XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #141.941
Vanmiddag mijn bak eten rijst/groenten laten vallen bij t in de magnetron zetten.... bijeengeschraapt op de grond met mijn handen, terug de bak ingepleurd.... water erbij, afgegoten, in de magnetron gepleurt... was letterlijk knarsentandend eten :grumble: 🤮
Maar had niets anders.... :(
Thuisbezorgd.nl :o

• #141.943
Vanmiddag mijn bak eten rijst/groenten laten vallen bij t in de magnetron zetten.... bijeengeschraapt op de grond met mijn handen, terug de bak ingepleurd.... water erbij, afgegoten, in de magnetron gepleurt... was letterlijk knarsentandend eten :grumble: 🤮
Maar had niets anders.... :(
Als je die tijd die je op DBB had besteed nou had gestoken in geld verdienen, kon je elke dag eten via Thuisbezorgd bestellen.

• #141.944
Als je die tijd die je op DBB had besteed nou had gestoken in geld verdienen, kon je elke dag eten via Thuisbezorgd bestellen.
Makkelijk hé... oordelen zonder iemand situatie te kennen :rolleyes:
Maar ja... das nu eenmaal DBB en de keyboard ridders :D

• #141.945
Ging net m'n shake shaken en de dop klapt er af achter m'n bureau... :angstig:

• #141.946
Makkelijk hé... oordelen zonder iemand situatie te kennen :rolleyes:
Maar ja... das nu eenmaal DBB en de keyboard ridders :D
Kan je de situatie eens vaag omschrijven dan waardoor je de tijd die je op DBB besteed niet in “nuttige” dingen kan steken?

Maakt mij verder niks uit, maar wel gewoon nieuwsgierig

• #141.949
Kan je de situatie eens vaag omschrijven dan waardoor je de tijd die je op DBB besteed niet in “nuttige” dingen kan steken?

Maakt mij verder niks uit, maar wel gewoon nieuwsgierig

Als Marina stopt met actief zijn hier en zich gaat toeleggen op andere zaken in het leven, zal iedereen minder dan 1gr vet per kg lichaamsgewicht eten, maakt niemand meer gains en gaat heel de wereld naar de klote. Beetje meer respect is dus wel op zijn plaats.

• #141.954
  • #141.956
  • #141.957
Ik zit ook weer in mijn uppie
Gewoon hersengymnastiek om de discussie te blijven voeren. Zo dom is hij heus niet.
Voor wat het waard is nog een reactie. Ik voer (online) geen discussie om een ander van mijn visie te overtuigen, ik voer hem om mijn eigen overtuiging te staven, zo ook deze discussie over het effect van de beperkende maatregelen op het immuunsysteem Begin 2020 vroeg ik me al af wat deze maatregelen voor effect zouden hebben op het immuunsysteem van mijn kinderen, omdat er tot die tijd juist altijd werd gezegd dat je je kinderen gewoon naar school en de opvang moet sturen als ze ziek zijn omdat daardoor de andere kinderen ook die virussen binnenkrijgen en zo immuniteit opbouwen. Alle beperkende maatregelen zorgden voor minder fysieke interactie, wat dus uiteindelijk zou kunnen resulteren in een verminder weerstand bij mensen, iets wat ik aan het begin van corona dacht en iets wat nu door @Vonk werd gesuggereerd. Dan kan ik zeggen he dat dacht ik ook, maar daar schiet ik in niets mee op. Onder meer omdat ik ben gaan twijfelen aan die stelling, ondanks de beperkende maatregelen ben ik in 2020-2022 vaker verkouden en of ziek geweest dan normaal is voor mij, dat kan komen doordat mijn kinderen nog best veel naar school en de opvang ging, maar ook veel van mijn kinderloze collega’s zijn vaak ziek geweest in die periode. Verder laat dat data van de overheid zien dat het overgrote deel van de bevolking corona heeft gehad. Als ik tig keer verkouden word en 2 keer aantoonbaar corona heb gehad in die periode en met mij velen anderen hoe valt dat dat te rijmen met de gedachte dat de beperkende maatregelen er voor gezorgd hebben dat de weerstand bij het gros van de mensen er nu zo slecht bij staat? Ik snap dat stress ook invloed heeft, maar daar kan het toch niet alleen aanliggen, dus rest de vraag of de weerstand bij het gros van de mensen wel zo slecht is, of dat de corona-critici ons/zichzelf dat wijsmaken om maar te blijven hameren op de negatieve effecten van de maatregelen.

Ik vind dit een interessant vraagstuk waar ik zelf niet uitkom. Als er dan een bewering wordt gedaan waar ik me wel in kan vinden prikkel ik de persoon die deze post graag met vragen die ik zelf niet kan beantwoorden in de hoop dat de ander zijn bewering kan onderbouwen en ik er iets van kan leren.

• #141.958
Ik zit ook weer in mijn uppie
Voor wat het waard is nog een reactie. Ik voer (online) geen discussie om een ander van mijn visie te overtuigen, ik voer hem om mijn eigen overtuiging te staven, zo ook deze discussie over het effect van de beperkende maatregelen op het immuunsysteem Begin 2020 vroeg ik me al af wat deze maatregelen voor effect zouden hebben op het immuunsysteem van mijn kinderen, omdat er tot die tijd juist altijd werd gezegd dat je je kinderen gewoon naar school en de opvang moet sturen als ze ziek zijn omdat daardoor de andere kinderen ook die virussen binnenkrijgen en zo immuniteit opbouwen. Alle beperkende maatregelen zorgden voor minder fysieke interactie, wat dus uiteindelijk zou kunnen resulteren in een verminder weerstand bij mensen, iets wat ik aan het begin van corona dacht en iets wat nu door @Vonk werd gesuggereerd. Dan kan ik zeggen he dat dacht ik ook, maar daar schiet ik in niets mee op. Onder meer omdat ik ben gaan twijfelen aan die stelling, ondanks de beperkende maatregelen ben ik in 2020-2022 vaker verkouden en of ziek geweest dan normaal is voor mij, dat kan komen doordat mijn kinderen nog best veel naar school en de opvang ging, maar ook veel van mijn kinderloze collega’s zijn vaak ziek geweest in die periode. Verder laat dat data van de overheid zien dat het overgrote deel van de bevolking corona heeft gehad. Als ik tig keer verkouden word en 2 keer aantoonbaar corona heb gehad in die periode en met mij velen anderen hoe valt dat dat te rijmen met de gedachte dat de beperkende maatregelen er voor gezorgd hebben dat de weerstand bij het gros van de mensen er nu zo slecht bij staat? Ik snap dat stress ook invloed heeft, maar daar kan het toch niet alleen aanliggen, dus rest de vraag of de weerstand bij het gros van de mensen wel zo slecht is, of dat de corona-critici ons/zichzelf dat wijsmaken om maar te blijven hameren op de negatieve effecten van de maatregelen.

Ik vind dit een interessant vraagstuk waar ik zelf niet uitkom. Als er dan een bewering wordt gedaan waar ik me wel in kan vinden prikkel ik de persoon die deze post graag met vragen die ik zelf niet kan beantwoorden in de hoop dat de ander zijn bewering kan onderbouwen en ik er iets van kan leren.
Ja. Dus je probeert de discussie te blijven voeren. Voor jezelf. En dan denken anderen wel eens: wat zit je nou te kutten. Want je discussieert niet om een ander te begrijpen maar jezelf.

Overigens zitten er ook een hoop te discussiëren om maar te kunnen antwoorden zodat ze hun standpunt kunnen delen. Open voor een ander staan ze niet.

Maar goed. Inhoudelijk dan;

1. Weerstand is iets dat bestaat uit allerlei factoren. Maar een heel belangrijk iets is immunisatie door blootstelling. Veel virussen hebben de eigenschap dat immuniteit afneemt na initiële immunisatie. Dit is heel specifieke immuniteit die vrij snel een virus afstoot bij blootstelling. Een tweede systeem heeft een ‘geheugen’ en dat zal blijven bestaan maar voorkomt niet dat je ziek wordt, meer dat je minder ziek wordt. Dit werkt bij vaccins maar meestal ook bij besmetting zo.
2. Alle maatregelen hebben er wel degelijk voor gezorgd dat zoiets als griep veel minder voorkwam. Omikron Corona is heel besmettelijk, net zoiets als verkoudheid. Dus alles wat minder besmettelijk is maakt bij allerlei maatregelen nauwelijks nog kans.
3. Er is ook meer algemene fitheid en bij stress, ondervoeding of slechte conditie is je lichaam vatbaarder doordat meer algemene bescherming wat minder scherp is. Als deze bescherming goed is/geluk heeft taak je niet eens besmet. Hoe fitter, hoe minder snel je ziek wordt van wat dan ook.

Allerlei data laat zien dat de Corona maatregelen ook andere ziektes voorkwamen. Dit ondanks jouw persoonlijke ervaring.

Na 2 jaar maatregelen zijn er dus veel virussen waar geen of nauwelijks immuniteit door blootstelling door is geweest. Dat verklaart de flinke griepgolf deze winter deels. Verkoudheid wordt door een hele groep virussen veroorzaakt en deze zijn meestal heel besmettelijk maar ook die hadden last van de lockdowns. En dus die gaan weer lekker rond.

Ik zie het zo:

Afhankelijk van demografische groep is weerstand gemiddeld hoger of lager. Ouderen, arme of laagopgeleiden zijn minder gezond en dus vatbaarder voor ziekte. En hebben ook vaker andere ziektes, overgewicht etc waardoor je makkelijker ziek wordt. Dit zijn ook grotendeels Corona critici. Die zien meer ellende om zich heen door een optelsom van factoren.

En dat is allemaal gemiddeld. Uiteindelijk is iedereen gevoelig voor allerlei biases en kan je eigen situatie afwijken van gemiddeld voor jouw groep.

• #141.959
Want je discussieert niet om een ander te begrijpen maar jezelf.
Klopt, maar de ander kan er ook veel aan hebben, ik leer namelijk ook veel van het beantwoorden van andermans vragen, niet alleen online maar ook irl.

Allerlei data laat zien dat de Corona maatregelen ook andere ziektes voorkwamen. Dit ondanks jouw persoonlijke ervaring.
Ik zeg niet dat dit voor Vink ook geldt, maar van veel Corona critici hoor ik dat de maatregelen geen effect zouden hebben gehad op het overdragen van Corona, maar nu ineens wel de oorzaak is van de lage weerstand van de meesten. Ik kan dat dan niet rijmen.

Laatst bewerkt:
  • #141.960
Klopt, maar de ander kan er ook veel aan hebben, ik leer namelijk ook veel van het beantwoorden van andermans vragen, niet alleen online maar ook irl.

Ik zeg niet dat dit voor Vink ook geldt, maar van veel Corona critici hoor ik dat de maatregelen geen effect zouden hebben gehad op het overdragen van Corona, maar nu ineens wel de oorzaak is van de lage weerstand van de meesten. Ik kan dat dan niet rijmen.
Dat is natuurlijk ook niet waar. Veel Corona-critici zijn niet zo heel slim. En de meesten redeneren al pag toe naar de conclusie die ze zelf denken dat waar is.

Wat wel waar is, is dat tussen COVID alpha en omikron de besmettelijkheid flink is toegenomen en de Ernst van de ziekte zelf is afgenomen. Dus dat maatregelen minder goed werkten, zeker. Maar dat ze niet werkten - onzin.

Was het allemaal afdoende, te veel of te weinig? Daar kun je over discussiëren.

Terug
Naar boven