Hier entremetier EN aan de pas is epische multitasking.
Je hebt zo'n 20 dingen op het moment tegelijk lopen terwijl je planned voor de toekomst (de bonnen en gerechten die hangen maar nog niet zijn uitgevraagd). Je hebt dingen in de oven met timer voor zo, dingen in de oven voor daarna, dingen die ff in de oven moeten, dan eruit en dan op het moment er weer in. 7 sauzen, 2 soepen, een wild bouillon, friet, risotto op 3 bereidingen die nog 2 minuten in de pan moeten, een 5 tal puree's, een tiental aan groentes die je a la minuut nog blancheer voor ze mee gaan op de borden. Dat terwijl je een twintagtal bonnen hebt hangen op standby, met meerdere gangen en meerdere gerechten. Sommige gerechten bereid je meteen dingen voor en zet je warm, andere a la minuut.
Ondertussen komen gaat hier vrijwel alles mee tussen 19:00 en 20:30. 100 gasten dus een tafeltje of 25? Bonnen die binnenkomen roep ik uit (nieuwe bon, voor 5x blabla, dan tussen 5x blabla, hoofd 5x blabla, uitzondering geen gluten lactose blabla). Ondertussen roep ik voor de lopende bonnen hoelang iedereen voor hun gerechten of componenten nodig heeft. Ik zet de borden klaar op de pas, maak de borden op wanneer ik hun dingen krijg, terwijl ik ondertussen zelfs nog een shitload aan dingen aan het voorbereiden en maken ben.
Het is next level multitasken. Je zou het eens moeten zien. Het is oprecht een kunst om dit goed en soepeltjes te laten verlopen terwijl je compleet kalm en rustig naar jezelf en je collega's blijft.
Ik kan er uren over lullen wat dat betreft.