- Waardering
- 22.485
Uitspraak van de dag.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uitspraak van de dag.
Trakteer ze maar eens met baksteen, door hun vitrine.Vanmiddag zin in iets lekkers, dus naar het restaurant om iets te halen. Had me verheugd op een lekkere chocolate chip cookie. Gelukkig de laatste nog kunnen kopen!
terug op mijn werkplek neem ik de eerste hap....
zijn het god***domme rozijnen ipv chocolade stukjes.
wie verzint er nou zoiets?!

. Op zich wel fijn om eens zelfstandig voor de klas te staan, heb alleen geen laptop. Nou kan ik een les over het verteringsstelsel wel lullen met een torso, maar hoe ga ik praten over energiebronnen (fossiel/wind/zon/water/bio) zonder er een doodsaai verhaaltje van te maken zonder beelden of iets dergelijks. Heb ook geen whiteboard of iets 
Buiten in de natuur lesgeven. Was gisteren nog in het nieuws.Tweede laptop van m'n stagebegeleider is ingenomen nu ze een nieuwe kreeg. Was een probleem met het aanmaken van een account omdat zij er blijkbaar 2 had, 1 oude laptop die ze stiekem had. Nu heb ik geen laptopje meer voor stage gezien die van mij weg is
Was nog steeds geen probleem, gezien ik gewoon haar laptop kan gebruiken. Nu hoor ik dat haar dochtertje ziek is en dat ik er morgen alleen voor sta. Op zich wel fijn om eens zelfstandig voor de klas te staan, heb alleen geen laptop. Nou kan ik een les over het verteringsstelsel wel lullen met een torso, maar hoe ga ik praten over energiebronnen (fossiel/wind/zon/water/bio) zonder er een doodsaai verhaaltje van te maken zonder beelden of iets dergelijks. Heb ook geen whiteboard of iets
![]()
Dat is zo fucked up haha. Ook een aantal keer meegemaakt dat de laptop uitviel of de techniek je compleet in de steek laat. Heb je thuis geen laptop waar je je presentatie op kan zetten? Eventueel een laptop lenen van een collega die een tussenuur heeft (en je presentatie op een usb stick zetten)?Tweede laptop van m'n stagebegeleider is ingenomen nu ze een nieuwe kreeg. Was een probleem met het aanmaken van een account omdat zij er blijkbaar 2 had, 1 oude laptop die ze stiekem had. Nu heb ik geen laptopje meer voor stage gezien die van mij weg is
Was nog steeds geen probleem, gezien ik gewoon haar laptop kan gebruiken. Nu hoor ik dat haar dochtertje ziek is en dat ik er morgen alleen voor sta. Op zich wel fijn om eens zelfstandig voor de klas te staan, heb alleen geen laptop. Nou kan ik een les over het verteringsstelsel wel lullen met een torso, maar hoe ga ik praten over energiebronnen (fossiel/wind/zon/water/bio) zonder er een doodsaai verhaaltje van te maken zonder beelden of iets dergelijks. Heb ook geen whiteboard of iets
![]()
Meenemen:
beetje creatief zijn. 
Graag, heb er helaas te weinig tijd voor.Buiten in de natuur lesgeven. Was gisteren nog in het nieuws.
[/URL]
Bij vrijwel alle onderwerpen kan ik wel zonder een laptop werken. Met een whiteboard al helemaal. Heb er in de eerste 2 jaar op m'n stage bewust mee gewerkt zodat ik altijd een backup heb als electronica kut doet. Mijn tekentalenten met vrouwelijke geslachtsdelen zijn uitstekend. Maar heb hier dus geen whiteboard. En om een presentatie voor te bereiden is riskant als ik toch geen laptop kan regelen.Dat is zo fucked up haha. Ook een aantal keer meegemaakt dat de laptop uitviel of de techniek je compleet in de steek laat. Heb je thuis geen laptop waar je je presentatie op kan zetten? Eventueel een laptop lenen van een collega die een tussenuur heeft (en je presentatie op een usb stick zetten)?
Dacht ik ook al aan, maar met alleen een klein stukje antraciet kwam ik niet verder. Heb geen uranium om een kerncentrale na te doen, windmolen o.i.d., biomassa & brandstof om in de fik te steken. Heb nou ook niet echt veel tijd om met alternatieven te komenMeenemen:
- stukje houtskool/briket (heb je misschien nog wel staan)
- ventilatortje(action heb je die ook op batterijen)
- Lampje als voorbeeld van zon of naar buiten wijzen (of even naar buiten lopen/voor het raam staan)
- glas water meenemen en wat spelen met water
- Wat uit je groene bak meenemen.
beetje creatief zijn.
![]()

Dat wordt dus lekker lang kletsen in het begin van de lesDacht ik ook al aan, maar met alleen een klein stukje antraciet kwam ik niet verder. Heb geen uranium om een kerncentrale na te doen, windmolen o.i.d., biomassa & brandstof om in de fik te steken. Heb nou ook niet echt veel tijd om met alternatieven te komen![]()
. Wellicht kun je ze een Mind Map laten maken over verschillende soorten energiebronnen dit nabespreken en vervolgens laten uitbreiden met voorbeelden hiervan. Daarna opdrachten maken en op het einde een quiz maken met verschillende kleuren papier als antwoord (groen = A, blauw = B, rood = C bijvoorbeeld) om de lesstof om het te herhalen. Helaas heb je geen visualisatie, maar dan moeten ze ondanks hun enthousiasme maar stiller zijn.Er is, in ieder geval in mijn lokaal, dus helemaal niets
. Nouja, er is een vogelspin, luipaardgekko en twee korenslangen. Maar die passen ook niet bepaald bij het thema energie.. Al zijn ze wel leuk om er uit te halen, moet ik die lamballen eerst eens wat lesstof in het geheugen zien te krijgen.We hebben het wel over een examenklas met motivatieproblemenDat wordt dus lekker lang kletsen in het begin van de les. Wellicht kun je ze een Mind Map laten maken over verschillende soorten energiebronnen dit nabespreken en vervolgens laten uitbreiden met voorbeelden hiervan. Daarna opdrachten maken en op het einde een quiz maken met verschillende kleuren papier als antwoord (groen = A, blauw = B, rood = C bijvoorbeeld) om de lesstof om het te herhalen. Helaas heb je geen visualisatie, maar dan moeten ze ondanks hun enthousiasme maar stiller zijn.
. Ik kan ze wel hooguit 10 minuten stil houden om wat uit te leggen, maar als de hele les met één zo'n opdracht bezig is ben ik ze halverwege kwijt. Zal je verbazen hoeveel tijd ze nodig hebben om zulke dingen als posters en mind maps te maken..De tijd heb je in dit geval toch juist? Aangezien ze motivatieproblemen hebben zou je er ook voor kunnen kiezen om een lesbrief te maken. Zelf informatie en eventueel foto's er op gooien met een aantal vragen die ze moeten beantwoorden (eventueel filmpjes via mobiel laten bekijken afhankelijk van de lln). Ik probeer ook maar wat ideeën in te brengen haha.We hebben het wel over een examenklas met motivatieproblemen. Ik kan ze wel hooguit 10 minuten stil houden om wat uit te leggen, maar de hele les met één zo'n opdracht bezig zijn ben ik ze halverwege kwijt. Zal je verbazen hoeveel tijd ze nodig hebben om zulke dingen als posters en mind maps te maken..
Kon je nu maar autoritair zijnWe hebben het wel over een examenklas met motivatieproblemen. Ik kan ze wel hooguit 10 minuten stil houden om wat uit te leggen, maar als de hele les met één zo'n opdracht bezig is ben ik ze halverwege kwijt. Zal je verbazen hoeveel tijd ze nodig hebben om zulke dingen als posters en mind maps te maken..

Probleem is alleen dat ze vaak niet nuttig het tijd gebruiken. Er zal meer winst zijn als ik eerst 10min uitleg zal geven en vervolgens er een leuk opdrachtje in dump. Maar juist die 10 min uitleggen is hier de uitdaging.De tijd heb je in dit geval toch juist? Aangezien ze motivatieproblemen hebben zou je er ook voor kunnen kiezen om een lesbrief te maken. Zelf informatie en eventueel foto's er op gooien met een aantal vragen die ze moeten beantwoorden (eventueel filmpjes via mobiel laten bekijken afhankelijk van de lln). Ik probeer ook maar wat ideeën in te brengen haha.
Ken mentineter zelf niet. Maar ook zoals hierboven wil ik het liefst eerst 10 minuten zelf praten. Dan zijn ze allemaal stil en let een groot genoeg gedeelte op om er wat van te leren. Met zulke opdrachten zijn het vaak maar een deel die er echt serieus mee bezig gaan. Op zich ook geen probleem, blijft hun verantwoordelijkheid. Maar gaat vooral om de eerste 10 min uitleg, de rest van de les kan ik wel invullen.Een wedstrijdje. Degene die de beste mentineter quiz over het onderwerp maakt en uitvoert wint een taart voor het team oid.
Er is, in ieder geval in mijn lokaal, dus helemaal niets. Nouja, er is een vogelspin, luipaardgekko en twee korenslangen.