XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #132.161
Sowieso onnavolgbaar dit. Negatief betekent geen corona. Waarom noem je het dan vals alarm? Ik nie snap nie.
Als ik geen corona blijk te hebben is het toch gewoon vals alarm? Alle alarmbellen zijn afgegaan, maar dan omwille van een andere onschuldige infectie.

• #132.162
  • #132.163
Als ik geen corona blijk te hebben is het toch gewoon vals alarm? Alle alarmbellen zijn afgegaan, maar dan omwille van een andere onschuldige infectie.
Oh, je had dus symptomen die horen bij corona, dat had je er niet bij verteld. Ik dacht dat jij ook vaak zonder symptomen preventief moest testen van je werkgever. Maar jouw werkgever accepteert dus ook de uitslag van een thuistest?

• #132.165
Nee hoor, mijn laatste middagdienst (vandaag) moet ik toch thuisblijven, ik hoest wat slijm op, heb een loopneus en keelpijn. Mijn werkgever wil de kans dat we dat soort symptomen aan elkaar overdragen tot een minimum beperken. Het waarschijnlijk dan wel geen corona, maar als iedereen morgen ineens deze klachten heeft zit het bedrijf toch echt met een probleem.
Heb je wel een dag gewerkt in deze tijd? 🤣🤣🤣 ideale werkgever wel. Zeggen dat je verkouden bent en je moet al thuis blijven.

Maar even serieus. wanneer jij afwezig bent moet een ander je werk / dienst overnemen? Oftewel extra werken?

• #132.166
Heb je soms ook wel eens periodes waarin je niet ziek bent?
Ik ben eigenlijk mijn hele leven wel minimaal twee maal per jaar ziek en nu met kinderen elke keer als zij ziek zijn ben ik het ook. Ik heb in de loop der tijd wel allerlei onderzoeken gehad, maar men is er nooit achter gekomen of en wat ik nu mankeer. Ik heb astma, ben voor alles en nog wat allergisch, mijn bloedstolling is niet in orde en 10 jaar geleden heeft mijn afweersysteem overijverig gereageerd op een onschuldig infectie.

Zolang ik er in het dagelijks leven niet te veel hinder van ondervindt vind ik het wel prima zo.

• #132.167
Oh, je had dus symptomen die horen bij corona, dat had je er niet bij verteld. Ik dacht dat jij ook vaak zonder symptomen preventief moest testen van je werkgever. Maar jouw werkgever accepteert dus ook de uitslag van een thuistest?
Gisterenavond had ik een kriebel in mijn keel en een snotneus, maar vanochtend wel flink wat meer klachten. Een negatieve thuistest heeft voor mijn en mijn werkgever geen meerwaarde, maar als die positief was geweest dan hadden ze de mensen met wie ik contact heb gehad al kunnen inlichten.

• #132.168
Heb je wel een dag gewerkt in deze tijd? 🤣🤣🤣 ideale werkgever wel. Zeggen dat je verkouden bent en je moet al thuis blijven.

Maar even serieus. wanneer jij afwezig bent moet een ander je werk / dienst overnemen? Oftewel extra werken?
Ik heb vanaf donderdag 5 dagen gewerkt, als enige binnen mijn functie. De collega’s die moesten overwerken of van dienst moesten ruilen kregen nu weer waar mogelijk vrij. Normaal gesproken werken we met een ploeg van 15 man 24/7 op 2 locaties. Dat is nu 16 geworden door het tijdelijke contract van iemand te verlengen. En een net gepensioneerde collega springt zo nu en dan ook nog eens bij.

Fijn dat dat zo geregeld kan worden voor mij, maar ook voor de werkgever. Vorig jaar hebben we lokaal ca. 580 miljoen winst gedraaid met in totaal 240-250 man in de continudienst verdeeld over een aantal afdelingen. Het is goedkoper om personeel uit voorzorg thuis te laten blijven en extra mensen in te huren of collega’s te laten overwerk dan even de fabriek stoppen, dat resulteert als snel in een productieverlies van een paar dagen en dus een paar miljoen.

• #132.171
Waarom een sneltest en niet via ggd.
Heb zelf ook zo'n sneltest gehad samen met collega's. 2 dagen later via ggd toen 3 positief ipv allemaal negatief.
De meerwaarde van een sneltest is dat als die positief is, je waarschijnlijk corona hebt en dus mensen kan inlichten.

Een negatieve testuitslag is veel onzekerder, ook omdat mensen het mogelijk niet juist uitvoeren.

@Steks zal inmiddels zoveel ervaring met zelftesten hebben dat hij bij de GGD cursussen kan geven.

• #132.175
Ze laten mij niet gaan

Screenshot_20210507-082426_Chrome.jpg

@Sanca Saxon verwijder mijn account maar.

Dag allemaal, was gezellig :hello:
nu wil je wss van leden horen dat je moet blijven
Ja jullie zijn vet actief en das leuk. En waarom wil iedereen opeens van t forum? Wats heppening? Mijn dag wordt verpest door een rugpijn waardoor ik niet eens meer na kan denken. Baal eten gemaakt, aan tens apparaat, wat kruiden genuttigd en proberen de pijn niet weg te zuipen. Ga dan alsjeblieft effe niet nu van t forum. Het is al zo'n kutdag.

• #132.177
Ja jullie zijn vet actief en das leuk. En waarom wil iedereen opeens van t forum? Wats heppening? Mijn dag wordt verpest door een rugpijn waardoor ik niet eens meer na kan denken. Baal eten gemaakt, aan tens apparaat, wat kruiden genuttigd en proberen de pijn niet weg te zuipen. Ga dan alsjeblieft effe niet nu van t forum. Het is al zo'n kutdag.
De meesten blijven niet lang weg hoor :)

• #132.178
Nieuwe motor wordt een week later geleverd. :mad:

Ik hoop dat het verschrikkelijk kut weer wordt komend weekend.

Terug
Naar boven