XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #146.585
Dubbel

Reden: Dubbel
Laatst bewerkt:
  • #146.589
Wat een kutdag gehad vandaag. Alles ging ruk op werk. Zat er echt niet lekker in. Allerlei shit laten vallen. Vergat steeds shit. Mijn vinger opengehaald door een domme fout toen ik een la opentrok (tijdens de drukte dus meteen kut want weglopen om pleister om te doen). Pannen om laten tiefen. Naar de koeling lopen en vergeten wtf ik ging pakken, keer op keer. Dan teruglopen en weer vergeten. Soep morsen, shit laten aanbranden. Verkeerde garnering bereiden voor gerechten. Dingen vergeten voor te bereiden. Kort houdbare producten onnodig dubbel voorbereiden tijdens de mise en place (shit kheb geen bimi, vervolgens een halve kilo blancheren en er dan achter komen dat er nog een volle bak geblancheerde bimi in de koeling staat 🤦‍♂️ ). En dat bij verschillende producten doen.
Vergeten kaas bij de risotto te doen. Dat tehoren krijgen van de chef. Ja stom, kzal er op letten. En het dan nog een paar keer vergeten.

Helemaal KUT. Khad het gevoel alsof ik dement was.
Het is een wonder dat ik mij niet heb verbrand of erger heb verwond.

Zo, dat moest er ff uit.

A silver lining
Chef en eigenaar van het restaurant waar ik nu veel sta vanmiddag een gesprek mee gehad en ze willen mij definitief hebben voor aankomend jaar.
Vaste kracht (op zzp basis) voor 4 dagen in de week. Met als doel dat de andere zzp'ers er dan uit gaan en ik dus vast sta met de rest van het vaste keukenteam. Hij liet zelfs een beetje doorschemeren dat ie mij vast in loondienst wilt hebben (maar dat gaat niet gebeuren).
Voelt goed die waardering. Al helemaal omdat ik de nieuwste freelancer ben, de anderen werken er al maanden.
Altijd leuk wanneer het goed klikt en er waardering en respect is.

• #146.590
Wat een kutdag gehad vandaag. Alles ging ruk op werk. Zat er echt niet lekker in. Allerlei shit laten vallen. Vergat steeds shit. Mijn vinger opengehaald door een domme fout toen ik een la opentrok (tijdens de drukte dus meteen kut want weglopen om pleister om te doen). Pannen om laten tiefen. Naar de koeling lopen en vergeten wtf ik ging pakken, keer op keer. Dan teruglopen en weer vergeten. Soep morsen, shit laten aanbranden. Verkeerde garnering bereiden voor gerechten. Dingen vergeten voor te bereiden. Kort houdbare producten onnodig dubbel voorbereiden tijdens de mise en place (shit kheb geen bimi, vervolgens een halve kilo blancheren en er dan achter komen dat er nog een volle bak geblancheerde bimi in de koeling staat 🤦‍♂️ ). En dat bij verschillende producten doen.
Vergeten kaas bij de risotto te doen. Dat tehoren krijgen van de chef. Ja stom, kzal er op letten. En het dan nog een paar keer vergeten.

Zo, dat moest er ff uit.

A silver lining
Chef en eigenaar van het restaurant waar ik nu veel sta vanmiddag een gesprek mee gehad en ze willen mij definitief hebben voor aankomend jaar.
Vaste kracht (op zzp basis) voor 4 dagen in de week. Met als doel dat de andere zzp'ers er dan uit gaan en ik dus vast sta met de rest van het vaste keukenteam. Hij liet zelfs een beetje doorschemeren dat ie mij vast in loondienst wilt hebben (maar dat gaat niet gebeuren).
Voelt goed die waardering. Al helemaal omdat ik de nieuwste freelancer ben, de anderen werken er al maanden.
Wat een pech, precies jij weer.

• #146.591
Parkeer na werk de auto bij m'n flat, heb mijn vriendin aan de telefoon over hoe kut alles ging en hoe vergeetachtig ik was. Neem de lift naar boven, kom thuis.

"Schat, waar is je tas?"
Gvd, nog in de auto.

Weer naar beneden, tas halen. Uuuuuugghhhh

Kan het zijn dat bepaalde dingen door je hoofd spoken en daarna in je onderbewustzijn blijven hangen waardoor ze soort van achtergrond CPU gebruiken waardoor je bewuste processen niet meer helemaal goed functioneren? Zo voelde het namelijk. Mijn vriendin kreeg vanmiddag de uitslag van een echo van een bobbel in haar nek, daar bleek gelukkig 100% niks aan de hand te zijn. En ik moest paar keer denken aan mijn pa. Daarna niet meer aan gedacht, kwas ook niet down ofzo vandaag, totaal niet eigenlijk, maar mijn geheugen was afwezig as f**k.

• #146.593
Parkeer na werk de auto bij m'n flat, heb mijn vriendin aan de telefoon over hoe kut alles ging en hoe vergeetachtig ik was. Neem de lift naar boven, kom thuis.

"Schat, waar is je tas?"
Gvd, nog in de auto.

Weer naar beneden, tas halen. Uuuuuugghhhh

Kan het zijn dat bepaalde dingen door je hoofd spoken en daarna in je onderbewustzijn blijven hangen waardoor ze soort van achtergrond CPU gebruiken waardoor je bewuste processen niet meer helemaal goed functioneren? Zo voelde het namelijk. Mijn vriendin kreeg vanmiddag de uitslag van een echo van een bobbel in haar nek, daar vleek gelukkig 100% niks aan de hand te zijn. En ik moest paar keer denken aan mijn pa. Daarna niet meer aan gedacht, kwas ook niet down ofzo vandaag, totaal niet, maar mijn geheugen was afwezig as f**k.
Ja, dat heeft invloed, blijk je toch nog een mens. :aai:

• #146.595
Wat een pech, precies jij weer.
Nee totaal geen pech. Soms heb je gewoon van die dagen dat alles niet lekker gaat. Dat je niet op je top bent. En dit was dan wel een flinke uitbijter wat betreft de hoeveelheid dingen die misgingen door mijn eigen toedoen. Maar waarschijnlijk had alleen ik er echt last van.

Uiteindelijk ging het immers opzich goed qua leveren van kwaliteit, er waren dan ook geen klachten. Maar het ging gewoon niet lekker. Het ging gewoon ronduit kut :roflol:. Niet in die flow.

When it rains it pours.

Maar al bij al eigenlijk kan het mij opzich ook weer allemaal aan mijn reet roesten als ik het relativeer aangezien het belangrijkste vandaag de uitslag van de echo van mijn vriendin was en die was 100% goed. Wat dat betreft is de rest allemaal bijzaak.

• #146.597

Zo, dat moest er ff uit.

A silver lining
giphy (7).gif

• #146.598
Hier entremetier EN aan de pas is epische multitasking.

Je hebt zo'n 20 dingen op het moment tegelijk lopen terwijl je planned voor de toekomst (de bonnen en gerechten die hangen maar nog niet zijn uitgevraagd). Je hebt dingen in de oven met timer voor zo, dingen in de oven voor daarna, dingen die ff in de oven moeten, dan eruit en dan op het moment er weer in. 7 sauzen, 2 soepen, een wild bouillon, friet, risotto op 3 bereidingen die nog 2 minuten in de pan moeten (maar niet te lang want dan slaat het door en wordt het pap dus timing is essentieel), een 5 tal puree's, een tiental aan groentes die je a la minuut nog blancheert voor ze mee gaan op de borden. Dat terwijl je een twintigtal bonnen hebt hangen op standby, met meerdere gangen en meerdere gerechten. Sommige gerechten bereid je meteen dingen voor en zet je warm, andere a la minuut. En terwijl je dus de borden per tafel en per gerecht klaar zet, opmaakt, controleert, je collega's controleert, communiceert met de bediening en meegeeft. EN inspeelt op fouten (bediening vergeet vaak dingen aan te slaan of vergeet uitzonderingen zoals allergiën aan te slaan op de bon). Dus je moet snel handelen.

Ondertussen gaat hier vrijwel alles mee tussen 19:00 en 20:30. 100 gasten dus een tafeltje of 25? In anderhalf uur. Het is een sprint. Bonnen die binnenkomen roep ik uit (nieuwe bon, voor 5x blabla, tussen 5x blabla, hoofd 5x blabla, dessert roep je niet uit, uitzondering geen gluten lactose blabla). Ondertussen vraag ik voor de lopende bonnen hoelang iedereen voor hun gerechten of componenten nodig heeft. Ik zet de borden klaar op de pas, maak de borden op wanneer ik hun dingen krijg, terwijl ik ondertussen zelfs nog een shitload aan dingen aan het voorbereiden en maken ben.

Het is next level multitasken. Je zou het eens moeten zien. Het is oprecht een kunst om dit goed en soepeltjes te laten verlopen terwijl je compleet kalm en rustig naar jezelf en je collega's blijft.

Ik kan er uren over lullen wat dat betreft.

Laatst bewerkt:
  • #146.599
Nee totaal geen pech. Soms heb je gewoon van die dagen dat alles niet lekker gaat. Dat je niet op je top bent. En dit was dan wel een flinke uitbijter wat betreft de hoeveelheid dingen die misgingen door mijn eigen toedoen. Maar waarschijnlijk had alleen ik er echt last van.
Zolang de klant niet klaagt doe je het goed genoeg. ;)

Terug
Naar boven