Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #117.842
Dat het gebeurt is gewoon naar. daar is niks over te zeggen. Ik vind alleen wel dat je er ook wel een grapje over kan maken. Als ik naar mezelf kijk, dan vind ik dat ik een situatie pas echt onder controle heb en met mijn gevoel weet om te gaan als ik er zelf ook om kan lachen en zelfreflectie/zelfspot kan toepassen. Maar goed, is mijn mening, kan me ook voorstellen dat het voor anderen een stuk gevoeliger ligt.

Eens, we moeten overal grappen over kunnen maken, want zodra dat niet meer kan dan krijgen we taboes. Dat leidt tot veel engere situaties. Daarnaast verandert het de oorzaak van het probleem nooit.

Punt is natuurlijk wel dat het een kwestie is van fatsoen om een beetje op te letten wanneer je welke grap kunt maken. Aan de andere kant, als kind van de jaren negentig en van hippie-ouders, vind ik dat je, zelfs als iets gevoelig ligt je zelf ook mag nadenken over waarom iets dan zo kwetsend zou kunnen zijn. We raken de nuance helemaal kwijt; dat mensen het verschil niet meer zien tussen een kleuter die zwarte piet geweldig leuk vindt en FC Den Bosch hooligans die dezelfde liedjhes zingen als de kleuter, maar helemaal anders bedoeld. We zijn momenteel zo extreem bezig dat de kleuter niet meer mag zingen, terwijl die hooligan wel weer een andere manier vindt om te kwetsen, want dat was de bedoeling.

De sfeer wordt er niets beter van. noch lost het enig probleem op. Daarnaast; als we met alle gevoeligheden rekening moeten gaan houden kunnen we sowieso beter voor eeuwig onze bek houden.

• #117.843
Ik vind dat je overal grappen over moet kunnen maken, over het algemeen juist gevoelige onderwerpen. Is vaak een goede manier om ze ter sprake te brengen. Dat is ook een van de redenen dat ik vaker wacht met grappen maken tot ik mensen beter ken, dan weet ik een beetje beter wat hun tolerantiegehalte is.
Onderwerpen waar het leven van een ander persoon mee gemoeid is zoals abortus of euthanasie heeft een behoorlijke inpact op mensen en bijna iedereen heeft daarmee te maken in zijn/haar leven, met dat soort grappen ga je mensen shockeren en/of kwetsen.
We verschillen hierin van mening

• #117.844
rare situatie meegemaakt op het station. Aan het wachten op de trein, naast mij een jongen en meisje. ongeveer mijn leeftijd. het werd mij na een paar minuten duidelijk dat zij hem duidelijk probeerde te maken dat zij hem niet zag zitten. hij bleef maar doordrammen en opdringen, wilde met haar mee naar huis, zou morgen ook in de buurt zijn. Zij voelde zich totaal niet op haar gemak, maar durfde hem ook niet heel hard af te wijzen. Ik keek al een paar keer naar links, waarop hij dichter naar haar toe schoof.
Toen hij haar wilde zoenen en zij aangaf dat niet te willen (ze draaide weg) heb ik er iets van gezegd. Daar schrok hij blijkbaar zo van dat hij niet meer uit zij woorden kwam en half struikelend het perron afliep.
Meisje helemaal in tranen en stortte zich helemaal op me uit ("sorry sorry ik wilde geen heisa maken hier"), we hebben nog even doorgepraat en heb haar een beetje kunnen troosten. Bleek dat die jongen haar stalkte, opeens bij haar werk voor de deur stond (terwijl ze nooit had verteld waar ze werkte) en haar helemaal gevolgd was. heel freaky.

Echt chapeau dat je hier iets van hebt gezegd. Het kan dat je een hele nare situatie hebt doen voorkomen. Er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn!

Daarbij, grapjes moeten kunnen. Maar bewust mensen kwetsen natuurlijk niet. Maar zolang je het zonder kwade bedoelingen doet is er niets aan de hand toch? Ik heb er zelf ook een handje van, ik hou van humor die eigenlijk veel te ver gaat.

• #117.847
Onderwerpen waar het leven van een ander persoon mee gemoeid is zoals abortus of euthanasie heeft een behoorlijke inpact op mensen en bijna iedereen heeft daarmee te maken in zijn/haar leven, met dat soort grappen ga je mensen shockeren en/of kwetsen.
We verschillen hierin van mening

De lengte van jouw tenen bepaal je helemaal zelf. Wellicht kwetsen sommige zaken mensen, maar ik heb van heel dichtbij euthanasie meegemaakt en ik kan je vertellen dat de persoon om wie dit ging daar blij mee was. Hoewel het heel verdrietig was allemaal, ben ik echt niet gekwetst over welke grap dan ook daarover. Ook niet over de nare ziektes die dichtbij me zijn voorgevallen.

Ik heb er problemen mee dat zo veel mensen aan alles zo snel aanstoot nemen. Waarom denkt iedereen toch dat het om hem of haar persoonlijk gaat. Doe niet zo arrogant; het gaat niet over jou en 'your pitied little life' (en ja, mijn leven stelt net zo weinig voor).

Alsnog is er zoiets als fatsoen - dus ook de maker van de grap kan nadenken en zijn mond houden. Maar waar het gaat richting een verbod, mensen die hun baan kwijtraken om een verkeerde opmerking (en dan heb ik het niet over een minister of ander hoog persoon) vind ik dat we de weg kwijt zijn. Het is heel 'orwelliaans' om andere bepaald denken op te leggen. En ik vemroed dat heel veel mensen die druk voelen en het heel frustreren vinden. Daarom stemmen er zo veelmensen baudet/wilders, niet omdat ze het nu zo eens zijn met hun verkiezingsprogramma.

• #117.849
Genieten. Nog maar even doorwerken dan. :yawn:
Val bijna in slaap.
Capture.PNG

• #117.855
Ik ben lopend sneller dan iedereen.

• #117.860
Nergens een goeie pwo black friday deal te vinden.
Dan maar niks dit keer

Nvm Pre-workout expert to the rescue. Total War voor 25 eurie :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven