MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #140.562
Wanneer gaan we eigenlijk schaatsen verbieden? Is nog veel belastender voor de zorg dan vuurwerk.

• #140.563
Wanneer gaan we eigenlijk schaatsen verbieden? Is nog veel belastender voor de zorg dan vuurwerk.
Haha wat een land is dit toch.

• #140.564
Maar 1 weekend schaatsen staat dus gelijk aan 100 oudjaarsnachten qua eerstehulp bezoeken.

Tja, wat moeten we hier nou weer mee @Steks en @Mentat?

• #140.565
Cijfers 2009/2012 ?
maar men rekent schaatsen gelijk onder ongevallen door weersomstandigheden.
maar ‘het verbod’ op sneeuw en ijs komt langzaamaan al door opwarming van de aarde

• #140.570
Maar 1 weekend schaatsen staat dus gelijk aan 100 oudjaarsnachten qua eerstehulp bezoeken.

Tja, wat moeten we hier nou weer mee @Steks en @Mentat?
Onvergelijkbaar, slachtoffers zijn hier veel vaker degenen die zelf gaan schaatsen, hier komt geen enorme politiebezetting bij kijken of mensen die van de chaos gebruik maken om te gaan rellen of vernielingen aanrichten.

Doordat er minder natuurijs is zouden schaatsers er goed aan doen meer te oefenen, maar dat is wel een eigen verantwoordelijkheid. De meeste slachtoffers vallen door slechte kwaliteit van het natuurijs.

Ik ben helemaal niet zo van de verboden en beperkingen, maar er zijn teveel mensen die zichzelf of hun kroost niet in de hand hebben op Oudejaarsavond.

• #140.571
@apfelstrudel ik ben trouwens niet een ouwe zeikerd die alles wilt verbieden, maar mijn grenzen liggen kennelijk ergens anders.

Ik hoorde laatst dat een vriend van ons samen met zijn 15 jarige zoon in september al flink wat vuurwerk in Baarle Nassau was gaan halen. Terwijl de keren dat wij samen een dagje Efteling doen of zo we nooit samen oprijden omdat hij 105 op de teller rijdt en zijn vrouw dat zelfs nog te snel vindt. Ik zal echt nooit illegaal vuurwerk met of voor mijn kinderen kopen.

30 jaar geleden kocht ik ook strijkers en Chinese rollen, maar denk je dat mijn ouders dan meegingen of het openlijk goed keurden? Mijn brommer was ook flink opgevoerd en na een tijdje wist mijn vader dat ook wel. Dat soort dingen horen er gewoon bij net als wat alcohol- en/of drugsmisbruik. Maar ik blies geen brievenbussen op en stak ook geen auto’s in de brand.

Ik weet nu al dat mij zoon over een jaar of 10 dingen uit gaat vreten die niet door de beugel kunnen en waar ik van binnen waarschijnlijk ook om moet lachen, maar zonder grenzen worden de gedragingen alleen maar extremer, zeker in de huidige maatschappij waar alles veel makkelijker en sneller te verkrijgen is.
Vroeger waren er veel minder regels (en veel lagere straffen), desondanks was alles een stuk gemoedelijker.

Hoever denk je grenzen te moeten blijven trekken?

• #140.572
Vroeger waren er veel minder regels (en veel lagere straffen), desondanks was alles een stuk gemoedelijker.

Het ligt er maar net aan waar je “vroeger” plaatst op de tijdlijn.

Hoever de grenzen getrokken moeten worden? Geen idee dat laat ik over aan de beleidsmakers en handhavers.

• #140.573
  • #140.574

Je moet wel aardig ver terug hoor dan.
2048x1152-1.jpg

• #140.579
  • #140.580
Terug
Naar boven