Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #142.921
Uit je eigen link: het zijn vaak mensen die terecht een sociale huurwoning kregen, maar nu net iets teveel verdienen.

Mijn vraag blijft, waar moeten ze heen?

Salaris > 48.625.

Via Independer:
Hypotheek voor een stel, beide 25k inkomem, geboren 1-1-1990:
Max 210k, tegen 998 euro/maand, laat maar zien die garagebox?

Vrije sector, minstens 1500 euro per maand, als het inkomen niet te laag wordt gevonden?

• #142.924
f**k...ik vertrek binnen 8 dage. naar het zuiden...dacht even snel melanotan te kopen op marktplaats.nl...lijkt het nergens meer te vinden. En ik haat zonnebrandcremes.

• #142.925
Uit je eigen link: het zijn vaak mensen die terecht een sociale huurwoning kregen, maar nu net iets teveel verdienen.

Mijn vraag blijft, waar moeten ze heen?

Salaris > 48.625.

Via Independer:
Hypotheek voor een stel, beide 25k inkomem, geboren 1-1-1990:
Max 210k, tegen 998 euro/maand, laat maar zien die garagebox?

Vrije sector, minstens 1500 euro per maand, als het inkomen niet te laag wordt gevonden?

Niet om te prediken voor eigen parochie of voor het beleid van de afgelopen decennia. Maar een vrije sector woning heb je echt al vanaf 900,00 per maand, afhankelijk van bouwjaar en locatie. En voor rond de 1200,00 kun je prima iets vinden wat recent gebouwd is, energiezuinig is en niet te ver bij de bewoonde wereld vandaan is. Vind ik het veel geld, jazeker. Maar in tegenstelling tot kopen in de huidige marktomstandigheden, is huren veelal een route die wel bewandeld kan worden. Over het algemeen moet je 4-4,5x de huur verdienen per maand (bruto). Als je samen bent telt het inkomen van de partner ook (deels) mee als je beiden het contract ondertekent.

Ik heb zelf overigens extreem veel geluk gehad in de herfst van 2020, maar enerzijds dwing je dat ook wel een beetje af als de nood hoog is en je er echt bovenop zit. Vaak lukt het dan wel echt te krijgen wat je wilt. Maar heel veel mensen vinden het prima vertoeven in de slachtofferrol.

• #142.926
  • Heart
Waarderingen: Vonk
  • #142.927
M
Ja zoals ik. Maar een hypotheek krijg ik niet. En nu? Moet ik nu meer huur betalen? Dat voorstel ligt wel op tafel.

Dubbel genaaid.
Nee, waar lees jij dat ik er op tegen ben, of iets in die richting? 🤷🏼‍♀️

Er werd gezegd dat nieuwe huizen bouwen alleen invloed heeft op de krapte op de woningmarkt als het goedkope woningen zijn. Ik geloof niet dat het zo zwart wit is, niets meer, niets minder

• #142.928

Er werd gezegd dat nieuwe huizen bouwen alleen invloed heeft op de krapte op de woningmarkt als het goedkope woningen zijn. Ik geloof niet dat het zo zwart wit is, niets meer, niets minder
Was een algemene vraag. Dus niet aan jou persoonlijk ;).

• #142.929
Niet om te prediken voor eigen parochie of voor het beleid van de afgelopen decennia. Maar een vrije sector woning heb je echt al vanaf 900,00 per maand, afhankelijk van bouwjaar en locatie. En voor rond de 1200,00 kun je prima iets vinden wat recent gebouwd is, energiezuinig is en niet te ver bij de bewoonde wereld vandaan is. Vind ik het veel geld, jazeker. Maar in tegenstelling tot kopen in de huidige marktomstandigheden, is huren veelal een route die wel bewandeld kan worden. Over het algemeen moet je 4-4,5x de huur verdienen per maand (bruto). Als je samen bent telt het inkomen van de partner ook (deels) mee als je beiden het contract ondertekent.

Ik heb zelf overigens extreem veel geluk gehad in de herfst van 2020, maar enerzijds dwing je dat ook wel een beetje af als de nood hoog is en je er echt bovenop zit. Vaak lukt het dan wel echt te krijgen wat je wilt. Maar heel veel mensen vinden het prima vertoeven in de slachtofferrol.
Dat betekent dat de scheefwoners uit mijn voorbeeld dat niet gaan redden. Als ze iets vinden dan redden ze alleen bij tellen van de volledige salarissen en de factor 4 de grens van 900 euro.
=> 50k gedeeld door 1,08 (vakantiegeld), maandinkomen van 3858

Voorbeelden die ik ken uit steden in de randstad dan heb je het echt over 1500 euro of meer voor een 3-kamer appartement. Nu kan je wel zeggen dat je daar niet hoeft te wonen, maar als je daar geboren bent, je ouders wonen er en je werk en sociale leven is sr ook...

• Like
  • #142.930

Volgens mij is de vraag vooral naar goedkopere huur- en koopwoningen: middenhuur en starters, maar is het minder interessant en nauwelijks rendabel om daarvoor te bouwen. Er worden teveel duurdere woningen gebouwd, die ook wel verkocht worden, maar amper invloed hebben op het midden, die mensen kunnen dasr toch niet heen en het aanbod in het midden is veel te klein.

Snap ik ergens niet helemaal, want je bouwt dan toch meer woningen?

• #142.931
Je bedoelt toen we van Volkshuisvesting naar Woningmarkt gingen en Stef Blok op allerlei vastgoedbeurzen de Nederlandse markt aanprees en bijvoorbeeld een bedrijf van die linkse weldoener George Soros flink wat huizen opkocht en veel duurder in de verhuur zette?
Ik bedoel eigenlijk nog iets recenter.

- gemeenten krijgen steeds minder geld van het rijk, wat ze dus aanvullen met zeer dure verkoop van grond
- wegjagen van investeerders uit NL waardoor er minder huizen gebouwd worden. (die huren zijn alleen hoog omdat de vraag hoog is, meer huizen zorgen vanzelf voor een lagere huurprijs)
- stikstof en ander milieugezeur (dit zou voor woningbouw niet echt moeten uitmaken aangezien dat maar een hele kleine impact heeft)
- extreme energiezuinig maatregelen, extra isolatie, warmtepompen ed. hebben het bouwen van een woning 20-30% duurder gemaakt
- doordat alle nieuwe woningen aan de elektra moeten is het uitbreiden van het net extreem duur geworden omdat er geen mensen zijn om dat te doen
- vernieuwbouw door woningcorporaties ipv nieuwbouw door opgelegde milieueisen vanuit de overheid

Aankomende
- nieuwe woningwet, die gaat zorgen voor veel vertraging bij vergunningverlening
- wet kwaliteit borging gaat ook voor veel extra kosten zorgen en waarschijnlijk mindere kwaliteit van woningen
- tijdelijk woningen van Hugo is uitstel van het echte probleem, en die dingen zullen er over 40 jaar nog staan (wel handige manier om de eigen milieuregels ed te ontwijken)

etc, etc.

• Like
  • #142.932
die huren zijn alleen hoog omdat de vraag hoog is, meer huizen zorgen vanzelf voor een lagere huurprijs
Dat ben ik niet geheel met je eens.

Er blijft in en om steden een beperkte capaciteit van grond, waarvan je je kan afvragen of deze juist wordt ingezet.

Dat de overheid niet altijd de juiste of beste keuzes heeft gemaakt, daar kunnen we elkaar wel vinden.

• #142.933
Dat ben ik niet geheel met je eens.

Er blijft in en om steden een beperkte capaciteit van grond, waarvan je je kan afvragen of deze juist wordt ingezet.

Dat de overheid niet altijd de juiste of beste keuzes heeft gemaakt, daar kunnen we elkaar wel vinden.
Op sommige locaties is de vraag inderdaad hoger en de prijs dus ook. Maar het grootste aandeel in de prijs is schaarste op de markt.

• #142.934
@Gremlin één sociale huurwoning is een woning waar je recht hebt op huurtoeslag. als je een woning huurt die boven die grens valt, kan het wel van de woningbouw zijn, maar niet als sociale-huurwoning aangemerkt.

• #142.935
@Gremlin één sociale huurwoning is een woning waar je recht hebt op huurtoeslag. als je een woning huurt die boven die grens valt, kan het wel van de woningbouw zijn, maar niet als sociale-huurwoning aangemerkt.
Niet geheel juist, huurtoeslag is niet alleen afhankelijk van inkomen.

• #142.936
  • #142.937
Wakker geworden :(

• #142.939
Parabolan met 30 graden 🙃

Terug
Naar boven