- Waardering
- 20.609
- Lengte
- 1m65
In Nederland is het meeste ziekteverzuim stress gerelateerd (iemand met een burn out zit best lang thuis, heeft flinke impact op de cijfers).He? Ik ken weinig, zeg maar geen, mensen die geen attest moeten binnenbrengen.Behalve zelfstandigen dan lol
Je gaat het aantal ziektes nogal zien stijgen als niemand nog een bewijs van de dokter met aantal ziektedagen moet binnenbrengen.
Hoe wordt er in België met dat soort klachten omgegaan? Ik kan mij voorstellen dat een huisarts bezoeken ervoor kan zorgen dat het niet zo hoog oploopt als bij een burnout?
Ik weet niet wat het in Nederland is, maar volgens mij ligt in de gehandicaptenzorg het verzuim boven de 8% (want langdurig uitval)Ik denk niet dat het ook maar iets bijdraagt aan het terugdringen van oneigenlijk gebruik van ziekteverzuim...
Het ziekteverzuim in België heeft in 2022 een nieuw recordniveau bereikt. Gemiddeld ging 6,6 procent van de werkdagen in de privésector verloren aan korte of middellange ziekte.
Uit de meest recente cijfers van de verzekeraar, CBS, UWV en TNO blijkt dat het verzuimpercentage in 2022 is gestegen naar 5,6%, het hoogste sinds de metingen in 1996