AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #150.430
Krijg je dan de beste score als je zo weinig mogelijk doet? Of als je hartslag gedurende de dag stabiel blijft?

Die van mij baseert het voor een groot deel op je hartslagvariabiliteit, icm je rusthartslag, slaapprestaties en ademhalingsfrequentie.

Krachttraining heeft relatief weinig invloed op je hartslag (nou ja, in vergelijking met duursport). Maar na deadliften krijg ik de volgende dag nooit een score dat ik goed hersteld ben.
Als ik ga hardlopen na het deadliften merk ik altijd dat ik onvoldoende hersteld ben. Deadliften is gewoon echt best een aanslag op je lichaam. Maar juist daarom ook goed voor je.

• #150.431
Maar voor wie of wat is het geheim?

Mij stoort het de ballen of iedereen het weet of niet, heb dan ook het gordijntje opengelaten tijdens de stemming, mijn squatpoep was toch te groot om comfortabel erin te staan met gesloten gordijn.

Bijzitter heeft dan komen dicht doen….. en aan mijn squatpoep gezeten….

Of is het geheim zodat niemand kan zien hoeveel gesjoemel er is?
Het gaat natuurlijk niet om jou of mensen wie het niet uitmaakt. Het gaat erom dat niemand erachter moet kunnen komen wat je gestemd hebt, zelfs als je zegt waar je op stemt.

Er zijn meerdere redenen. Stemmen ronselen is er eentje, maar ook eventuele overheidsdwang of represailles van mensen binnen de overheid op basis van je stemgedrag worden zo voorkomen.

• #150.432
Als ik ga hardlopen na het deadliften merk ik altijd dat ik onvoldoende hersteld ben. Deadliften is gewoon echt best een aanslag op je lichaam. Maar juist daarom ook goed voor je.
Ja precies. Maar bij altijd een 100% score gaat er iets niet lekker bij de meting of de training?

• #150.433
Ja precies. Maar bij altijd een 100% score gaat er iets niet lekker bij de meting of de training?
Zo’n horloge kan ook makkelijk een hardloopsessie tijd/hartslag berekening maken dan wanneer jij een deadlift sessie doet waarbij je hartslag heel even hoog is. Maar qua belastbaarheid vele malen hoger is dan een traag loopje voor 60min.

Komt er nog bij meet je met hartslagband of pols. Hoe strak zit hij om je pols etc.

• #150.434
Zo’n horloge kan ook makkelijk een hardloopsessie tijd/hartslag berekening maken dan wanneer jij een deadlift sessie doet waarbij je hartslag heel even hoog is. Maar qua belastbaarheid vele malen hoger is dan een traag loopje voor 60min.

Komt er nog bij meet je met hartslagband of pols. Hoe strak zit hij om je pols etc.
Ja, qua intensiteit van krachttraining zijn die dingen niet echt betrouwbaar

• #150.436
Die metingen zijn ook gewoon maar een modelletje. Als jij toevallig van nature een hoge HRV hebt zal de score wel hoger uitvallen, maar jij bent niet perse beter af. Maar het kan ook zijn dat je gewoon fantastisch slaapt, een lage rusthartslag hebt en hoge HRV.

Of je traint als een natte krant en dan heb je ook niets om van te herstellen.

• #150.437

Ja, maar de HRV en rusthartslag zou wel iets zeggen als je keihard getraind hebt. Die horloges zijn inmiddels allemaal zo goed dat hartslag gewoon goed wordt gemeten, daar ligt het niet meer aan. Een band om je borst is nog net iets beter, maar dat zijn maar kleine verschillen.

• #150.438
De 2e keer dat ik weer gezeik kreeg met me hart kon ik het al zien op mijn garmin.
Mijn "batterij" laadde niet meer op..
Hrv crashte trouwens ook lekker maargoed.
Vindt dat de garmin het idd redelijk vaak correct heeft.
Maar idd moet het alsnog wel met een korreltje zout nemen.

Bijlagen

• Screenshot_20240610_090015_Gallery.jpg
    Screenshot_20240610_090015_Gallery.jpg
    54 KB · Weergaven: 21
  • #150.439
Ja, maar de HRV en rusthartslag zou wel iets zeggen als je keihard getraind hebt. Die horloges zijn inmiddels allemaal zo goed dat hartslag gewoon goed wordt gemeten, daar ligt het niet meer aan. Een band om je borst is nog net iets beter, maar dat zijn maar kleine verschillen.
Ja voor duuratleten sporten wel ja. Voor bodybuilders zou ik er niet zoveel waarde aan hechten.

• Like
Waarderingen: GruX
  • #150.440

Nog niet gekeken maar wel toepasselijk

Terug
Naar boven