AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #117.821
rare situatie meegemaakt op het station. Aan het wachten op de trein, naast mij een jongen en meisje. ongeveer mijn leeftijd. het werd mij na een paar minuten duidelijk dat zij hem duidelijk probeerde te maken dat zij hem niet zag zitten. hij bleef maar doordrammen en opdringen, wilde met haar mee naar huis, zou morgen ook in de buurt zijn. Zij voelde zich totaal niet op haar gemak, maar durfde hem ook niet heel hard af te wijzen. Ik keek al een paar keer naar links, waarop hij dichter naar haar toe schoof.
Toen hij haar wilde zoenen en zij aangaf dat niet te willen (ze draaide weg) heb ik er iets van gezegd. Daar schrok hij blijkbaar zo van dat hij niet meer uit zij woorden kwam en half struikelend het perron afliep.
Meisje helemaal in tranen en stortte zich helemaal op me uit ("sorry sorry ik wilde geen heisa maken hier"), we hebben nog even doorgepraat en heb haar een beetje kunnen troosten. Bleek dat die jongen haar stalkte, opeens bij haar werk voor de deur stond (terwijl ze nooit had verteld waar ze werkte) en haar helemaal gevolgd was. heel freaky.
Sorry, mijn gedrag was, inderdaad, ietwat ongepast. :(

• #117.824
Thanks dat je hier iets van gezegd hebt, namens alle andere vrouwen ook. Ik reis altijd alleen en heb ook wel eens dit soort gekke dingen zien gebeuren/gehoord of verhalen erover gehoord waarbij omstanders gewoon niks deden. Ik heb ook een keer iemand aangesproken en blijkbaar is dat zoiets raars dat iedereen zich dan overdonderd voelt. Meer mensen zouden hier wat tegen moeten doen.
Vind ik ook. Zou het zelf ook gewaardeerd hebben als het mij was overkomen.

• #117.826
Ik denk trouwens dat aangezien je er hier heel veel over hoort van andere vrouwen die LM dankbaar zijn aangezien het bij hun ook is gebeurd en dat er dan nog grappen over worden gemaakt dat het gewoon genormaliseerd is in deze samenleving

• #117.827
rare situatie meegemaakt op het station. Aan het wachten op de trein, naast mij een jongen en meisje. ongeveer mijn leeftijd. het werd mij na een paar minuten duidelijk dat zij hem duidelijk probeerde te maken dat zij hem niet zag zitten. hij bleef maar doordrammen en opdringen, wilde met haar mee naar huis, zou morgen ook in de buurt zijn. Zij voelde zich totaal niet op haar gemak, maar durfde hem ook niet heel hard af te wijzen. Ik keek al een paar keer naar links, waarop hij dichter naar haar toe schoof.
Toen hij haar wilde zoenen en zij aangaf dat niet te willen (ze draaide weg) heb ik er iets van gezegd. Daar schrok hij blijkbaar zo van dat hij niet meer uit zij woorden kwam en half struikelend het perron afliep.
Meisje helemaal in tranen en stortte zich helemaal op me uit ("sorry sorry ik wilde geen heisa maken hier"), we hebben nog even doorgepraat en heb haar een beetje kunnen troosten. Bleek dat die jongen haar stalkte, opeens bij haar werk voor de deur stond (terwijl ze nooit had verteld waar ze werkte) en haar helemaal gevolgd was. heel freaky.
Goed bezig, maar damn wat heb je toch kansloze mensen rondlopen.

• Like
Waarderingen: LM
  • #117.828
Ik denk trouwens dat aangezien je er hier heel veel over hoort van andere vrouwen die LM dankbaar zijn aangezien het bij hun ook is gebeurd en dat er dan nog grappen over worden gemaakt dat het gewoon genormaliseerd is in deze samenleving

Sad but true...

En veel mensen durven tegenwoordig niet meer tussenkomen omdat ze denken anders zelf in de problemen te kunnen komen...

• #117.829
Dan ga ik in de regen te voet naar een elektrieke velo om in de regen naar de fitness te rijden... is die band kapot -.-

• #117.831
Ojee, er is onlangs op circa 700 meter van m'n voordeur een vrouw vermoord door haar stalker. 't Is niet alsof ik dat soort zaken niet series neem. Alleen moeten we DBB wel opdoeken als dat soort humor niet meer mag.

• #117.832
Dat het gebeurt is gewoon naar. daar is niks over te zeggen. Ik vind alleen wel dat je er ook wel een grapje over kan maken. Als ik naar mezelf kijk, dan vind ik dat ik een situatie pas echt onder controle heb en met mijn gevoel weet om te gaan als ik er zelf ook om kan lachen en zelfreflectie/zelfspot kan toepassen. Maar goed, is mijn mening, kan me ook voorstellen dat het voor anderen een stuk gevoeliger ligt.

• #117.834

Dat zijn echt lastige situaties.
Super hoe je daarop hebt gereageerd! Zouden meer mensen moeten doen...
Helaas haalt men vandaag de dag liever de smartphone boven om ongepaste situaties te filmen, dan dat men gaat ingrijpen :mad:.

• #117.835
Maar goed, is mijn mening, kan me ook voorstellen dat het voor anderen een stuk gevoeliger ligt.
Ja, bij de PC polizei, white knights, SJWs en slachtoffer-feministen.

giphy.gif

• #117.836
Vind ik ook. Zou het zelf ook gewaardeerd hebben als het mij was overkomen.
Goed gedaan! :thumbs:
Nog knap dat je je hebt ingehouden. Ik heb nog bijna nooit iemand geslagen of gevochten, maar als ik zoiets zou zien zou ik wel echt boos worden.

• #117.837
Ojee, er is onlangs op circa 700 meter van m'n voordeur een vrouw vermoord door haar stalker. 't Is niet alsof ik dat soort zaken niet series neem. Alleen moeten we DBB wel opdoeken als dat soort humor niet meer mag.
Dat het gebeurt is gewoon naar. daar is niks over te zeggen. Ik vind alleen wel dat je er ook wel een grapje over kan maken. Als ik naar mezelf kijk, dan vind ik dat ik een situatie pas echt onder controle heb en met mijn gevoel weet om te gaan als ik er zelf ook om kan lachen en zelfreflectie/zelfspot kan toepassen. Maar goed, is mijn mening, kan me ook voorstellen dat het voor anderen een stuk gevoeliger ligt.
Ik vind zelf ook zeker dat je er grappen over moet mogen maken, maar aangezien je ervoor van zo veel mensen hebt gehoord dat ze het zelf ook een keer hebben meegemaakt weet je niet wanneer dat was en of ze daar nog onder lijden. Ik heb zo een keer per ongeluk een abortus grap gemaakt in het bijzijn van iemand die 2 weken ervoor een abortus heeft gehad aangezien het niet goed met dat kindje ging... wist ik natuurlijk niet, maar daarom heb ik denk ik wel mijn humor iets voorzichtiger gemaakt.

• #117.838
Sad but true...

En veel mensen durven tegenwoordig niet meer tussenkomen omdat ze denken anders zelf in de problemen te kunnen komen...
terwijl dat in dit soort situaties (stalking/seksueel geweld/intimidatie man tegen vrouw) vaak helemaal niet het geval is denk ik. Heel andere situatie dan een vechtpartij tussen wat opgefokte ventjes. De personen die dit doen zijn denk ik prima bewust dat wat ze doen verkeerd is en denk dan ook dat simpelweg laten merken dat je het ziet en het er niet mee eens bent vaak al genoeg is om die mensen af te schrikken zoals in het geval van @Lm7790. Zelf ook eens een verdachte situatie meegemaakt een aantal jaren terug toen ik naar huis fietste van het uitgaan. Fietste een stuk achter een meisje/vrouw die ook alleen fietste en van de tegenovergestelde richting kwam een man aanfietsen die vervolgens midden op de weg omdraaide en achter eerdergenoemde vrouw aanfietste (en dus voor mij kwam te fietsen). Vertrouwde het voor geen cent en had me voorgenomen het eens te volgen. Vervolgens sloeg de man af waar de vrouw ook heenging en heb toen eens heel luid gehoest geloof ik om aan te geven dat er nog iemand achter hem fietste. Hij keek om en het eerstvolgende zijstraatje was ie verdwenen.

inb4 die vrouw dacht dat ze door 2 man achtervolgd werd

• #117.839
Ik vind zelf ook zeker dat je er grappen over moet mogen maken, maar aangezien je ervoor van zo veel mensen hebt gehoord dat ze het zelf ook een keer hebben meegemaakt weet je niet wanneer dat was en of ze daar nog onder lijden. Ik heb zo een keer per ongeluk een abortus grap gemaakt in het bijzijn van iemand die 2 weken ervoor een abortus heeft gehad aangezien het niet goed met dat kindje ging... wist ik natuurlijk niet, maar daarom heb ik denk ik wel mijn humor iets voorzichtiger gemaakt.
Dat zijn ook gevoelige onderwerpen waar je sws ook geen grappen over moet maken, respect voor je medemens siert je

• Like
Waarderingen: BB_
  • #117.840
Dat zijn ook gevoelige onderwerpen waar je sws ook geen grappen over moet maken, respect voor je medemens siert je
Ik vind dat je overal grappen over moet kunnen maken, over het algemeen juist gevoelige onderwerpen. Is vaak een goede manier om ze ter sprake te brengen. Dat is ook een van de redenen dat ik vaker wacht met grappen maken tot ik mensen beter ken, dan weet ik een beetje beter wat hun tolerantiegehalte is.

Terug
Naar boven