Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #145.521
Wie betaalt in Belgen land de huis arts?
Betaal je per consult?
Ja per consult. Maar kost niks.
Vroeger betaalde je het volledige bedrag en kreeg je dan een deel terug van het ziekenfonds.
Tegenwoordig gaat dat bedrag er al af. Ik verschoot er zelf van gisteren. Diende 4 euro te betalen

• #145.522
Maar kun je in België zo snel een afspraak bij de dokter krijgen dan? Stel je bent zo ziek in de nacht en je kunt jezelf niet eens ergens heen rijden en je werk begint om 8 uur. Hoe krijg je dan een attest zo snel?
Op mijn werk verwachten ze het attest binnen de 24u.
Ikzelf ga naar een groepspraktijk. Samenwerking van een 6-tal huisartsen. Zo onverwacht heb je geen keuze in arts maar daar waar er nog plaats is.

• #145.523
Ja per consult. Maar kost niks.
Vroeger betaalde je het volledige bedrag en kreeg je dan een deel terug van het ziekenfonds.
Tegenwoordig gaat dat bedrag er al af. Ik verschoot er zelf van gisteren. Diende 4 euro te betalen
Levert dat niet een enorme druk op het zorgstelsel?

• #145.524
Wat een debiele regeling, zo zie je maar; als zelfs de Belgen zelf vinden dat ze niet te vertrouwen zijn, dan moet het wel waar zijn.

• #145.525
Levert dat niet een enorme druk op het zorgstelsel?
Ja. Enorm. Veel huisartsen hebben een patientenstop. Doktersbezoek is te goedkoop
Die hoge tussenkomsten zorgen ook voor een deel voor het failliet van ons land. Sociale zekerheid kost hier veel te veel geld aan de Staat.
En ik begrijp de Werkgevers wegens het profitariaat van velen maar het is idd gewoon verspilling dat ik voor een buikgriep naar de arts moet. Is een verspilde visite.
Dat ze dit vragen aan mensen die meer ziek zijn dan wat anders, akkoord. Maar zoals in mijn geval. 1ste zieke (van 2 dagen dan maar) sinds 1 week covid....

• #145.526
Wat een debiele regeling, zo zie je maar; als zelfs de Belgen zelf vinden dat ze niet te vertrouwen zijn, dan moet het wel waar zijn.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Helaas is dit voor velen nodig.
Het sociale vangnet is voor te veel mensen een hangnet he.
Maar zie mijn post hierboven. Ik vind het systeem ook niet goed hoor.
Vraag dit aan veelvuldig zieken maar niet aan iemand die 1x om de zoveel jaar ziek is.

• #145.527
Er is toch wel een redelijk verschil in ziekteverzuim tussen Belgie (3,2%) en Nederland (5,6%). Maar of dat dit de kosten rechtvaardigd?

• #145.528
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Helaas is dit voor velen nodig.
Het sociale vangnet is voor te veel mensen een hangnet he.
Maar zie mijn post hierboven. Ik vind het systeem ook niet goed hoor.
Vraag dit aan veelvuldig zieken maar niet aan iemand die 1x om de zoveel jaar ziek is.

Ik denk niet dat het ook maar iets bijdraagt aan het terugdringen van oneigenlijk gebruik van ziekteverzuim...

Het ziekteverzuim in België heeft in 2022 een nieuw recordniveau bereikt. Gemiddeld ging 6,6 procent van de werkdagen in de privésector verloren aan korte of middellange ziekte.
Uit de meest recente cijfers van de verzekeraar, CBS, UWV en TNO blijkt dat het verzuimpercentage in 2022 is gestegen naar 5,6%, het hoogste sinds de metingen in 1996

• #145.529
  • #145.530
Ik denk niet dat het ook maar iets bijdraagt aan het terugdringen van oneigenlijk gebruik van ziekteverzuim...

Het ziekteverzuim in België heeft in 2022 een nieuw recordniveau bereikt. Gemiddeld ging 6,6 procent van de werkdagen in de privésector verloren aan korte of middellange ziekte.
Uit de meest recente cijfers van de verzekeraar, CBS, UWV en TNO blijkt dat het verzuimpercentage in 2022 is gestegen naar 5,6%, het hoogste sinds de metingen in 1996
Je kan dit eigenlijk maar weten door het nederlands systeem dan toe te passen en te vergelijken.
Ik denk dat die 6,6 een stukje omhoog gaat gaan lol

• #145.532
Je kan dit eigenlijk maar weten door het nederlands systeem dan toe te passen en te vergelijken.
Ik denk dat die 6,6 een stukje omhoog gaat gaan lol

Zoveel verschillen de Belgen toch niet van Nederlanders, zowel geografisch gezien als demografisch gezien zijn de twee prima vergelijkbaar imo.

• #145.533
  • Haha
Waarderingen: horn
  • #145.534
Dus in Nederland volstaat het om te bellen naar het werk: ik ben ziek, tot over een week of 3?
Bij mijn werkgever volstaat een appje naar je leidinggevende.
Na 1 week oid krijg je dan een berichtje met de vraag hoe het gaat..

• #145.535
Ik zet het in het ziekteverzuim systeem daar zit direct de wet Poortwachter aan gekoppeld en zo kan de lijnmanager actie ondernemen als dat noodzakelijk is. En op elke processtap zit een wettelijk termijn aangekoppeld.

Verkoudheid is vaak ziekmelding -> aantal dagen ziek -> beter melding en klaar.

• #145.536
Ik heb mij vorig jaar voor het eerst ziekgemeld. Heb nu 1 ziektedag in 17 jaar gehad.

• #145.537
Ik moest een jaar of 2 terug verplicht 5 dagen thuis zitten omdat ik een snotneusje had en vorig jaar tijdens mn zomervakantie paar dagen ziekgemeld omdat ik was uitgegleden en een vette onsteking aan mn scheen had opgelopen. Da's alles in zo'n 15 jaar.

• #145.539
Ik heb mij vorig jaar voor het eerst ziekgemeld. Heb nu 1 ziektedag in 17 jaar gehad.
Ik dacht dat ik het niet verkeerd had gedaan met 4 in 13 jaar. (1 was wel heel lang) en 2 van een herstel van een operatie. Maar 1 in 17 jaar is wel netjes.
Daarintegen ben ik nog niet te laat geweest in al die jaren.

• #145.540
He? Ik ken weinig, zeg maar geen, mensen die geen attest moeten binnenbrengen.Behalve zelfstandigen dan lol
Je gaat het aantal ziektes nogal zien stijgen als niemand nog een bewijs van de dokter met aantal ziektedagen moet binnenbrengen.
Bij grote bedrijven (meer dan 50 werknemers) mag je 3 x 1 dag ziekte nemen zonder attest. Van het moment dat het langer is dan een dag heb je wel weer een attest nodig idd.

• Like
Waarderingen: horn
Terug
Naar boven