Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #141.263
Kunnen erom lachen, maar dit zit er ook aan te komen hier in Nederland 🥹
Christelijke feestdagen hebben voor de meeste mensen geen betekenis meer, dus iedereen die voorstander is van scheiding van religie en staat zou hier mee geen problemen mee moeten hebben.

• #141.264
2x opgaan is meer standaard dan abnormaal lijkt mij
Las kortgeleden nog dat gem 43 rijlessen is tegenwoordig. Vaak wordt er na les of 10 al aanvraag gedaan. Wachttijd van 8 weken vak 2 lessen zit je op 36 als je ineens slaagt

• #141.265
Christelijke feestdagen hebben voor de meeste mensen geen betekenis meer, dus iedereen die voorstander is van scheiding van religie en staat zou hier mee geen problemen mee moeten hebben.
Ik zou spontaan gelovig worden als docent als ze zoiets hier zouden proberen. Met een gigantische kruis het Malieveld op.

• #141.266
Ik zou spontaan gelovig worden als docent als ze zoiets hier zouden proberen. Met een gigantische kruis het Malieveld op.
Veel religieuze feestdagen die ze in andere landen kennen hebben wij in Nederland al niet eens. Maria Hemelvaart, Dag van de Arbeid, Dag van het Gewas. Volgens mij zijn dat in België ook vrije dagen.

• #141.267
Officiele godsdienstelijke feestdagen in een land waar de staat zogenaamd los staat van geloof is debiel.

Het idee dat we met pasen vrij hebben maar 4 en 5 mei niet slaat in mijn ogen echt nergens op.

• #141.269
Zijn er in Nederland eigenlijk wel door de staat opgelegde feestdagen, of is dat allemaal via CAO's geregeld?

Edit: ze zijn er wel, maar via CAO's is geregeld of je vrij bent of niet.

• #141.271
Alsof de scheiding van kerk en staat dat betekent.

Vergelijk Frankrijk, de VS en Nederland, drie landen met een scheiding tussen kerk en staat. In Frankrijk laicite (oid), in de VS Congress shall make no law... (oid), in Nederland Vrijheid van Onderwijs (zeg maar belastinggeld voor scholen op religieuze grondslag).

Vaak zijn op dergelijke dagen tegenwoordig meer seculiere activiteiten zoals festivals, daar maak je dan ook een einde aan.

EDIT: Denemarken heeft een staatsgodsdienst met een kerkminister.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #141.272
Enne een Christelijke feestdag ruilen voor bijvoorbeeld suikerfeest? :o

• #141.273
Enne een Christelijke feestdag ruilen voor bijvoorbeeld suikerfeest? :o
Gewoon het x aantal feestdagen die er nu zijn als extra verlofdagen geven. Dan kan iedereen die opnemen wanneer hij/zij wilt. Of het nou Suikerfeest, Kerstmis, het Loofhuttenfeest of Yom Kippoer is. Of gewoon een willekeurige weekje extra vakantie.

• #141.274
Gewoon het x aantal feestdagen die er nu zijn als extra verlofdagen geven. Dan kan iedereen die opnemen wanneer hij/zij wilt. Of het nou Suikerfeest, Kerstmis, het Loofhuttenfeest of Yom Kippoer is. Of gewoon een willekeurige weekje extra vakantie.
Klinkt goed waar koop ik dat?

• Haha
Waarderingen: BB_
  • #141.275
Alsof de scheiding van kerk en staat dat betekent.
Dat zei ik niet. Ik zei dat mensen die daar voorstander van zijn geen problemen zouden moeten hebben met opheffen van Christelijke feestdagen. (Anders zou het hypocriet zijn.)

En bovendien, is er een een scheiding van kerk en staat? Ik vind van niet, zeker niet in de VS en Frankrijk.

• #141.276
Wat een gejank om feestdagen, ga dan ergens anders wonen dan heb je andere feestdagen.
Waar je al niet druk om kan maken. Het is een gegeven.

• #141.277
Dat zei ik niet. Ik zei dat mensen die daar voorstander van zijn geen problemen zouden moeten hebben met opheffen van Christelijke feestdagen. (Anders zou het hypocriet zijn.)

En bovendien, is er een een scheiding van kerk en staat? Ik vind van niet, zeker niet in de VS en Frankrijk.
Jom Kipoer

• #141.280
Laten we gewoon alle feestdagen afschaffen. En weekend.

Werken met je bek. Voor de staatskas. Slaaf.

Terug
Naar boven