MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #142.901
Wat is dan wel nodig om de woningmarkt te repareren?

• #142.902
Wat is die Hugo toch een geweldenaar.

Hij probeert het asielprobleem aan te pakken door dit land zo ontzettend kut te maken dat niemand hier meer heen wilt. En dat is niet eens deel van zijn portefeuille. Wat een held.

• #142.904
Bouwen?

Onee mag niet want stikstof.
Koekoek.
Los van die stikstof, zijn die nieuw te bouwen huizen dan wel betaalbaar?

Als die niet betaalbaat zijn hebben we er nog niets aan, zijn ze wel betaalbaar, dan heeft dat negatieve gevolgen voor de waarde van bestaande huizen in het lagere prijssegment.

• #142.905
Los van die stikstof, zijn die nieuw te bouwen huizen dan wel betaalbaar?

Als die niet betaalbaat zijn hebben we er nog niets aan, zijn ze wel betaalbaar, dan heeft dat negatieve gevolgen voor de waarde van bestaande huizen in het lagere prijssegment.
Grond is extreem duur omdat gemeenten nu alles zelf moeten betalen ipv dat de staat veel betaald.

En bouwen is inderdaad ook een stuk duurder geworden met steeds hogere isolatiewaarden en een warmtepomp met vloerverwarming en wtw ventilator van >30k ipv een cv ketel met een ventilatiebox en roosters boven de ramen van <5k
Op een woning met een bouwprijs van 125k hakt dat er best in.

• #142.908
Grond is extreem duur omdat gemeenten nu alles zelf moeten betalen ipv dat de staat veel betaald.

En bouwen is inderdaad ook een stuk duurder geworden met steeds hogere isolatiewaarden en een warmtepomp met vloerverwarming en wtw ventilator van >30k ipv een cv ketel met een ventilatiebox en roosters boven de ramen van <5k
Op een woning met een bouwprijs van 125k hakt dat er best in.
Dus zonder inmenging vanuit de overheid is het helemaal niet interessant om woningen van <€500k te bouwen.

• #142.909
  • #142.911
Wel als er ruimte is voor doorstroming, bijvoorbeeld als het aantrekkelijk is voor scheefhuurders.
Zijn de meeste scheefhuurders geen mensen die niet genoeg verdienen om een hypotheek te kunnen krijgen en de vrije sector huren niet kunnen betalen, of waarvan je dat eigenlijk niet kunt verwachten?

• #142.912
  • #142.913
Wel als er ruimte is voor doorstroming, bijvoorbeeld als het aantrekkelijk is voor scheefhuurders.
Maar dat moeten dan nog steeds relatief goedkope huizen zijn. Bijv <€355k, maar die gaan naar de hoogste bieders, wat bijvoorbeeld ook investeerders kunnen zijn die er een dusdanig hoge huur voor gaan vragen dat die scheefhuurders gewoon blijven waar ze zitten.

• #142.914
Ik woon ook schreef in een sociale huurwoning, ik kan met mijn inkomen 300k lenen, maar heb echt geen zin in hogere maandlasten.

Ik ga alleen weg als ik er een vrijstaand huis in de Achterhoek voor kan kopen, maar voorlopig woon ik goed waar ik nu zit.

Laatst bewerkt:
  • #142.915
  • #142.916
Imo is het vrij simpel, als je vind dat iedereen het recht heeft op een betaalbare woning, zal de overheid zich moeten mengen in de woningmarkt, of huidige regels dan goed zijn en de voorstellen die nu op tafel liggen de situatie zullen verbeteren is een tweede.

• #142.917
Contact tussen m'n sporthorloge (Garmin) en telefoon verloren en verbinden lukt niet meer.

Ze zien elkaar wel, maar dan lukt het niet verder. ???

Tips welkom!

Laatst bewerkt:
  • #142.918
Imo is het vrij simpel, als je vind dat iedereen het recht heeft op een betaalbare woning, zal de overheid zich moeten mengen in de woningmarkt, of huidige regels dan goed zijn en de voorstellen die nu op tafel liggen de situatie zullen verbeteren is een tweede.
Dat zullen ze zeker moeten doen, maar na jaren wanbeleid en slopen van de woningmarkt moet je niet verwachten dat ze het kunnen oplossen.
En dat zie je ook het laatste jaar in de woningbouw, heel veel projecten zijn stilgelegd of helemaal van de baan.

• #142.919
Dat zullen ze zeker moeten doen, maar na jaren wanbeleid en slopen van de woningmarkt moet je niet verwachten dat ze het kunnen oplossen.
En dat zie je ook het laatste jaar in de woningbouw, heel veel projecten zijn stilgelegd of helemaal van de baan.
Je bedoelt toen we van Volkshuisvesting naar Woningmarkt gingen en Stef Blok op allerlei vastgoedbeurzen de Nederlandse markt aanprees en bijvoorbeeld een bedrijf van die linkse weldoener George Soros flink wat huizen opkocht en veel duurder in de verhuur zette?

• #142.920
Ik woon ook schreef, ik kan met mijn inkomen 300k lenen, maar heb echt geen zin in hogere maandlasten.

Ik ga alleen weg als ik er een vrijstaand huis in de Achterhoek voor kan kopen, maar voorlopig woon ik goed waar ik nu zit.
Ja, dit.

Niet iedereen woont in een sociale huurwoning omdat ze geen andere keus hebben. Ongeveer 175.000 mensen kunnen wel meer betalen maar willen het niet. Inkomens stijgen niet alleen door loonsverhoging, maar ook door samenwonen.

Maar dat moeten dan nog steeds relatief goedkope huizen zijn. Bijv <€355k, maar die gaan naar de hoogste bieders, wat bijvoorbeeld ook investeerders kunnen zijn die er een dusdanig hoge huur voor gaan vragen dat die scheefhuurders gewoon blijven waar ze zitten.
Vrije sector is geen scheefhuurder. Investeerders is een probleem an sich. Hier in de straat ook een huis verkocht waar nu 6 of 7 Polen in wonen. Weet niet precies hoeveel, de samenstelling veranderd wekelijks :o

Wat Steks ook zegt en ik ook zeg, waar verwacht je dat die mensen heengaan?
Ik verwacht dat ze nergens heen gaan als er niet iets komt wat zij zelf aantrekkelijk genoeg vinden. Bedoel, waarom zouden ze? 🤷🏼‍♀️

Zie nu pas dat dit niet het topic ervoor is

Terug
Naar boven