AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #141.281
Dacht al dat het nieuw kipgerecht was 😉
IMG_20230301_222129.jpg

• #141.282
  • #141.283
Y=J 😉
Yom Kippoer v Jom Kipoer. Maar boeit me verder niet, kreeg er honger van 🤣

• #141.284
Veel religieuze feestdagen die ze in andere landen kennen hebben wij in Nederland al niet eens. Maria Hemelvaart, Dag van de Arbeid, Dag van het Gewas. Volgens mij zijn dat in België ook vrije dagen.
Dag van de Arbeid (1 mei) wordt in veel Europese landen nogal stevig gevierd. Lekker op stap met de Black Bloc'ers!

Strict genomen klopt de naam van 'Ons Maria Hemelvaart' niet, maar dat is ingeburgerd. Vergelijk Ascension en Assumption. Voor Nederland geldt dat de Katholieken onderdrukkende ketters daar natuurlijk niet aan doen.

Volgens mij heeft NL sowieso relatief weinig officiële feestdagen.

Maakt het zoveel uit wat de oorsprong is, dat snap ik eigenlijk niet?

• Like
Waarderingen: BB_
  • #141.285
Dag van de Arbeid (1 mei) wordt in veel Europese landen nogal stevig gevierd. Lekker op stap met de Black Bloc'ers!

Strict genomen klopt de naam van 'Ons Maria Hemelvaart' niet, maar dat is ingeburgerd. Vergelijk Ascension en Assumption. Voor Nederland geldt dat de Katholieken onderdrukkende ketters daar natuurlijk niet aan doen.

Volgens mij heeft NL sowieso relatief weinig officiële feestdagen.

Maakt het zoveel uit wat de oorsprong is, dat snap ik eigenlijk niet?
Oorspronkelijk zijn veel feestdagen (zoals Kerst) niet eens Christelijk, maar heidens. Net als Carnaval..

• #141.286
Yom Kippoer is zo'n leuke feestdag dat Egypte en Syrië in 1973 besloten mee te feesten in Israël.

Er was vuurwerk, alles.

• #141.287
Oorspronkelijk zijn veel feestdagen (zoals Kerst) niet eens Christelijk, maar heidens. Net als Carnaval..
Dat is o.a. voor Kerst zeer de vraag, maar ik ga die discussie nu niet aan.

Voor je het weet komt iemand weer met het idee dat de kerstboom heidens is, ipv ketters, omdat ooit vroeger er ook weleens iets met bomen gedaan werd.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #141.291
Wat een gejank om feestdagen, ga dan ergens anders wonen dan heb je andere feestdagen.
Waar je al niet druk om kan maken. Het is een gegeven.
Ja, is zo, is kultuur.
Onze kultuur onze feestdagen.

En de Christenen waren heel slecht in feestjes geven, en daarom vieren we nog steeds Germaanse feestjes. Daar waar de vrouwen gewoon mee feesten en drinken.
En dat wil het beste op een vrije dag.

En als iemand een vrije dag wil opnemen voor het suikerfeest of om het begin van slavernij te herdenken, prima.

Maar ga niet zeuren over onze kultuur.

• #141.292
Een dag rouwen voor het afschaffen van de slavernij is idd prima.

Laatst bewerkt:
  • #141.295
Weer iemand die om 07:30 besluit 10 seconden te boren en vervolgens stil te zijn.
Lag meteen klaarwakker in m'n nest.

Fuckers.

• #141.300
Terug
Naar boven