Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #134.962
Een plastic flesje met water microwaven vind ik geen chill idee i.v.m. mogelijke lekkage van chemicaliën uit het plastic in het water.

Kzou het een baby iig niet geven. Bij een volwassene boeit het mij niet.
Babyflesjes zijn BPA vrij, maar ik snap je punt. Miss blijkt over X jaar weekmaker Y ook kankerverwekkend of whatever.

• #134.965
Je hebt ook phthalaten enzo. En BPA-vrij zegt niets over andere BPx.

Uiteindelijk weet je het idd niet. Voorkomen is beter dan genezen.
Waarom ben je bang voor het lekken van die stoffen bij het gebruik van een paar seconden in de magnetron (waarbij het water ook niet veel warmer wordt dan 40°C) en niet bij het langdurig gebruik met lauwwarme vloeistoffen?
Ik heb ze allemaal een paar keer goed uitgekookt om zo hopelijk de een groot deel van de eventueel lekkende stoffen weg te spoelen.

• #134.966
Waarom ben je bang voor het lekken van die stoffen bij het gebruik van een paar seconden in de magnetron (waarbij het water ook niet veel warmer wordt dan 40°C) en niet bij het langdurig gebruik met lauwwarme vloeistoffen?
Ik heb ze allemaal een paar keer goed uitgekookt om zo hopelijk de een groot deel van de eventueel lekkende stoffen weg te spoelen.
Het gaat mij niet om de temp maar om de straling van de magnetron op de verbindingen van de kunststoffen die het lekken zouden kunnen verspoedigen.

• #134.967
  • #134.968
PAS MAAR OP VOOR DE MAGNETRONSTRALING:aluhoedje:
Licht is ook straling slappe.
Het gaat mij dus niet om wat het doet met het water, namelijk alleen de H2O moleculen trillen, maar of het het lekken van bepaalde weekmakers bevordert.

Maar los van dat allemaal. Dit is gewoon veel sneller. Als je flesjes van 150ml eerst moet microwaven 's nachts is gewoon kut.

• #134.969
Het gaat mij niet om de temp maar om de straling van de magnetron op de verbindingen van de kunststoffen die het lekken zouden kunnen verspoedigen.
Daar heb ik nog nooit over gehoord of nagedacht. Is de frequentie van een magnetron niet zo gekozen dat het vooral effect heeft op water?

• #134.971
Laatst bewerkt:
  • #134.972
Licht is ook straling slappe.
Het gaat mij dus niet om wat het doet met het water, namelijk alleen de H2O moleculen trillen, maar of het het lekken van bepaalde weekmakers bevordert.

Maar los van dat allemaal. Dit is gewoon veel sneller. Als je flesjes van 150ml eerst moet microwaven 's nachts is gewoon kut.
Maat van mij een belg ging steeds naar zee om het op te warmen.

microgolf

• #134.973
Maat van mij een belg ging steeds naar zee om het op te warmen.

microgolf
7DD3869D-A9E6-4226-8D42-B7E1A8334EAB.jpeg

• #134.976
Dat is slechts een andere notatie van hetzelfde. Golflengte = snelheid/frequentie.

En waarom ben je dan bang voor het effect op kunststoffen?
Klopt, maar kdacht dat men bij elektromagnetische straling altijd uitdrukte in golflengte (nm). Zo meet je bij een spectrofotometer ook in golflengte en niet in frequentie..

Anyways. Omdat ik niet weet in hoeverre het ook andere stoffen kan laten trillen. Omdat water bij een bepaalde golflengte gaat trillen wil het natuurlijk niet zeggen dat andere verbindingen dat niet doen.

Laatst bewerkt:
  • #134.977
Klopt, maar kdacht dat men bij elektromagnetische straling altijd uitdrukte in golflengte (nm). Zo meet je bij een spectrofotometer ook in golflengte en niet in frequentie..
Klopt, geen idee waarom eigenlijk want frequentie is de betere eenheid aangezien de golflengte afhankelijk is van het medium, wel is het zo dat de schaalverdeling anders is omdat de één de inversie is van de ander.
De golflengte van de gebruikte microgolven zijn trouwens ongeveer 12,5cm

Anyways. Omdat ik niet weet in hoeverre het ook andere stoffen kan laten trillen. Omdat water bij een bepaalde golflengte gaat trillen wil het natuurlijk niet zeggen dat andere verbindingen dat niet doen.
Dat zou kunnen maar ik denk dat een hoge temper meer invloed heeft op het lekken van chemicaliën dan de straling en als je de flessen vult met water warmt de straling het water meer op dan het kunststof.

• #134.978
Vannacht heb ik denk ik iets te veel gefriemeld aan een bobbel in mijn broek, ik kon net niet normaal mijn bed uitkomen van de stijfheid.

Het lijkt erop dat ik een slijmbeursontsteking heb op mijn achillespees.

Terug
Naar boven