AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #130.941
Ik wist niet dat je het had over automatische incasso. Dan is het antwoord inderdaad heel simpel, zoals Galen aangaf: terugboeken.

Dit onderwerp begon met het handmatig overboeken van een bedrag naar een rekeningnummer. Het enige wat er daarmee kan gebeuren is dat je het overgemaakte bedrag kwijt bent. De tegenpartij (de oplichter) kan daarna verder niets met het geld wat nog op je bank staat.
Ik doelde op mensen die nietsvermoedend iets kopen (tikkie, marktplaats) en vervolgens geen cent meer op de rekening hebben staan.

• #130.942
Ik doelde op mensen die nietsvermoedend iets kopen (tikkie, marktplaats) en vervolgens geen cent meer op de rekening hebben staan.
Deze situatie lijkt me om eerlijk te zijn heel erg sterk.

Met een Tikkie spreek je een bedrag af. Ze hebben nog steeds je logincodes niet, en ook als ze die wel hebben missen ze nog steeds de twee-weg-authenticatie.

Sommige oplichtingsverhalen zijn heel erg aangedikt om mensen extra alert te maken.

• #130.943
God, ik weet niet eens wat een sepa is. Laat staan dat ik er vertrouwen in heb dat bijvoorbeeld mijn ouders zoiets in paniek ffies weten te doen.

Maar jij zegt nu eigenlijk dat het onzin is dst mensen via bijvoorbeeld phishing hun geld kwijt raken? Want als zij het gelijk opnemen/doorboeken valt er toch niets te storneren?
Automatische incasso is super oud. Jouw ouders weten heus wel hoe ze een incasso moeten storneren. (En ze hoeven dat niet in paniek "ffies" te doen, ze hebben daar 2 maanden de tijd voor.)

En nee, dat is niet onzin, maar dat werkt totaal niet zoals jij het beschrijft. Die mensen signeren simpelweg zelf de transacties door op hun app hun pincode in te voeren en er akkoord mee te gaan. Rekeningen kunnen niet 'zomaar' leeggeplukt worden. Dat kan ALLEEN als je zelf je gebruikersnaam/wachtwoord geeft en de transactie autoriseert met een TAN-code/pincode op je app.

Niemand ter wereld kan zomaar geld van jou rekening trekken buiten jouw eigen medewerking om, of een incasso. En een incasso kan je áltijd terugboeken.

Laatst bewerkt:
  • #130.944
  • #130.946
Ja, maar dat is toch logisch? Als jij iets koopt met dezelfde waarde als al het geld op jouw rekening, dan is je rekening daarna leeg. :roflol:

Als jij dus 10k op je rekening hebt, en jij koopt iets voor 10k op marktplaats, tja ja, dan is je rekening daarna leeg.

• #130.947
Ja, maar dat is toch logisch? Als jij iets koopt met dezelfde waarde als al het geld op jouw rekening, dan is je rekening daarna leeg. :roflol:

Als jij dus 10k op je rekening hebt, en jij koopt iets voor 10k op marktplaats, tja ja, dan is je rekening daarna leeg.
En dan nog is het niet leeggeplunderd, het is zelf overgemaakt.

• #130.948

Ik dacht dat je met 'ze' degene bedoelde naar wie het is overgemaakt

• #130.951
Ach wat kan mij het verrotten. De kut steelt 9k can mij toen ik te ziek was om zelf mijn rekeningen te betalen. En mijn broer geeft ze in een handomdraai een maandloon op een random account.
Favoritism much.
Wie bankdrukt het meest van jullie 2? Denk dat het daar aan ligt

• #130.952
Kwam om 20:00 aan op werk krijg ik te horen dat de eerste truck pas om 01:00 arriveert, lekker doorbetaald zo

• #130.953
Ach wat kan mij het verrotten. De kut steelt 9k can mij toen ik te ziek was om zelf mijn rekeningen te betalen. En mijn broer geeft ze in een handomdraai een maandloon op een random account.
Favoritism much.
Hoe is het met je buurman?

Terug
Naar boven