Dat ik er over na ging denken wel ja.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat ik er over na ging denken wel ja.
Haha wat een land is dit toch.Wanneer gaan we eigenlijk schaatsen verbieden? Is nog veel belastender voor de zorg dan vuurwerk.
![]()
Paar daagjes natuurijs: 40.000 schaatsers naar ziekenhuis
Gebroken polsen, heupen en schouders. Zeker 40.000 schaatsers hebben zich rond het afgelopen weekend gemeld bij de spoedeisende hulp met letsel opgelopen na een valpartij op het ijs.www.rtlnieuws.nl
![]()
Hoe vaak eindigt een schaatstochtje op de eerste hulp?
Vuurwerk werd verboden om de zorg te ontlasten. Zou het verstandig zijn ook schaatsen te ontmoedigen? Hoeveel ongelukken gebeuren er op het ijs?www.volkskrant.nl
Maar 1 weekend schaatsen staat dus gelijk aan 100 oudjaarsnachten qua eerstehulp bezoeken.Wanneer gaan we eigenlijk schaatsen verbieden? Is nog veel belastender voor de zorg dan vuurwerk.
![]()
Paar daagjes natuurijs: 40.000 schaatsers naar ziekenhuis
Gebroken polsen, heupen en schouders. Zeker 40.000 schaatsers hebben zich rond het afgelopen weekend gemeld bij de spoedeisende hulp met letsel opgelopen na een valpartij op het ijs.www.rtlnieuws.nl
![]()
Hoe vaak eindigt een schaatstochtje op de eerste hulp?
Vuurwerk werd verboden om de zorg te ontlasten. Zou het verstandig zijn ook schaatsen te ontmoedigen? Hoeveel ongelukken gebeuren er op het ijs?www.volkskrant.nl
Over 20 jaar vuurwerk afsteken in je korte broek en op slippers. Wat wil je nog meer?Cijfers 2009/2012 ?
maar men rekent schaatsen gelijk onder ongevallen door weersomstandigheden.
maar ‘het verbod’ op sneeuw en ijs komt langzaamaan al door opwarming van de aarde
Dat doet @ak nu alOver 20 jaar vuurwerk afsteken in je korte broek en op slippers. Wat wil je nog meer?
Facts 🫡
Onvergelijkbaar, slachtoffers zijn hier veel vaker degenen die zelf gaan schaatsen, hier komt geen enorme politiebezetting bij kijken of mensen die van de chaos gebruik maken om te gaan rellen of vernielingen aanrichten.
Vroeger waren er veel minder regels (en veel lagere straffen), desondanks was alles een stuk gemoedelijker.@apfelstrudel ik ben trouwens niet een ouwe zeikerd die alles wilt verbieden, maar mijn grenzen liggen kennelijk ergens anders.
Ik hoorde laatst dat een vriend van ons samen met zijn 15 jarige zoon in september al flink wat vuurwerk in Baarle Nassau was gaan halen. Terwijl de keren dat wij samen een dagje Efteling doen of zo we nooit samen oprijden omdat hij 105 op de teller rijdt en zijn vrouw dat zelfs nog te snel vindt. Ik zal echt nooit illegaal vuurwerk met of voor mijn kinderen kopen.
30 jaar geleden kocht ik ook strijkers en Chinese rollen, maar denk je dat mijn ouders dan meegingen of het openlijk goed keurden? Mijn brommer was ook flink opgevoerd en na een tijdje wist mijn vader dat ook wel. Dat soort dingen horen er gewoon bij net als wat alcohol- en/of drugsmisbruik. Maar ik blies geen brievenbussen op en stak ook geen auto’s in de brand.
Ik weet nu al dat mij zoon over een jaar of 10 dingen uit gaat vreten die niet door de beugel kunnen en waar ik van binnen waarschijnlijk ook om moet lachen, maar zonder grenzen worden de gedragingen alleen maar extremer, zeker in de huidige maatschappij waar alles veel makkelijker en sneller te verkrijgen is.
Het ligt er maar net aan waar je “vroeger” plaatst op de tijdlijn.Vroeger waren er veel minder regels (en veel lagere straffen), desondanks was alles een stuk gemoedelijker.
Hoever denk je grenzen te moeten blijven trekken?
Vroeger had je ook meer respect voor het gezag. Vroeger was alles beterVroeger waren er veel minder regels (en veel lagere straffen), desondanks was alles een stuk gemoedelijker.
Vroeger waren er veel minder regels (en veel lagere straffen), desondanks was alles een stuk gemoedelijker.
Prachtig die generatie van '68.
Terug naar de jeugd van onze ouders.
Doe in mijn geval maar niet.
Gewoon buiten schaatsen.Over 20 jaar vuurwerk afsteken in je korte broek en op slippers. Wat wil je nog meer?
Verschrikkelijk.![]()
Jongen (13) raakt in Rotterdam vingers kwijt door Cobra, jongen (11) in Utrecht raakt oog en hand kwijt
Een 13-jarige jongen uit Rotterdam is zondag twee vingers kwijtgeraakt nadat hij vuurwerk dat niet was afgegaan opnieuw probeerde af te steken. Het ging volgens de politie om een Cobra 6. In totaal is het aantal oog-slachtoffers opgelopen naar 25. De jongste van hen is 7 jaar oud.www.ad.nl