Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #145.541
He? Ik ken weinig, zeg maar geen, mensen die geen attest moeten binnenbrengen.Behalve zelfstandigen dan lol
Je gaat het aantal ziektes nogal zien stijgen als niemand nog een bewijs van de dokter met aantal ziektedagen moet binnenbrengen.
In Nederland is het meeste ziekteverzuim stress gerelateerd (iemand met een burn out zit best lang thuis, heeft flinke impact op de cijfers).

Hoe wordt er in België met dat soort klachten omgegaan? Ik kan mij voorstellen dat een huisarts bezoeken ervoor kan zorgen dat het niet zo hoog oploopt als bij een burnout?
Ik denk niet dat het ook maar iets bijdraagt aan het terugdringen van oneigenlijk gebruik van ziekteverzuim...

Het ziekteverzuim in België heeft in 2022 een nieuw recordniveau bereikt. Gemiddeld ging 6,6 procent van de werkdagen in de privésector verloren aan korte of middellange ziekte.
Uit de meest recente cijfers van de verzekeraar, CBS, UWV en TNO blijkt dat het verzuimpercentage in 2022 is gestegen naar 5,6%, het hoogste sinds de metingen in 1996
Ik weet niet wat het in Nederland is, maar volgens mij ligt in de gehandicaptenzorg het verzuim boven de 8% (want langdurig uitval)

• #145.542
In Nederland is het meeste ziekteverzuim stress gerelateerd (iemand met een burn out zit best lang thuis, heeft flinke impact op de cijfers).

Hoe wordt er in België met dat soort klachten omgegaan? Ik kan mij voorstellen dat een huisarts bezoeken ervoor kan zorgen dat het niet zo hoog oploopt als bij een burnout?

Ik weet niet wat het in Nederland is, maar volgens mij ligt in de gehandicaptenzorg het verzuim boven de 8% (want langdurig uitval)
Geen idee. Ik ben niet echt een ervaringsdeskundige op gebied van huisartsbezoeken.

• #145.544
Sollicitatie gehad bij een of andere beunhaas.
Kom ik daar is het zo’n meathead steroïde ex bodybuilder type. Dus ik denk ik steek ff een hasjiesj op. Nou ik wist dat ze een kort lontje hadden maar dit slaat werkelijk alles.

Sportief van hem dat hij mijn reiskosten wel vergoed heeft.

• #145.545
Sollicitatie gehad bij een of andere beunhaas.
Kom ik daar is het zo’n meathead steroïde ex bodybuilder type. Dus ik denk ik steek ff een hasjiesj op. Nou ik wist dat ze een kort lontje hadden maar dit slaat werkelijk alles.

Sportief van hem dat hij mijn reiskosten wel vergoed heeft.
Ik kwam hem net tegen in de spiegel, inderdaad wat een lul ❤️😂

• #145.546
Bus volgeladen boot aangehaakt weer tijd voor een snoek/snoep reisje .......Nou nog ff wachten op Meathead senior en mijn oudste broer .
Sr en ik gaan kijken of we hem aan de vrouw kunnen brengen in Ikea land

• #145.547
Bus volgeladen boot aangehaakt weer tijd voor een snoek/snoep reisje .......Nou nog ff wachten op Meathead senior en mijn oudste broer .
Sr en ik gaan kijken of we hem aan de vrouw kunnen brengen in Ikea land
Kijk gelijk ook even voor mij dan ouwe knäckebröd vreter van me.

Airfryer is een must.

• #145.551
Ik denk niet dat het ook maar iets bijdraagt aan het terugdringen van oneigenlijk gebruik van ziekteverzuim...

Het ziekteverzuim in België heeft in 2022 een nieuw recordniveau bereikt. Gemiddeld ging 6,6 procent van de werkdagen in de privésector verloren aan korte of middellange ziekte.
Uit de meest recente cijfers van de verzekeraar, CBS, UWV en TNO blijkt dat het verzuimpercentage in 2022 is gestegen naar 5,6%, het hoogste sinds de metingen in 1996
Dit is echt bizar hoog eigenlijk, bijna 3 weken per jaar ziek zijn.

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #145.553
Bij grote bedrijven (meer dan 50 werknemers) mag je 3 x 1 dag ziekte nemen zonder attest. Van het moment dat het langer is dan een dag heb je wel weer een attest nodig idd.
Wat versta je onder attest? Een schriftelijke verklaring van een arts, een positieve coronatest of komt er iemand thuis langs?

• #145.554
  • #145.555
Ziekteverzuim is net als kanker wat zich spreid in een bedrijf. Pietje is 3 weken ziek en tijdje later is Jantje ook 3 weken ziek.

Als werkgever heb je ook geen poot om op te staan als een werknemer de joker depressie/burn out kaart trekt en kan direct 2 jaar in de ziektewet, waarvan je het eerste jaar niks hoeft te doen als alleen elke 6/8 weken de arbo dokter te spreken (dit gaat 9 vd 10x zelfs digitaal) en het tweede jaar start een reintegratie traject of moet je hier en daar keer solliciteren.

• #145.557
18 X 3 = 54, een jaar heeft toch maar 52 weken ???
Hier zou ik slechts 6,5 voor geven.

• #145.558
Wat versta je onder attest? Een schriftelijke verklaring van een arts, een positieve coronatest of komt er iemand thuis langs?
Een doktersbriefje van je huisarts of een Medex-attest. Maar er kan dan wel een controlearts langskomen om te checken of je echt ziek bent.

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven