- Waardering
- 7.138
Welke belastingregels gelden er voor overuren anders dan contract uren, mits dit niet incidenteel is?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke belastingregels gelden er voor overuren anders dan contract uren, mits dit niet incidenteel is?
Als je genoeg verdient zeg je? Ja omdat je dan toch al in de bovenste belastingschaal zit.Als je genoeg verdient draag je over je overuren dezelfde belasting af en tevens krijg je vaak wel een hoger uurloon.
Is Tupac soms Meeuw?@Tupac1996
Best wel ironisch. Naar school geweest om in de zorg te kunnen gaan werken. Naar nu kom jij er als patiënt. Je moet je werk niet mee naar huis nemen hè.![]()
Joh.
Overuren zijn plusuren toch? Kan je opnemen als vakantiedagen of laten uitbetalen?Welke belastingregels gelden er voor overuren anders dan contract uren, mits dit niet incidenteel is?
Overuren zijn plusuren toch? Kan je opnemen als vakantiedagen of laten uitbetalen?
Misschien heb ik t fout hoor.
Ja, dus die 5 uren zijn je overuren/plusuren.Overuren = 40 uur contract hebben maar 45 uur gewerkt.
Denk dat het per CAO of bedrijf anders is.
Over elke euro boven de €68,508.68.508 is, dan betaal je 37,10% belasting. Maar met een jaarinkomen boven € 68.508 betaal je 49,50% belasting.
Voor zover ik weet kent het Nederlandse belastingstelsel geen aparte regels voor overuren/plusuren/hoejehetwilnoemen. Wel is het zo dat over je “reguliere salaris” loonheffingskorting wordt toegepast, deze korting wordt verdeeld over 12 maanden op basis van je contract uren en bijbehorende salaris. Over incidentele betalingen wordt initieel (ten tijde van de salaris administratie) geen rekening gehouden met deze korting(en), daardoor kan het wel lijken alsof je meer belasting betaalt over dit soort beloningen, maar het Nederlandse (loon)Overuren zijn plusuren toch? Kan je opnemen als vakantiedagen of laten uitbetalen?
Misschien heb ik t fout hoor.
Ja, dus die 5 uren zijn je overuren/plusuren.
Toch?

Ja dat dacht ik.Ja, maar volgens mij worden die toch gewoon betaald, maar volgens jou anders belast? Ik weet het zelf niet![]()
Volgens mij klopt dit idd. Werk in 5 ploegen en draai regelmatig een nachtdienst extra en betaal dan idd wel extra belasting op 't oog maar krijg ook met de belastingaangifte een redelijk bedrag terug.Voor zover ik weet kent het Nederlandse belastingstelsel geen aparte regels voor overuren/plusuren/hoejehetwilnoemen. Wel is het zo dat over je “reguliere salaris” loonheffingskorting wordt toegepast, deze korting wordt verdeeld over 12 maanden op basis van je contract uren en bijbehorende salaris. Over incidentele betalingen wordt initieel (ten tijde van de salaris administratie) geen rekening gehouden met deze korting(en), daardoor kan het wel lijken alsof je meer belasting betaalt over dit soort beloningen, maar het Nederlandse (loon)
belastingstelsel bestaat onderaan de streep een “simpele” schijf 1 en schijf 2.
Salaris administratie is wel dusdanig “ingewikkeld,” het bedrag wat je per maand op je loonstrook ziet verschijnen (als je in loondienst bent) is simpelweg de beste inschatting die je werkgever op dat moment kan maken.
Vergeet niet dat je met je inkomen daarna nogmaals overal belasting betaald over alles wat je koopt 😀
73k ofzo ligt die grens op. Uiteraard kut dat 't zwaar belast wordt, vooral omdat de volgende schaal (120 k ofzo?) weer lager belast wordt, maar denk dat je met 70+ k per jaar + vakantie, 13e maand en bonus niet echt te klagen hebt over je maandelijkse loon toch.Moet je eens kijken wat je over je vakantie geld, 13e maand en bonus betaald als je meer dan 70k per jaar verdiend… mijn bonus was 56/58% belast ofzo…
Overwerken op een feestdag tikt wel mooi aan. Ook bij de belastingdienst 😂Volgens mij klopt dit idd. Werk in 5 ploegen en draai regelmatig een nachtdienst extra en betaal dan idd wel extra belasting op 't oog maar krijg ook met de belastingaangifte een redelijk bedrag terug.
Krijg sowieso m'n gewone loon + 29.nogwat % ploegentoeslag + 89% overwerktoeslag dus 't loont wel redelijk.
Haha 1x gedaan met nieuwjaarsdag. Kreeg iets van 225% uitbetaald bij die werkgever, was wel leuk.Overwerken op een feestdag tikt wel mooi aan. Ook bij de belastingdienst 😂