Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #122.621
Aah weer zo een rare vegan met een psychose...

Weer een kortzichtig ventje met een tunnelvisie.
Ik ben geen vegan. Ik eet enkel alles biologisch.
En jou reactie is typerend voor mensen die totaal vastzitten in hun denken. Ik heb medelijden met mensen die dagelijks met jou om moeten gaan!

• #122.622
Met alle respect: ik denk dat wanneer covid-19 is ‘overgewaaid’ wij als de mens gewoon lekker doorgaan met onze consumptie en daarmee overbelasting van moeder natuur.

Misschien maak ik het niet meer mee maar in de toekomst verwacht ik echt wel meer problemen vanuit de ‘natuur’ waar we als mensen niet op rekenen.

• #122.623
Weer een kortzichtig ventje met een tunnelvisie.
Ik ben geen vegan. Ik eet enkel alles biologisch.
En jou reactie is typerend voor mensen die totaal vastzitten in hun denken. Ik heb medelijden met mensen die dagelijks met jou om moeten gaan!
Ik wens mensen tenminste niet een vreselijke ziekte toe, omdat ik net zo type als ik denk "kortzichtig".

En hoe eet je enkel alles biologisch? Wat voor Nederlands is dat... @Bert hoe kun je dit liken!!!!

Tevens is het jouW reactie. @Bert WTF!!!!!!!!

Maar even serieus, ben je een tokkie, ja hé?

• #122.624
Dat we wat bewuster worden over ons gedrag en overconsumptie, want het corona is ook daar een gevolg van(wss op veemarkt in china ontstaan)
Dat we wat ecologischer verder gaan leven.
Met respect voor dier en plant.
Er is 10 jaar geleden al gewaarschuwd voor deze pandemie door het who.
Teveel dieren in de buurt van mensen maw de veehouderij.
In het kort gezegd bedoel ik dit.
Ik denk dat dit virus heel weinig te maken heeft met overconsumptie (het kwam van een wildedierenmarkt overigens). Wildedierenmarkten komen in veruit de meeste landen niet voor en zijn nu ook niet bepaald populair in de landen waar ze wel zitten. (Tevens zijn er redelijk wat aanwijzingen dat het per ongeluk gelekt is vanuit één van de nabijgelegen laboratoria waar onderzoek wordt verricht naar dit soort virussen. Daar liggen veel samples opgeslagen die worden afgenomen bij dieren voor onderzoeksdoeleinden. Zo'n sample kan natuurlijk per ongeluk een medewerker besmetten.)

In hoeverre de intensieve veehouderij een risico is voor een viruspandemie vraag ik me af. Zou dat wezenlijk anders zijn bij minder intensieve veehouderij? Ik heb er te weinig verstand van.

• #122.626
Dat we wat bewuster worden over ons gedrag en overconsumptie, want het corona is ook daar een gevolg van(wss op veemarkt in china ontstaan)
Dat we wat ecologischer verder gaan leven.
Met respect voor dier en plant.
Er is 10 jaar geleden al gewaarschuwd voor deze pandemie door het who.
Teveel dieren in de buurt van mensen maw de veehouderij.
In het kort gezegd bedoel ik dit.
Wat een bullshit verhaal.
Waarschijnlijk komt het van een vleermuis, als je kijkt in China vreten ze alles op wat ze zien, heel biologisch.
Hiv komt vanaf apen, heeft dat te maken met ons gedrag en overconsumptie?
We mogen gerust bewuster worden over ons gedrag en hoe we met de wereld omgaan maar daar kun je nu niet corona aan linken.

• #122.627
Ik wens mensen tenminste niet een vreselijke ziekte toe, omdat ik net zo type als ik denk "kortzichtig".

En hoe eet je enkel alles biologisch? Wat voor Nederlands is dat... @Bert hoe kun je dit liken!!!!

Hey paardelul. Ik denk dat je niet goed heb leren lezen. Ik wens niemand wat toe, ik heb het over de gevolgen daaromheen.
Begrijpend lezen bestond niet op jou school zeker.
Dat bedoel ik, selectief lomp ben jij.
Typerend dus ik lach ermee.
Jou hadden ze in een rubber moeten schieten

• #122.628
Waarschijnlijk komt het van een vleermuis, als je kijkt in China vreten ze alles op wat ze zien, heel biologisch.
We mogen gerust bewuster worden over ons gedrag en hoe we met de wereld omgaan maar daar kun je nu niet corona aan linken.
Het ligt iets genuanceerder voor influenzavirussen (griep). Deze springen, voor zover ik weet, in de regel over van vee (zoals varkens) naar de mens. Het vee raakt besmet door rondtrekkende vogels en vleermuizen. Misschien dat meer intensieve veehouderij het risico op besmetting vervolgens vergroot, dat weet ik niet. Anderzijds zou je kunnen stellen dat intensieve veehouderij makkelijker is te surveilleren. (Immers, minder plaatsen waar je samples hoeft af te nemen.)

• #122.629

Nee niet waar, ontstaan door intensieve veehouderij, ooit mss ontstaan op een vleermuis maar toen op vee en uiteindelijk op mensen gesprongen is de verklaring van de who.
Dus aub leer het hele verhaal dan ook

• #122.630
Het ligt iets genuanceerder voor influenzavirussen (griep). Deze springen, voor zover ik weet, in de regel over van vee (zoals varkens) naar de mens. Het vee raakt besmet door rondtrekkende vogels en vleermuizen. Misschien dat meer intensieve veehouderij het risico op besmetting vervolgens vergroot, dat weet ik niet.
Intensieve veehouderij betekend meestal dat die dieren het buitenlicht niet zien dus hooguit een verdwaalde vogel in een varkenstal.

• #122.632
Ik denk dat dit virus heel weinig te maken heeft met overconsumptie (het kwam van een wildedierenmarkt overigens). Wildedierenmarkten komen in veruit de meeste landen niet voor en zijn nu ook niet bepaald populair in de landen waar ze wel zitten. (Tevens zijn er redelijk wat aanwijzingen dat het per ongeluk gelekt is vanuit één van de nabijgelegen laboratoria waar onderzoek wordt verricht naar dit soort virussen. Daar liggen veel samples opgeslagen die worden afgenomen bij dieren voor onderzoeksdoeleinden. Zo'n sample kan natuurlijk per ongeluk een medewerker besmetten.)

In hoeverre de intensieve veehouderij een risico is voor een viruspandemie vraag ik me af. Zou dat wezenlijk anders zijn bij minder intensieve veehouderij? Ik heb er te weinig verstand van.

Daar ben ik van overtuigd, dus ja.
Q koorts is ook zo een voorbeeld, was ook in een gebied met veel geitenhouderijen bij mekaar.
Dus minder intensief is idd minder erge uitbraken.

• #122.633
Intensieve veehouderij betekend meestal dat die dieren het buitenlicht niet zien dus hooguit een verdwaalde vogel in een varkenstal.

Boertje loopt wel in en uit.
Boertje loopt naar de buren, buren gaan winkelen en voila,daar is uw uitbraak

• #122.634
Daar ben ik van overtuigd, dus ja.
Q koorts is ook zo een voorbeeld, was ook in een gebied met veel geitenhouderijen bij mekaar.
Dus minder intensief is idd minder erge uitbraken.
of ze moeten daar hun diertjes gewoon op eten en er geen andere dingen mee doen :trollface:

• #122.635

Waarom vraag je bevestiging aan een ander, ben je zo onzeker kerel?
Kun je die discussie niet aan met mij ?,ga je over grammatica beginnen en vragen aan andere mensen. Alle tekenen van een persoon met een hoop onzekerheid in hunzelf.
Kietel ff onder je ballen dan komt er mss wat testosteron vrij en kun je weer als een vent gedragen ipv een mietje

• #122.636
Hey paardelul. Ik denk dat je niet goed heb leren lezen. Ik wens niemand wat toe, ik heb het over de gevolgen daaromheen.
Begrijpend lezen bestond niet op jou school zeker.
Dat bedoel ik, selectief lomp ben jij.
Typerend dus ik lach ermee.
Jou hadden ze in een rubber moeten schieten
Je zegt het inderdaad niet direct, met je "positief effect", maar stiekem krijg je wel een bobbeltje in je broek aan de gedachte dat er wat minder mensen op deze aardbol zijn.

Het is trouwens "jouW school"..... Duidelijk dat ik iets beter heb opgelet bij Nederlands. Maakt niet uit, je bent duidelijk laagopgeleid, die mensen hebben we ook nodig.
Waarom vraag je bevestiging aan een ander, ben je zo onzeker kerel?
Kun je die discussie niet aan met mij ?,ga je over grammatica beginnen en vragen aan andere mensen. Alle tekenen van een persoon met een hoop onzekerheid in hunzelf.
Kietel ff onder je ballen dan komt er mss wat testosteron vrij en kun je weer als een vent gedragen ipv een mietje
Ik heb een hele kleine piemol en @Bert is een taalnazi die waarschijnlijk een halve hartaanval krijgt bij het lezen van jouw post.

Ik ga ook geen discussie met je aan, die moeite laat ik anderen doen. Je bent wel heel schattig! Ben je ook een voetbalfan? Feyenoord zeker?

• #122.637
Oh god er is er altijd een met zo'n achterlijke normie opmerking.

Het zou maar [insert iemand anders zijn familielid] geweest zijn. Ja dat is het niet dus who the f cares. Moraalridder.
Ja dat klopt... ik zit nogal vlug op mijn paard bij het lezen van dergelijke reacties

• #122.638
Oei oei.
We kunnen idd met 1/3e minder mensen veel beter leven.
En jou schaal ik ook in die groep.
Nee hou niet van voetbal, ben een echte rugby'er
Maar je brein heeft nu last van spasmes dus neem je rust ff kerel.
Ik heb idd niet goed opgelet op school.
Maar sta mentaal beduidend sterker in mn schoenen als jou.
Blij als de kinderopvang weer open is, kun je daar verder spelen

• #122.639
Oh god er is er altijd een met zo'n achterlijke normie opmerking.

Het zou maar [insert iemand anders zijn familielid] geweest zijn. Ja dat is het niet dus who the f cares. Moraalridder.
Want wie zijn wij om te oordelen of iemand lang genoeg heeft geleefd?

• #122.640
Oei oei.
We kunnen idd met 1/3e minder mensen veel beter leven.
En jou schaal ik ook in die groep.
Nee hou niet van voetbal, ben een echte rugby'er
Maar je brein heeft nu last van spasmes dus neem je rust ff kerel
Dus je wenst stiekem 1/3 een mooie dood toe? Dat zeg je nu indirect.

Oké ik ga even een stukje vissen, doe je mee?

Terug
Naar boven