XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #145.502
Dat is klote. En naarmate we ouder worden lijken we daar minder goed tegen te kunnen. Als student kon me dat geen reet schelen. Nu....ppfffff
Ik kan er prima tegen. Wel kut als ik net gedoucht uit de gym kom.

Hardlopen in de regen vind ik zelfs wel lekker

• #145.505
Gaan mensen al voor zulke wissewasjes naar de dokter? Een buikgriepje? :emo:

• #145.507
Aangezien ik geen zin heb om mijn bureau en de gangen op mijn werk onder te kotsen had ik wel een attest nodig. Dus ja, dan is een doktersbezoek nodig

Een attest? Wat voor werk doe je dat je een briefje van de dokter nodig hebt om je ziek te melden :roflol: Dat zulke dingen nog bestaan :haha:

• #145.508
Niet uit eten bij mn favo sushi restaurant vanavond :(

• #145.509
Een attest? Wat voor werk doe je dat je een briefje van de dokter nodig hebt om je ziek te melden :roflol: Dat zulke dingen nog bestaan :haha:
He? Ik ken weinig, zeg maar geen, mensen die geen attest moeten binnenbrengen.Behalve zelfstandigen dan lol
Je gaat het aantal ziektes nogal zien stijgen als niemand nog een bewijs van de dokter met aantal ziektedagen moet binnenbrengen.

• #145.510
He? Ik ken weinig, zeg maar geen, mensen die geen attest moeten binnenbrengen.Behalve zelfstandigen dan lol
Je gaat het aantal ziektes nogal zien stijgen als niemand nog een bewijs van de dokter met aantal ziektedagen moet binnenbrengen.
Ik ken in Nederland niemand die dit nog moet doen. Stamt echt uit de vooroorlogse tijden man :o
Rare lui jullie Belgen.

Dus een buikgriepje geeft 3 ziektedagen, gewoon griepje max 10 ziektedagen oi.d.? :roflol:

• #145.511
Ik ken er geen :p Nu is het wel zo dat bij ons het ziekteverzuim inderdaad heel hoog is :roflol:

• #145.513
Ik kan in Nederland niemand die dit nog moet doen. Stamt echt uit de vooroorlogse tijden man :o
Rare lui jullie Belgen.
Gebeurt in de zorg nog wel, volgens mij bij langer dan 5 dagen ziek zijn, willen ze dat je naar de dokter gaat.

• #145.514
Dus in Nederland volstaat het om te bellen naar het werk: ik ben ziek, tot over een week of 3?

Ja, al is het wel een beetje raar dat je van te voren weet dat je 3 weken ziek zult zijn. Daar gaat het al fout bij jullie :roflol:

• #145.515
Dus in Nederland volstaat het om te bellen naar het werk: ik ben ziek, tot over een week of 3?

Sterker nog, als je belt om je ziek te melden, moeten ze dit aannemen en ze mogen niet vragen wat je hebt.
Het enige dat ze mogen doen is vragen of je weet of het lang duurt, zodat ze een eventuele bedrijfsarts kunnen/moeten inschakelen.

• #145.516
Men verwacht dat je gewoon komt werken en niet langer thuis blijft dan nodig.
Na misbruik zal men wel strenger controleren.

• #145.517
Ja, al is het wel een beetje raar dat je van te voren weet dat je 3 weken ziek zult zijn. Daar gaat het al fout bij jullie :roflol:
Maar het kan dus. Leuk als je eens een extra weekje vakantie wilt.
Ik vind het niet zo onlogisch dat als je te ziek bent om te gaan werken je op zijn minst naar de dokter gaat. Ook al is het, zoals in mijn geval, maar 2 dagen en de 1ste keer sinds covid.
Maar goed, k zie misschien te veel misbruik passeren om de mensen op hun woord te geloven

• #145.518
Sterker nog, als je belt om je ziek te melden, moeten ze dit aannemen en ze mogen niet vragen wat je hebt.
Het enige dat ze mogen doen is vragen of je weet of het lang duurt, zodat ze een eventuele bedrijfsarts kunnen/moeten inschakelen.
Ja duh, is hier ook. Medisch geheim, weet je wel.
Je levert een attest binnen met de melding van het aantal dagen en of je de woning mag verlaten of niet.
En ook hier kan een controle gevraagd worden. Gebeurt al eens bij degene die meer ziek zijn dan dat ze werken.

• #145.519
Ik vind het niet zo onlogisch dat als je te ziek bent om te gaan werken je op zijn minst naar de dokter gaat. Ook al is het, zoals in mijn geval, maar 2 dagen en de 1ste keer sinds covid.
Maar goed, k zie misschien te veel misbruik passeren om de mensen op hun woord te geloven
Wie betaalt in Belgen land de huis arts?
Betaal je per consult?

• #145.520

Maar kun je in België zo snel een afspraak bij de dokter krijgen dan? Stel je bent zo ziek in de nacht en je kunt jezelf niet eens ergens heen rijden en je werk begint om 8 uur. Hoe krijg je dan een attest zo snel?

Terug
Naar boven