MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #144.307
De belastingschijf waarin het normale loon belast wordt, is ook dezelfde waarin overuren belast worden. Er zijn twee belastingschijven voor inkomsten uit werk en woning. Als jouw jaarinkomen maximaal € 68.508 is, dan betaal je 37,10% belasting. Maar met een jaarinkomen boven € 68.508 betaal je 49,50% belasting.

• #144.311
Overuren zijn plusuren toch? Kan je opnemen als vakantiedagen of laten uitbetalen?
Misschien heb ik t fout hoor.
Voor zover ik weet kent het Nederlandse belastingstelsel geen aparte regels voor overuren/plusuren/hoejehetwilnoemen. Wel is het zo dat over je “reguliere salaris” loonheffingskorting wordt toegepast, deze korting wordt verdeeld over 12 maanden op basis van je contract uren en bijbehorende salaris. Over incidentele betalingen wordt initieel (ten tijde van de salaris administratie) geen rekening gehouden met deze korting(en), daardoor kan het wel lijken alsof je meer belasting betaalt over dit soort beloningen, maar het Nederlandse (loon)
belastingstelsel bestaat onderaan de streep een “simpele” schijf 1 en schijf 2.

Salaris administratie is wel dusdanig “ingewikkeld,” het bedrag wat je per maand op je loonstrook ziet verschijnen (als je in loondienst bent) is simpelweg de beste inschatting die je werkgever op dat moment kan maken.

• #144.316
Voor zover ik weet kent het Nederlandse belastingstelsel geen aparte regels voor overuren/plusuren/hoejehetwilnoemen. Wel is het zo dat over je “reguliere salaris” loonheffingskorting wordt toegepast, deze korting wordt verdeeld over 12 maanden op basis van je contract uren en bijbehorende salaris. Over incidentele betalingen wordt initieel (ten tijde van de salaris administratie) geen rekening gehouden met deze korting(en), daardoor kan het wel lijken alsof je meer belasting betaalt over dit soort beloningen, maar het Nederlandse (loon)
belastingstelsel bestaat onderaan de streep een “simpele” schijf 1 en schijf 2.

Salaris administratie is wel dusdanig “ingewikkeld,” het bedrag wat je per maand op je loonstrook ziet verschijnen (als je in loondienst bent) is simpelweg de beste inschatting die je werkgever op dat moment kan maken.
Volgens mij klopt dit idd. Werk in 5 ploegen en draai regelmatig een nachtdienst extra en betaal dan idd wel extra belasting op 't oog maar krijg ook met de belastingaangifte een redelijk bedrag terug.

Krijg sowieso m'n gewone loon + 29.nogwat % ploegentoeslag + 89% overwerktoeslag dus 't loont wel redelijk.

• #144.318
Moet je eens kijken wat je over je vakantie geld, 13e maand en bonus betaald als je meer dan 70k per jaar verdiend… mijn bonus was 56/58% belast ofzo…
73k ofzo ligt die grens op. Uiteraard kut dat 't zwaar belast wordt, vooral omdat de volgende schaal (120 k ofzo?) weer lager belast wordt, maar denk dat je met 70+ k per jaar + vakantie, 13e maand en bonus niet echt te klagen hebt over je maandelijkse loon toch.

• #144.319
Volgens mij klopt dit idd. Werk in 5 ploegen en draai regelmatig een nachtdienst extra en betaal dan idd wel extra belasting op 't oog maar krijg ook met de belastingaangifte een redelijk bedrag terug.

Krijg sowieso m'n gewone loon + 29.nogwat % ploegentoeslag + 89% overwerktoeslag dus 't loont wel redelijk.
Overwerken op een feestdag tikt wel mooi aan. Ook bij de belastingdienst 😂

Terug
Naar boven