MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #144.261
Waarom zou je überhaupt hard werken in een land dat hard werken bestraft?

Dit dus. Op een gegeven moment denken mensen ook 'als ik 24u kan werken en toeslagen krijg waardoor ik meer geld overhoud dan met 40u werken zonder toeslagen, waarom zou ik 40u werken', en wel begrijpelijk want 'een ander' doet het ook.

• #144.262
Dit dus. Op een gegeven moment denken mensen ook 'als ik 24u kan werken en toeslagen krijg waardoor ik meer geld overhoud dan met 40u werken zonder toeslagen, waarom zou ik 40u werken', en wel begrijpelijk want 'een ander' doet het ook.
Precies.

Maar er komt een punt dat de bom barst want ons sociale stelsel is niet houdbaar op deze manier. De hele middenlaag wordt ook genivelleerd.

Iedereen arm, nivelleren is een feestje.

• #144.263
40+ uur per week het zweet uit je naat werken zodat een stel klaplopers thuis op de bank kunnen zitten.

En dan netto nog bijna evenveel overhouden ook :roflol:.

• #144.265
  • #144.266
Waarom zou je überhaupt hard werken in een land dat hard werken bestraft? Tenzij je zwart kan werken.

*Niet te verwarren met zwartwerkers. Die werken immers niet hard.
:trollface:
Tsja, omdat ik ondanks de massa belastingen toch vooruit wil in het leven. En misschien ook omdat ik een 14 jaar jongere echtgenote heb die nog vol motivatie en dromen zit.... k moet dus wel 🤣🤣

• #144.267
E
En het is door dit soort mentaliteit dat ons land naar de kloten gaat.

• Like
Waarderingen: Xrp
  • #144.268
@ThaWasteland je mag die toon van je weleens een keer aanpassen. Je doet hier altijd zo stoer maar in het echt valt het wel mee. Beetje makkelijk oordelen allemaal. Waar ik nu allemaal in zit en ja ik ben in behandeling ik zit in me 3e week ik moet nog 4 week clean blijven en afbouwen dan krijg ik een s-ggz psycholoog die alles gaat aanpakken wat in me hoofd zit. Dus praat niet zo dom man.

Ben goed bezig ik eet weer ik probeer weer te trainen ik spreek met nieuwe mensen af. Ik probeer vooral van mijn ervaringen te leren en vooral eruit te trekken wat ik niet wil. Dit was overigens mijn eerste echte relatie. Dus de kans dat het uitging was vrij groot omdat ik al bijna mijn hele leven alleen leef dus vrij egoïstisch ben ingesteld. Maar je mag je toon wel ff aanpassen. Ik ben geen focking hond.

• #144.270
Hoeveel is de gemiddelde werkloosheidsuitkering dan wel in Nederland?
Ik ken geen exacte bedragen (ben het nooit geweest). Maar bv een langdurig zieke die wel werk heeft krijgt in Belgie 60% van zijn BRUTOloon. Wist een collega mij te zeggen. Met wat die dus afgeeft tov het nettoloon betaal ik mijn maandelijkse transportkosten niet. Hij krijgt zelf een gemiddelde van zijn hypothetische extra vergoedingen voor weekend en nachtwerk.
Geen wonder dat die niet gemotiveerd is om terug te beginnen.

• #144.271
@ThaWasteland je mag die toon van je weleens een keer aanpassen. Je doet hier altijd zo stoer maar in het echt valt het wel mee. Beetje makkelijk oordelen allemaal. Waar ik nu allemaal in zit en ja ik ben in behandeling ik zit in me 3e week ik moet nog 4 week clean blijven en afbouwen dan krijg ik een s-ggz psycholoog die alles gaat aanpakken wat in me hoofd zit. Dus praat niet zo dom man.

Ben goed bezig ik eet weer ik probeer weer te trainen ik spreek met nieuwe mensen af. Ik probeer vooral van mijn ervaringen te leren en vooral eruit te trekken wat ik niet wil. Dit was overigens mijn eerste echte relatie. Dus de kans dat het uitging was vrij groot omdat ik al bijna mijn hele leven alleen leef dus vrij egoïstisch ben ingesteld. Maar je mag je toon wel ff aanpassen. Ik ben geen focking hond.
En jij moet de frustratie maar eens leren begrijpen bij degene die dit allemaal betalen.

• #144.274
En jij moet de frustratie maar eens leren begrijpen bij degene die dit allemaal betalen.

Voor mensen die het écht nodig hebben zou ik geen frustratie hebben. Bij degenen die dat niet hebben en er wèl dik gebruik van maken op allerlei manieren..daarbij wel.

• #144.275
Wat ben ik toch intens gelukkig dat mijn belastingsgeld weer goed gespendeerd wordt.

• #144.277
O ja joh.

Terug
Naar boven