MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #146.461
Beter je best doen kan je ook opvatten als betere selectie toepassen op de vacatures waar je reageert.

• #146.463
  • #146.464
Want dat weten hun natuurlijk ja :loony:
Hopelijk snap je wat zijn punt is. Maar ik leg het met alle liefde voor je uit.

Zijn punt was dat diegene goed is in wat hij/zij doet. Dat lukt iemand alleen door tijd te investeren in de benodigde kwaliteiten.

Dat kan niet als iemand elke dag miljoenen berichten plaatst op een forum als dit.

Ja, maar hoe kan ik beter mijn best doen om uitgekozen te worden tussen 1850+ kandidaten? :roflol:

Tijd investeren in de kwaliteiten die benodigd zijn. Meer kennis en vaardigheden opdoen. Uitblinken.

• #146.465
Zoek naar functies waar je voor (over)gekwalificeerd bent en waar er niet honderden andere gegadigden zijn.

De realiteit is namelijk dat je als alleenstaande moeder van midden dertig nooit bij de beste 0,1% zit van uit het perspectief van de werkgever.

• #146.467
Ik: waarom word ik niet uitgenodigd voor een gesprek?
DBB: Je Moet BeTeR jE BeSt DoEn
De vacature:

Screenshot_2023-11-16-09-19-52-76_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

1861-1865 mensen hebben gesolliciteerd :roflol: the F*CK
boeiend-hans-teeuwen.gif

• #146.468
Hopelijk snap je wat zijn punt is. Maar ik leg het met alle liefde voor je uit.

Zijn punt was dat diegene goed is in wat hij/zij doet. Dat lukt iemand alleen door tijd te investeren in de benodigde kwaliteiten.

Dat kan niet als iemand elke dag miljoenen berichten plaatst op een forum als dit.

Tijd investeren in de kwaliteiten die benodigd zijn. Meer kennis en vaardigheden opdoen. Uitblinken.

Daar kan ik nu niks mee natuurlijk, ik solliciteer op allerlei vakgebieden en ondertussen doe ik wel dingen die meer kennis geeft, maar degene die ik nu doe bijvoorbeeld (Special Educational Needs and Disabilities) heeft niks met de vacature die ik liet zien te maken.
Mijn huidige werk wel, dus dat is een 'plus', maar hier is het een beetje zo dat er zo weinig werk is en zoveel werkzoekenden, dat je bij sommige vacatures (waar je meer specifieke kennis en vaardigheden voor moet hebben, die ik heb en dus reageer erop) 5-40 sollicitanten hebt en bij andere vacatures (zoals deze dus, waar je geen ervaring of kennis nodig hebt) zit je al snel 300+
Heb nog nooit eentje gezien van zoveel :roflol:

• #146.469
Zoek naar functies waar je voor (over)gekwalificeerd bent en waar er niet honderden andere gegadigden zijn.

De realiteit is namelijk dat je als alleenstaande moeder van midden dertig nooit bij de beste 0,1% zit van uit het perspectief van de werkgever.

Grappige is, dat is deze vacature dus. Ik kan niet zien van tevoren hoeveel mensen reageren, maar ik reageer overal op; waar ik over gekwalificeerd ben, waarvoor ik precies gekwalificeerd ben, waarvoor ik harder m'n best moet doen met motivatiebrief omdat ik 'goed genoeg' ben en ik reageer af en toe ook op vacatures waar ik onder gekwalificeerd voor ben; want waarom niet :o

HALLO IK BEN NIET MIDDEN 30 :(

Al weten werkgevers hier niet dat ik een 'alleenstaande' moeder van 30 ben. Iets met regels/wet oid.

• #146.470
Ik wilde er gewoon mee zeggen dat hier, in de regio (geen idee of het hetzelfde is elders in Engeland) dat het echt krankzinnig is met werk zoeken :roflol: bijna 2000 :o en niet eens een remote positie.

Ik zit nog in de 2e fase van een andere vacature, daar waren volgens mij maar 10-15 reacties op en ik mocht naar de 2e fase (geen idee hoeveel meer er waren met mij) en nu is het wachten.

• #146.471
Daar kan ik nu niks mee natuurlijk, ik solliciteer op allerlei vakgebieden en ondertussen doe ik wel dingen die meer kennis geeft, maar degene die ik nu doe bijvoorbeeld (Special Educational Needs and Disabilities) heeft niks met de vacature die ik liet zien te maken.
Mijn huidige werk wel, dus dat is een 'plus', maar hier is het een beetje zo dat er zo weinig werk is en zoveel werkzoekenden, dat je bij sommige vacatures (waar je meer specifieke kennis en vaardigheden voor moet hebben, die ik heb en dus reageer erop) 5-40 sollicitanten hebt en bij andere vacatures (zoals deze dus, waar je geen ervaring of kennis nodig hebt) zit je al snel 300+
Heb nog nooit eentje gezien van zoveel :roflol:
Ja, maar dat doen er zoveel mensen met jou en daardoor spring je er ook niet boven uit. Even harde realiteit, maar voor jou zijn er dus 1800 anderen die net even iets meer ervaring hebben, iets beter kunnen schrijven of het beter kunnen beargumenteren. Ik heb zelf toen ik na m'n bachelor begon met werken in dezelfde cirkel gezeten en uiteindelijk begon ik door te krijgen dat het gaat om wat je wél kunt en niet zo zeer om wat je dan mist.

Het breed spreiden van je kansen is natuurlijk slim, maar als je geen achtergrond erin hebt zal de 18 jarige schoolverlater die 3 jaar als bijbaantje in dat vakgebied heeft gezeten waarschijnlijk de voorkeur krijgen.

• #146.473
HALLO IK BEN NIET MIDDEN 30 :(

Al weten werkgevers hier niet dat ik een 'alleenstaande' moeder van 30 ben. Iets met regels/wet oid.
Als je eenmaal op gesprek bent geweest heb jij waarschijnlijk wel het stempel van alleenstaande moeder midden 30. :grinny:

• #146.474
Achteraf wel, laat daar eens een analyse oplos, misschien dat dat meer inzicht oplevert.

Zoals ik al zeg, reageer ik gewoon op alles. De ene is 10-15 en de ander 2800 en alles ertussen :o
Nogmaals, ik wilde gewoon laten zien dat uitblinken ietsjes lastiger is als er meer dan 2500 andere mensen zijn :D

Ja, maar dat doen er zoveel mensen met jou en daardoor spring je er ook niet boven uit. Even harde realiteit, maar voor jou zijn er dus 1800 anderen die net even iets meer ervaring hebben, iets beter kunnen schrijven of het beter kunnen beargumenteren. Ik heb zelf toen ik na m'n bachelor begon met werken in dezelfde cirkel gezeten en uiteindelijk begon ik door te krijgen dat het gaat om wat je wél kunt en niet zo zeer om wat je dan mist.

Het breed spreiden van je kansen is natuurlijk slim, maar als je geen achtergrond erin hebt zal de 18 jarige schoolverlater die 3 jaar als bijbaantje in dat vakgebied heeft gezeten waarschijnlijk de voorkeur krijgen.

Ik snap wat je bedoelt, maar het is niet alsof ik niks doe natuurlijk.

Ik heb er juist wel achtergrond in, dus we wachten af, maar met 2800 mensen is de kans kleiner :roflol: voor iedereen.

Als je eenmaal op gesprek bent geweest heb jij waarschijnlijk wel het stempel van alleenstaande moeder midden 30. :grinny:

Na het gesprek, wellicht (al ben ik nog getrouwd en dus niet alleenstaand) maar ik had het even opgezocht en names de overheid over CV schrijven:
"You should not include your age, your date of birth, whether you're married or your nationality"

Ik heb hulp gehad in het verleden (in Engeland) voor solliciteren/werk zoeken/kennis uitbreiden ed en zij zei dit ook al.

In Nederland niet anders geleerd dan dat je vanalles (m/v, geb. datum etc) erbij moest zetten :o is dat nog steeds zo?

• #146.475
Ik: waarom word ik niet uitgenodigd voor een gesprek?
DBB: Je Moet BeTeR jE BeSt DoEn
De vacature:

Screenshot_2023-11-16-09-19-52-76_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

1861-1865 mensen hebben gesolliciteerd :roflol: the F*CK
Hierop solliciteren terwijl je niets te bieden hebt, is net zo onzinnig als reageren op eenkamerappartementen terwijl je ook nog een kind hebt.

Leer je kansen kennen en speel daar op in.

Toegevoegd
Screenshot_20231116_110534_Chrome.jpg

Hier. 536 vacatures waar jij niet één van duizenden bent. Er is vast wel een baantje als Nederlands sprekende klantenservice oid in jouw omgeving.

• #146.478
Hierop solliciteren terwijl je niets te bieden hebt, is net zo onzinnig als reageren op eenkamerappartementen terwijl je ook nog een kind hebt.

Leer je kansen kennen en speel daar op in.

Toegevoegd
Screenshot_20231116_110534_Chrome.jpg

Hier. 536 vacatures waar jij niet één van duizenden bent. Er is vast wel een baantje als Nederlands sprekende klantenservice oid in jouw omgeving.

Waarom denk je dat ik niks te bieden heb? Volgens mij lees en reageer je vaak genoeg op mij mbt werk zoeken dat je nu toch wel weet dat dit niet waar is?

Lol 536 vacatures in de gehele United Kingdom, jaaaa dat zal goed lukken :o

Overigens is reageren op 1 slaapkamer appartementen met een kind niet onzinnig hoor.

• #146.479
Als er honderden concurrenten zijn die dat wel doen gooien ze jouw inzending per direct weg.

Mogen ze doen, als ik het wel erbij zet en ze gooien mijn inzending weg op basis van die informatie, ben ik niet slim en zijn zij discriminerend.

• #146.480
Waarom denk je dat ik niks te bieden heb?
Als jij de ideale kandidaat bent voor de vacatures waar je op reageert, dan wijzen ze jou niet bij voorbaat al af.

Overigens is reageren op 1 slaapkamer appartementen met een kind niet onzinnig hoor.
Je houdt jezelf voor de gek en bent te koppig om het in te zien.

Goed. Doe ermee wat je wil. Vooral die enorme oogkleppen ophouden als je denkt dat dat je gelukkig maakt. Geen zin in een eindeloze discussie omdat mevrouw niet kan accepteren dat we er niet hetzelfde over denken.

Terug
Naar boven