XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #129.001
Net weer wakker gebeld... Door een klant waar alles werkt maar die schrik heeft dat er morgenochtend problemen zouden kunnen zijn. BEL DAN ALS HET PROBLEEM ZICH STELT ipv zomaar midden in de nacht :headbang: .

• #129.002
Net weer wakker gebeld... Door een klant waar alles werkt maar die schrik heeft dat er morgenochtend problemen zouden kunnen zijn. BEL DAN ALS HET PROBLEEM ZICH STELT ipv zomaar midden in de nacht :headbang: .
Hij/zij gaat gewoon graag preventief te werk.

• #129.007
En nu heb je ervoor gezorgd dat die klant ook echt een reden heeft om zich zorgen te maken?

• #129.009
tijd geleden mezelf ingeschreven bij kvk maar uiteindelijk niets mee gedaan dus ik schreef me vorige maand uit

kom thuis, vind een blauwe envelop op de deurmat van de griezels van de belastingdienst waarin een naheffingsaanslag van maar liefst €5700 op mij wacht terwijl ik 0 inkomsten en 0 uitgaven had tijdens die paar maanden als “ondernemer”

na een uur eindelijk iemand gesproken, kwam er ondertussen zelf achter dat ik vergeten was aangifte omzetbelasting te doen in het afgelopen kwartaal, mijn fout dus. vergeten omdat ik mezelf uitgeschreven had.

eind goed al goed, boete van €68 blijft staan en binnenkort wordt alles gecorrigeerd aldus de meneer van de belastingtelefoon. vraag me toch af waar die €5700 op gebaseerd was, belastingdienst zegt dat het een “schatting” was maar ik heb letterlijk €0 omzet gemaakt, gefactureerd of wat dan ook
Dat wordt gebaseerd op de schatting van de jaaromzet die jij zelf aan hebt moeten geven toen jij je inschreef op het KvK-kantoor.

Ik heb em dit jaar ook gehad. Ik kreeg een naheffingsaanslag van 14k (Q1 en Q2). Ik had een foutje gemaakt. Uiteindelijk 2x€68 aan boete betaald en geen 14k.

• #129.010
En nu heb je ervoor gezorgd dat die klant ook echt een reden heeft om zich zorgen te maken?
:roflol: Nee, ik ben in mijn bed gebleven.
Blijkbaar een probleem van gisterennamiddag die mijn Franse collega's niet deftig onderzocht hebben. Daaraan voel je dat zij (nog) geen wachtdiensten moeten doen :rolleyes: .

Dan zijn jullie tarieven te laag.
Ik weet dat ze extra moeten betalen voor die 24/7, maar geen idee hoeveel.
Het is ook een mentaliteitskwestie. Als je voor stomme dingen gebeld wordt is dat 99% van de tijd een Franse klant...

• #129.011
M'n keelontsteking is dusdanig erg geworden dat ik de halve nacht wakker heb gelegen, slecht adem en niet meer kan eten of drinken. Met moeite kan ik wat slokken water forceren. Omdat het fucking coronaklachten zijn kan de huisarts er niet naar kijken, ze hebben mij gisteren geskipt toen het al erg was. Nu is het zo erg dat ik het maar geëist heb, ik heb geen tijd om te wachten op uitslag.

Nu tot fucking half 5 wachten voordat de huisarts kan kijken. Om besmetting met andere patiënten te voorkomen is er een speciaal moment aan het einde van de middag voor mensen met corona gerelateerde klachten.

Als dat allemaal nog niet erg genoeg is probeerde ik voor morgen ziek te melden, ben voor een 2e keer t*ring verrot. Nu nog erger zelfs. En dan krijg ik deze onzin terug. Later kun je 6 weken betaald ziek zijn + nog veel meer op 70%. Nu krijg ik voor 2x een dag missen in 3 weken een "je hoeft niet aanwezig te zijn maar dat kan wel consequenties voor je studie hebben" mail. Wat een fijn kut systeem.
Screenshot_20201126_090857_com.microsoft.office.outlook~3.jpg

Laatst bewerkt:
  • #129.012
M'n keelontsteking is dusdanig erg geworden dat ik de halve nacht wakker heb gelegen, slecht adem en niet meer kan eten of drinken. Met moeite kan ik wat slokken water forceren. Omdat het fucking coronaklachten zijn kan de huisarts er niet naar kijken ze hebben mij gisteren geskipt toen het al erg was. Nu is het zo erg dat ik het maar geëist heb, ik heb geen tijd om te wachten op uitslag.

Nu tot fucking half 5 wachten voordat de huisarts kan kijken. Om besmetting met andere patiënten te voorkomen is er een speciaal moment aan het einde van de middag voor mensen met corona gerelateerde klachten.

Als dat allemaal nog niet erg genoeg is probeerde ik voor morgen ziek te melden, ben voor een 2e keer t*ring verrot. Nu nog erger zelfs. En dan krijg ik deze onzin terug. Later kun je 6 weken betaald ziek zijn + nog veel meer op 70%. Nu krijg ik voor 2x een dag missen in 3 weken een "je hoeft niet te aanwezig te zijn maar dat kan wel consequenties voor je studie hebben" mail. Wat een fijn kut systeem.
Screenshot_20201126_090857_com.microsoft.office.outlook~3.jpg
Dit is allemaal te absurd voor woorden! Je hebt dus al wel een coronatest laten doen?
Sowieso beterschap!

• #129.013
M'n keelontsteking is dusdanig erg geworden dat ik de halve nacht wakker heb gelegen, slecht adem en niet meer kan eten of drinken. Met moeite kan ik wat slokken water forceren. Omdat het fucking coronaklachten zijn kan de huisarts er niet naar kijken ze hebben mij gisteren geskipt toen het al erg was. Nu is het zo erg dat ik het maar geëist heb, ik heb geen tijd om te wachten op uitslag.

Ik had vorige week exact hetzelfde, keel zo opgezet dat er niks doorheen kon. Kon niet meer praten etc. Mocht ook niet naar de huisarts en ze wilden eigenlijk ook niet langskomen (want het zou ook wel eens corona kunnen zijn) . Heb foto's moeten sturen via de mail en toen ze inderdaad zagen dat het om een keelontsteking ging wilden ze pas overwegen om langs te komen. Had 56 uur niks gegeten dus eiste ook sowieso iets van medicijnen, kreeg gelukkig antibiotica en ibu zakjes.

Beterschap!

• #129.014
Dit is allemaal te absurd voor woorden! Je hebt dus al wel een coronatest laten doen?
Sowieso beterschap!
Bedankt! Daar heb ik nog geen tijd voor gehad, ik ben gisteren en eergisteren gewoon naar stagr gegaan, omdat ik echt niet nog meer uit kan vallen voor mijn leerlingen (er zijn geen collega's meer om uren op te vangen). Toen was het gelukkig nog niet zo beroerd als gisterenavond en vandaag op m'n vrije dag. En nu ben ik te beroerd om m'n bed uit te komen, een stuk te lopen en met het ov naar een testpunt te gaan, wat ook gewoon niet verstandig is. Maar goed, ik heb geen auto of iemand die mij daar vandaag mee kan helpen.

• #129.015
Ik had vorige week exact hetzelfde, keel zo opgezet dat er niks doorheen kon. Kon niet meer praten etc. Mocht ook niet naar de huisarts en ze wilden eigenlijk ook niet langskomen (want het zou ook wel eens corona kunnen zijn) . Heb foto's moeten sturen via de mail en toen ze inderdaad zagen dat het om een keelontsteking ging wilden ze pas overwegen om langs te komen. Had 56 uur niks gegeten dus eiste ook sowieso iets van medicijnen, kreeg gelukkig antibiotica en ibu zakjes.

Beterschap!
Bedankt! Pff wat naar ook weer.. Ik neem al 4x per dag 600mg ibu en 1000mg para, zelfs dan is de pijn nog erger dan de ergste keelontsteking die ik hiervoor ooit gehad heb. Hielp de antibiotica?

• #129.016
Bedankt! Pff wat naar ook weer.. Ik neem al 4x per dag 600mg ibu en 1000mg para, zelfs dan is de pijn nog erger dan de ergste keelontsteking die ik hiervoor ooit gehad heb. Hielp de antibiotica?

Haha had hetzelfde.. ook de ergste die ik tot nu toe had gehad. Nam ibu en para als m&m's maar hielp geen reet. Had ook dikke koorts erbij 's nachts.
Hoevaak heb je een keelonsteking? Ik heb dit keer maar gevraagd om een gesprek binnenkort voor een operatie in het nieuwe jaar..

Ik begon 's middags 3 uur met de antibiotica en de volgende ochtend kon ik weer met moeite wat eten/drinken. (dat was ook de eerste nacht die ik fatsoenlijk doorkwam). Hielp best goed

• #129.017
Bedankt! Daar heb ik nog geen tijd voor gehad, ik ben gisteren en eergisteren gewoon naar stagr gegaan, omdat ik echt niet nog meer uit kan vallen voor mijn leerlingen (er zijn geen collega's meer om uren op te vangen). Toen was het gelukkig nog niet zo beroerd als gisterenavond en vandaag op m'n vrije dag. En nu ben ik te beroerd om m'n bed uit te komen, een stuk te lopen en met het ov naar een testpunt te gaan, wat ook gewoon niet verstandig is. Maar goed, ik heb geen auto of iemand die mij daar vandaag mee kan helpen.
Ik begrijp de huisarts wel trouwens, dat is hier niet anders. Clusteren van risicopatiënten om verdere verspreiding te voorkomen. Desalniettemin voor jou erg vervelend.

• #129.018
Haha had hetzelfde.. ook de ergste die ik tot nu toe had gehad. Nam ibu en para als m&m's maar hielp geen reet. Had ook dikke koorts erbij 's nachts.
Hoevaak heb je een keelonsteking? Ik heb dit keer maar gevraagd om een gesprek binnenkort voor een operatie in het nieuwe jaar..

Ik begon 's middags 3 uur met de antibiotica en de volgende ochtend kon ik weer met moeite wat eten/drinken. (dat was ook de eerste nacht die ik fatsoenlijk doorkwam). Hielp best goed
3-5x per jaar? Maar meestal behoorlijk onschuldig. Nu 2x behoorlijk intens en van kwaad naar erger gegaan in 3 weken tijd. 1 week tussen gehad dat het goed ging. Vanwaar je overweging voor een operatie? Veel last van?

Ik voel me wel grieperig maar heb geen koorts, temperatuur schommelt rond de 37.2. Al is dat wel een mondmeting na ibu en para genomen te hebben. Hoop dat ze mij ook wat kunnen geven. De laatste keer antibiotica is 12 jaar geleden, ik klop niet snel bij de huisarts aan, maar hoop nu toch wel wat te krijgen. Dan nog het gokje of de ontsteking viraal of bacterieel is, voor zover ik weet zijn bacteriële infecties een stuk pijnlijker en vervelender?
Ik begrijp de huisarts wel trouwens, dat is hier niet anders. Clusteren van risicopatiënten om verdere verspreiding te voorkomen. Desalniettemin voor jou erg vervelend.
Ik woon 3 minuten lopen verderop, zou toch best een mogelijkheid kunnen zijn geweest..

• #129.019
3-5x per jaar? Maar meestal behoorlijk onschuldig. Nu 2x behoorlijk intens en van kwaad naar erger gegaan in 3 weken tijd. 1 week tussen gehad dat het goed ging. Vanwaar je overweging voor een operatie? Veel last van?
Wel chronisch dus.
Zit zelf op 2x per jaar, meestal red ik het ook zonder huisarts maar goed eten en drinken blijft wel altijd een probleem zodra het weer opspeelt.
Als dat verholpen kan worden door die amandelen eruit te halen graag... verder weet ik niet wat voor nadelen eraan zitten hoor dus zal me nog laten informeren.
Zit jij niet direct op te wachten dus?

• #129.020

Ik voel me wel grieperig maar heb geen koorts, temperatuur schommelt rond de 37.2. Al is dat wel een mondmeting na ibu en para genomen te hebben. Hoop dat ze mij ook wat kunnen geven. De laatste keer antibiotica is 12 jaar geleden, ik klop niet snel bij de huisarts aan, maar hoop nu toch wel wat te krijgen. Dan nog het gokje of de ontsteking viraal of bacterieel is, voor zover ik weet zijn bacteriële infecties een stuk pijnlijker en vervelender?

Ik woon 3 minuten lopen verderop, zou toch best een mogelijkheid kunnen zijn geweest..
Voortaan dus gewoon eerder zelf actie ondernemen.

Terug
Naar boven