MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #136.583
De meesten gaan bij ons ook gewoon voor het 32u lessenpakket, vooral omdat je dan alleen mag rijden en niet gebonden bent aan een begeleider.
Als je op de autobaan in Nederland de toegestane snelheid rijdt vlieg je al die Hollanders zo voorbij :rolleyes:

• #136.584
Maarja, dat ligt ook niet per se aan de chauffeur. Van vrachtwagenchauffeurs wordt verwacht dat ze 2 dagen per week, op 5-6 uur slaap, 10u kunnen rijden. Met diensten van 13-15 uur.
Dat er zoveel slapende vrachtwagenchauffeurs rondrijden ligt meer aan de werkgevers en regelgeving. Precies de reden dat ik het niet meer doe.

Maar dat is irrelevant voor deze discussie.
Volgens mij heeft @TheBlock dit verkeerd begrepen. 10 uur slaap 5 uur rijden 😌

• #136.585
In Nederland hebben de mensen die in 1x slagen meestal 30 lessen nodig ongeveer, maar heel veel zitten aan 40+.
Denk niet zo zeer dat het probleem/verschil ligt bij "hoe" je opgeleid wordt, je moet nog steeds slagen voor het examen dat voor iedereen hetzelfde is. Als er iets verkeerd wordt aangeleerd slaag je nooit op dat examen.
Wat vooral opvalt in Belgie is dat iedereen zich volledig anders gedraagt, in dezelfde situatie gaat de een in de remmen, de ander geeft gas, weer een gaat links of rechts... en dat maakt het gevaarlijk.
Ik deel niet echt dezelfde ervaring.. :o
Er zullen hier wel genoeg brokkenpiloten rondrijden, maar zelf merk ik niet echt een verschil met Nederland. Met Frankrijk daarentegen..

Laatst bewerkt:
  • #136.586
Neuh Belgen kunnen niet rijden , kunnen we kort over zijn . In de 18 jaar dat ik auto rij 3 keer schade gehad . Eerst keer klapte een Belg met zijn fiat op mijn geparkeerde auto , 2 de keer reed een Belg met een scooter zich vol in mijn portier bij de Bruno en de 3de keer reed mijn vrouw een paaltje bij de action aan ( Haar oma was een Belg )

• #136.587
Denk niet zo zeer dat het probleem/verschil ligt bij "hoe" je opgeleid wordt, je moet nog steeds slagen voor het examen dat voor iedereen hetzelfde is. Als er iets verkeerd wordt aangeleerd slaag je nooit op dat examen.

Ik deel niet echt dezelfde ervaring.. :o
Er zullen hier wel genoeg brokkenpiloten rondrijden, maar zelf merk ik niet echt een verschil met Nederland. Met Frankrijk daarentegen..
Ik kom heul veel belgische nummerplaten tegen, het is echt oppassen. Want echt veel gevaarlijke chauffeurs. Denk dat het met de examens nu wel beter is geworden. Generatie ouder kreeg gewoon een knip in het paspoort: auto, motor, vrachtwagenrijbewijs. Alstublieft meneer.

• #136.588
Maarja, dat ligt ook niet per se aan de chauffeur. Van vrachtwagenchauffeurs wordt verwacht dat ze 2 dagen per week, op 5-6 uur slaap, 10u kunnen rijden. Met diensten van 13-15 uur.
Dat er zoveel slapende vrachtwagenchauffeurs rondrijden ligt meer aan de werkgevers en regelgeving. Precies de reden dat ik het niet meer doe.

Maar dat is irrelevant voor deze discussie.
Het is inderdaad achterlijk en niet perse de schuld van de chauffeurs (die rijtijden, appen, koffie zetten, gamen, bellen, slapen tijdens het rijden wel).

• #136.589
Het is inderdaad achterlijk en niet perse de schuld van de chauffeurs (die rijtijden, appen, koffie zetten, gamen, bellen, slapen tijdens het rijden wel).
Klopt. Het slaperige ligt veel aan rijtijden. De andere gedragingen zeker niet.

• #136.591
  • #136.592
Neuh Belgen kunnen niet rijden , kunnen we kort over zijn . In de 18 jaar dat ik auto rij 3 keer schade gehad . Eerst keer klapte een Belg met zijn fiat op mijn geparkeerde auto , 2 de keer reed een Belg met een scooter zich vol in mijn portier bij de Bruno en de 3de keer reed mijn vrouw een paaltje bij de action aan ( Haar oma was een Belg )
Hele t/m kwart Belgen hebben gewoon een hekel aan je. :D

• #136.595
Ik had een bod gedaan op een woning, net gehoord dat ik niet gekozen ben om het te kopen. 9% overbieden was niet genoeg :scold:
Ik had 10% onder de prijs geboden en uiteindelijk gekregen voor ongeveer 5% onder de vraagprijs, maar 2017 waren andere tijden.

• #136.597
Ik had een bod gedaan op een woning, net gehoord dat ik niet gekozen ben om het te kopen. 9% overbieden was niet genoeg :scold:
Nieuw in de huizenmarkt zie ik?
Goodfellas GIF

• #136.598
Ik had 10% onder de prijs geboden en uiteindelijk gekregen voor ongeveer 5% onder de vraagprijs, maar 2017 waren andere tijden.
Wij ook in 2017 gekocht, 12,5% onder de prijs :D
Als ik hoor wat die prijzen allemaal zijn tegenwoordig, ben ik tevreden dat ik toen heb gekocht :roflol:

• #136.600
Terug
Naar boven