Het is heel moeilijk resultaten uit verschillende landen te vergelijken. Dat is geweldig onwetenschappelijk", zegt Jo Lebeer, docent geneeskunde aan de Universiteit van Antwerpen dinsdag in Gazet van Antwerpen. "Je mag alleen binnen dezelfde populatie vergelijken."

Lieve Willems van het Centrum voor Leerlingenbegeleiding in Antwerpen vindt het eveneens vreemd om uitkomsten van testen globaal te vergelijken. "Een globaliserende IQ-test lijkt me een beetje gek."

Volgens Willems zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders. "Bepaalde testen tonen aan dat Nederlanders hoger scoren dan wij op mondigheid, maar zwakker op inzicht en spelling. Maar dat zijn onderdelen, dat zegt niets over globale intelligentie."

Middenmoot

Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89."
Waarom zou je alleen binnen dezelfde populatie mogen vergelijken? het gaat hier toch om verschillende populaties met elkaar te vergelijken?
Omdat schapen onder elkaar problemen hebben met wolven.
Stop met schaap zijn dan:p Of @Bert eet je op:o

• #106.677
Struggles met e.v.t. promotie op werk.
Functieprofiel dat er voor opgezet is is maar 32u, ik werk nu 36u.
Ga een schaal omhoog, krijg er wel een geldbedrag bij maar ik ga er er €80/maand netto op achteruit. (Elk jaar +120 bruto er bij, standaard, dat gelukkig wel. dat heb ik nu echter ook)
Voordeel is wel dat ik maar 4 dagen i.p.v. 5 dagen ga werken. Mogelijkheid om 1 dag thuis te werken.
Dus 3 dagen kantoor, 1 dag thuis.

Zal wel ten positieve zijn van kwaliteit van leven.
Maar ik wil natuurlijk wel een hypotheek gaan nemen en €160 bruto = €1920 op jaarbasis. Dat deukt mijn mogelijke hypotheek (als alleenstaande) wel echt in....
Vieze kut keuze. Als ik er nou op z'n minst een tientje op vooruit zou gaan onder de streep.
(Ik ga er ook wel op vooruit qua geld per uur verhouding. dat boeit alleen niet voor een hypotheek)

• #106.678
Struggles met e.v.t. promotie op werk.
Functieprofiel dat er voor opgezet is is maar 32u, ik werk nu 36u.
Ga een schaal omhoog, krijg er wel een geldbedrag bij maar ik ga er het eerste jaar €80/maand netto op achteruit. (Elk jaar +120 bruto er bij, standaard, dat gelukkig wel. dat heb ik nu echter ook)
Voordeel is wel dat ik maar 4 dagen i.p.v. 5 dagen ga werken. Mogelijkheid om 1 dag thuis te werken.
Dus 3 dagen kantoor, 1 dag thuis.

Zal wel ten positieve zijn van kwaliteit van leven.
Maar ik wil natuurlijk wel een hypotheek gaan nemen en €160 bruto = €1920 op jaarbasis. Dat deukt mijn mogelijke hypotheek (als alleenstaande) wel echt in....
Vieze kut keuze. Als ik er nou op z'n minst een tientje op vooruit zou gaan onder de streep.
(Ik er ook wel op vooruit qua geld per uur verhouding. dat boeit alleen niet voor een hypotheek)
Balen om te horen man! Is er geen mogelijkheid om bepaalde handelingen die je nu hebt of die je er extra bij wilt hebben ook te gaan doen om dan op 36 uur uit te komen?

• #106.679
Waarom zou je alleen binnen dezelfde populatie mogen vergelijken? het gaat hier toch om verschillende populaties met elkaar te vergelijken?

Stop met schaap zijn dan:p Of @Bert eet je op:o
Tja, als je niet begrijpt waarom je geen vergelijkend onderzoek kan doen naar intelligentie via IQ-test toont aan dat je er niet veel van hebt begrepen. Misschien door een beperkte intelligentie?

• #106.680
Balen om te horen man! Is er geen mogelijkheid om bepaalde handelingen die je nu hebt of die je er extra bij wilt hebben ook te gaan doen om dan op 36 uur uit te komen?

Nee, helaas niet. Zit echt een scheiding tussen werkzaamheden.
Het is wel een mogelijkheid dat ik in de toekomst extra hooi op de vork kan nemen als er meer ruimte komt of als er een herverdeling qua werkzaamheden in het cluster is.

Mijn huidige schaal eindigt op €4489, nieuwe schaal eindigd op €4985.
Gezien ik 32u ipv 36u ga werken eindigt de nieuwe schaal dus op €4431,-.
In the long run maakt het dus eigenlijk geen fluit uit, maar heb je wel 4u / week extra vrije tijd.
Maar vind 36u per week werken nou ook niet echt gigantisch veel.

Is nu overwegen of het korte termijn haalbaar is om die stap achteruit te zetten. (Doet financieel wel pijn, als hurende, alleenstaande starter is alles best duur)
En of ik extra werkdruk/stress/verantwoordelijkheid wil hebben voor hetzelfde onder de streep.

Edit.
Alleen is in m'n huidige functie ook een andere groeilijn, een functie die ik ook ooit zou kunnen vervullen, alleen dan moet ik mijn huidige functie wel ~7-10 jaar blijven volhouden én moet die positie vrijkomen.
Dan zou ik een schaal krijgen die eindigt op €5358 op 36u. Dat is dan wel weer een fors verschil. Dat is alleen een 'potentie' en geen zekerheid zoals ik nu heb.

Terug
Naar boven