XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #115.321
  • #115.322
  • #115.323
Je "moet" vind ik niet op PVV stemmen als je daarmee hoopt dat Nederland weer zoals vroeger (?!) wordt met Wilders als messias. Als o.a. een alternatief voor het politiek correcte, hetgeen benoemen wat dikwijls de grenzen opzoekt binnen onze rechtsstaat en een tegengeluid? Kan prima. Er heerst nu eenmaal veel onvrede, onbegrip en onherkenbare elementen binnen de samenleving onder een relatief grote groep burgers. Veel mensen komen daar toch weer van terug. Maar het signaal is dan reeds gegeven in de politiek en samenleving. Wilders hoort overigens sinds jaar en dag bij de top 3 van beste politici. Je kunt ook op hem stemmen vanuit een soort sympathie en omdat hij een zegen is voor de democratie.

Laatst bewerkt:
  • #115.324
@Bert niet eens met mijn mening over de PVV?

Een terechte constatering, ik vind het allemaal ook te kort door de bocht. Echter feitelijk maakt het heel erg weinig uit hoe groot of hoe klein het partijprogramma is. De democratie in Nederland is dermate versnipperd, met dusdanig veel partijen dat er geen enkele partij is die haar leden tevreden stelt op dat vlak. Onze hele politieke gestel is gebouwd op het maken van compromissen en daar waar partijen lijnrecht tegenover elkaar staan, kom je altijd ergens in het midden uit. Dus je kunt je afvragen in hoeverre een uitgebreid en goed uitgeschreven en onderbouwd programma nog aan waarde heeft.

• #115.325
Omdat Wilders in het politieke debat keer op keer bewijst één van de beste politici te zijn en ik het inhoudelijk met hem eens ben; enkel de wijze waarop hij zich uit en zijn woordkeuze sta ik niet helemaal achter, maar hiermee weet hij wel de juiste snaar te raken. Bovendien heeft stemmen op de meeste partijen toch niet veel zin, want er gebeurt geen reet en ik heb niet het gevoel dat andere politici echt de stem van hun kiezers vertegenwoordigen.

• #115.326
Altijd nog beter om op de PVV te stemmen dan helemaal niet te stemmen zoals aardig wat mensen doen.

• #115.327
Je "moet" vind ik niet op PVV stemmen als je daarmee hoopt dat Nederland weer zoals vroeger (?!) wordt met Wilders als messias. Als o.a. een alternatief voor het politiek correcte, hetgeen benoemen wat dikwijls de grenzen opzoekt binnen onze rechtstaat en een tegengeluid? Kan prima. Er heerst nu eenmaal veel onvrede, onbegrip en onherkenbare elementen binnen de samenleving onder een relatief grote groep burgers. De mensen met enig verstand komen daar toch weer van terug. Maar het signaal is dan reeds gegeven in de politiek en samenleving.
Ik vind het tegengeluid wat FvD laat horen veel beter. Wilders heeft het 9 van de 10 keer alleen over de buitenlanders en moslims. FvD laat ook hun tegengeluid horen bij andere onderwerpen.

• #115.328
Een terechte constatering, ik vind het allemaal ook te kort door de bocht. Echter feitelijk maakt het heel erg weinig uit hoe groot of hoe klein het partijprogramma is. De democratie in Nederland is dermate versnipperd, met dusdanig veel partijen dat er geen enkele partij is die haar leden tevreden stelt op dat vlak. Onze hele politieke gestel is gebouwd op het maken van compromissen en daar waar partijen lijnrecht tegenover elkaar staan, kom je altijd ergens in het midden uit. Dus je kunt je afvragen in hoeverre een uitgebreid en goed uitgeschreven en onderbouwd programma nog aan waarde heeft.
Exact. En mensen gaan eerder een half A4'tje lezen dan een programma van meerdere pagina's.

• #115.329
Ik vind het tegengeluid wat FvD laat horen veel beter. Wilders heeft het 9 van de 10 keer alleen over de buitenlanders en moslims. FvD laat ook hun tegengeluid horen bij andere onderwerpen.
Ik ben ook voorstander van FvD, maar af en toe krijgt Thierry het wat hoog in z'n bol en op de juiste momenten schittert hij in afwezigheid.

• #115.330
FvD is meer salonfähig. Ik vind eerlijk gezegd de FvD (Baudet) wat eng worden sinds het laatste jaar. Of vanaf het moment dat ik op ze heb gestemd. Hij is ook een veel grotere ijdeltuit dan intellectueel.

• #115.333
FvD is meer salonfähig. Ik vind eerlijk gezegd de FvD (Baudet) wat eng worden sinds het laatste jaar. Of vanaf het moment dat ik op ze heb gestemd. Hij is ook een veel grotere ijdeltuit dan intellectueel.

Idem, maar vooralsnog imo de best bestede stem aan hen. Laat de boel maar klappen, maar ik ben bang dat ze net als de PVV nooit aan regeren toe zullen komen.

• #115.334
Idem, maar vooralsnog imo de best bestede stem aan hen. Laat de boel maar klappen, maar ik ben bang dat ze net als de PVV nooit aan regeren toe zullen komen.
Ik vind besturen misschien ook niet heel verantwoordelijk in de handen van dergelijke partijen. Ze zijn bovendien sterker in een andere rol. Baudet spreekt altijd maar over "kartel" maar je hebt gewoon een groot netwerk van bestuurders nodig om dit land beschaafd te houden. Besturen is een vak. Dat is iets anders als politiek bedrijven welke doorgaans gebaseerd is op de waan van de dag.

• #115.335
Ik vind besturen misschien ook niet heel verantwoordelijk in de handen van dergelijke partijen. Ze zijn bovendien sterker in een andere rol.

Eens, het is ook erg jammer dat Hiddema al met 1 been in het graf staat zowat. Die gaat dit niet nog heel wat jaartjes trekken en die biedt toch een behoorlijk draagvlak binnen de partij.

• #115.336
Eens, het is ook erg jammer dat Hiddema al met 1 been in het graf staat zowat. Die gaat dit niet nog heel wat jaartjes trekken en die biedt toch een behoorlijk draagvlak binnen de partij.
Hiddema zou ook doodongelukkig worden van al die dossiers als minister. En dan in debat gaan met typetjes zoals Baudet die helemaal geen interesse hebben in een echt debat maar punten willen scoren voor de bankzitters thuis/ kantoor. Kan mij echt niet voorstellen dat hij dat wilt. Nu kan hij een beetje de vrije frivole jongen uithangen die zijn metgezel een draai om de oren kan geven als die weer eens wat stouts heeft geroepen.

• #115.337
Hiddema zou ook doodongelukkig worden van al die dossiers als minister. Kan mij echt niet voorstellen dat hij dat wilt. Nu kan hij een beetje de vrije frivole jongen uithangen die zijn metgezel een draai om de oren kan geven als die weer eens wat stouts heeft geroepen.

Ideale dynamiek op het moment inderdaad. Maar hij wordt merkbaar ouder en dat ga je ook merken aan zijn normaliter zeer welbespraaktheid. Imo worden daar de scheurtjes toch wel zichtbaar en dat is al gauw onhoudbaar in de politiek. Verder denk ik niet dat hij terug zal deinzen voor dikke dossiers, daar heeft hij in zijn vorige vak natuurlijk niets anders gedaan.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #115.338
Verder denk ik niet dat hij terug zal deinzen voor dikke dossiers, daar heeft hij in zijn vorige vak natuurlijk niets anders gedaan.
Toen rekende hij per uur, ging het over zijn vakgebied, kon hij ze zelf uitkiezen en de tijdsdruk was de datum van de rechtszaak of zitting. Vind ik toch wel een verschil, zeker op zijn leeftijd (75).

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #115.339
Toen rekende hij per uur, ging het over zijn vakgebied, kon hij ze zelf uitkiezen en de tijdsdruk was de datum van de rechtszaak of zitting. Vind ik toch wel een verschil, zeker op zijn leeftijd (75).

Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen, dus dat vind ik niet zo'n valide argument, al zal het ongetwijfeld een beetje schuren. Je kunt je überhaupt vragen hoe hij ertoe gekomen is om ervoor te gaan met Thierry. In die zin ben ik wel benieuwd naar zijn einddoel in deze, want hij moet zich ook beseffen dat winst en glorie geen haalbaar doel zal zijn. En ik weet niet of de man zijn enige motivatie is dat hij iets wil bijdragen vanuit zijn eigen vakgebied, dat lijkt me ook geen bevredigend iets op zichzelf.

• #115.340
Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen, dus dat vind ik niet zo'n valide argument, al zal het ongetwijfeld een beetje schuren. Je kunt je überhaupt vragen hoe hij ertoe gekomen is om ervoor te gaan met Thierry. In die zin ben ik wel benieuwd naar zijn einddoel in deze, want hij moet zich ook beseffen dat winst en glorie geen haalbaar doel zal zijn. En ik weet niet of de man zijn enige motivatie is dat hij iets wil bijdragen vanuit zijn eigen vakgebied, dat lijkt me ook geen bevredigend iets op zichzelf.
De man bewonderde Fortuyn en later Wilders. Misschien speelt het NSB verleden van zijn familie wel mee in het opkomen voor typetjes als Wilders en nu Baudet. Hij heeft weleens laten vallen dat hij hoopt dat de FvD als een soort reddingsboei gezien wordt door mensen die niet op de PVV willen stemmen. Als Wilders bij hem had aangeklopt had hij daar wellicht kunnen zitten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven