MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #145.701
  • #145.703
  • #145.704
Zit er bij Australië ook een gruwelijke geschiedenis aan vast waardoor de term 'Aussie' beledigend is? Bij Pakistaanse mensen en 'Paki' wel.
Heb er altijd behoorlijk wat moeite mee als mensen bepaalde woorden niet meer mogen gebruiken vanwege een verkeerde associatie of whatever, zeker als ze inherent niet beledigend zijn (lijkt mij in de oorsprong toch gewoon een afkorting voor 'Pakistaan'). Te weinig verstand hiervan verder maar denk wel dat er in NL in elk geval weinig tot geen racistische lading aan het woord 'paki' hangt

• #145.705
Heb er altijd behoorlijk wat moeite mee als mensen bepaalde woorden niet meer mogen gebruiken vanwege een verkeerde associatie of whatever, zeker als ze inherent niet beledigend zijn (lijkt mij in de oorsprong toch gewoon een afkorting voor 'Pakistaan'). Te weinig verstand hiervan verder maar denk wel dat er in NL in elk geval weinig tot geen racistische lading aan het woord 'paki' hangt
Is het toekennen van verschillende woorden voor verschillende bevolkingsgroepen in de basis niet altijd racistisch? Niet dat ik dat een probleem vind.

• #145.706
In de US is "Jap" tegenwoordig ook not done. Wie beslist dat op een gegeven moment? Bij woorden zoals "gook" snap ik het nog wel. Dat is van dezelfde categorie als "n*gger" of "kike".

• #145.707
Omygod jongens, diegene had gelijk! @apfelstrudel
Naamloos.png

• #145.708
Het blijven zeggen zonder dat het over Pakistaanse mensen gaat, maar betrekking heeft tot de vorige discussie die we gehad hebben over de term, is uitlokken en belediging. Ik ben niet beledigd. Hij beledigd wel.
En waarom denk jij dat jij de spokesperson moet zijn namens alle Paki's op dbb?

• #145.709
In de US is "Jap" tegenwoordig ook not done. Wie beslist dat op een gegeven moment? Bij woorden zoals "gook" snap ik het nog wel. Dat is van dezelfde categorie als "n*gger".
n*gger is helemaal achterlijk, onderling gebruiken ze het te pas en te onpas en als een blanke het zegt mag het weer niet.

• #145.710

Denk ik niet. Ik had het tegen apfelstrudel voor een reden; hij weet namelijk wel wat ik bedoel en als hij zegt van niet, dan moet hij óf z'n geheugen na laten kijken óf hij doet alsof z'n neus bloedt.

• #145.711
Ze heeft overal verstand van. De vrouwelijke Peter R. De Vries.
n*gger is helemaal achterlijk, onderling gebruiken ze het te pas en te onpas en als een blanke het zicht mag het weer niet.
Dat zal ik nooit begrijpen. Vooral omdat daar quasi niets van kritiek op is. De slavernij was, voor wie het nog niet wist, een gruwel. Nakomelingen die dat woord gebruiken zijn gewoon TBS patiënten.

• #145.715
Als je geen idee hebt wat ik bedoel, zeik dan niet tegen mij :) wat jij te zeggen hebt boeit me niks want jij bent de grootste xenofoob hier op DBB.
Haha nee hoor. Je snapt er overduidelijk geen kloten van. Ik heb een probleem met religie, met de ideologie islam en hun aanhangers die hier voor dood en verderf zorgen. Heeft niks met xenofobie te zien.
Het wordt dringend tijd dat jullie zelf eens in de spiegel kijken naar jullie onverdraagzaamheid en goed luisteren naar wat jullie geestelijke leiders uit de arabische landen prediken en verwachten van jullie.
En verder ben je geen woorden waard.
Pim Fortuyn had duidelijk gelijk.

• #145.716
Terug
Naar boven