MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #152.501
Ik kreeg vanochtend ineens een belachelijke factuur van NS wat niet kan kloppen, dus ik wou even kijken wat er gaande is dat ze geld willen vangen voor een OV kaart die al maanden niet actief is. Probeer je in te loggen op de website, werkt elke vorm van de drie wachtwoorden die je standaard gebruikt niet. Afijn, zal wel weer zo'n speciale eis hebben gehad voor het aanmaken van een wachtwoord dus dan maar 'Wachtwoord vergeten' en een nieuwe maken (plus proberen die wel te onthouden).

Wachtwoord reset aangevraagd, mailbox gecheckt, spambox gecheckt. Natuurlijk, geen mail. Nog maar een keertje proberen, wellicht heb ik scheef geklikt. Melding bovenaan het scherm geeft aan dat ik ook echt even de spambox moet checken als ik niks ontvang en anders een 030 nummer moet bellen (hey, toevallig het kantoor waar ik tijdelijk voor een project heb gezeten). Maar goed, je gooit niet altijd 6 dus toen de Chat om 07:00 weer beschikbaar was maar via die route geprobeerd.

Inmiddels sta ik al 25 minuten 'in de wacht' omdat ze 'een medewerker aan het zoeken zijn' :roflol: Hoe slecht kan zo'n infrastructuur in elkaar zitten? Mijn hemel, ik wil gewoon weten waarom jullie centen willen zien en toegang tot m'n eigen account. Niks meer, niks minder. Lijkt wel alsof ik de hongersnood aan het oplossen ben in drie verschillende talen en daarnaast ook nog de stelling van Pythagoras aan het uitleggen ben aan een puppy.
Is het inmiddels al gelukt?

• #152.502
  • #152.503
Je kunt altijd nog niets te weten komen via de crappy chatbot die iedereen tegenwoordig heeft...

• #152.504
  • #152.505
Naar een no-reply e-mailadres? :o That will get me very far.

Iemand te spreken krijgen: Ja (duurt 1.5 uur). Ben ik iets wijzer: Nee. Maar goed, wellicht komt dat nog :roflol:
Oh dat zijn dus echt van die gebed zonder eind situaties😅 staat er op de site geen algemeen infoadres?
Heb je hier wat aan?!

• #152.507
Ik vraag me altijd af wie dat gebruikt. Dat heeft bij mij werkelijk nog nooit tot een antwoord geleid.
Ik erger me daar zo aan. Kom je alsnog geen f**k verder, maar een mens te spreken krijgen is dan meestal helemaal niet meer mogelijk. Ook die worden tegenwoordig volledig afgeschermd. Ik heb een keer een akkefietje gehad met internetaansluitingen/glasvezel. Systemen waren door hunzelf verkeerd ingevuld en gekoppeld - dus ineens had ik geen glasvezel in mijn nieuwe huis en mijn oude kabelaansluiting in mijn oude huis werd geactiveerd... terwijl daar al jaren een glasvezelaansluiting in gebruik was EN ik al was verhuisd.

De eerste lijn helpdesk kan, en mag helemaal niets. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Dus ik ben elke dag 2x gaan bellen tot ik geholpen werd. En dat het ik ook elke keergemeld.

Uiteindelijk iemand die wél iets mocht beslissen gesproken. Was het binnen een paar dagen geregeld. Klantenservices zijn echt de hel op aarde bij de meeste bedrijven. het is zelden goed geregeld. En grote bedrijven met een machtspositie... forget it.

• #152.508
Je kunt altijd nog niets te weten komen via de crappy chatbot die iedereen tegenwoordig heeft...
Als je denkt dat je alles gezien en gelezen hebt, ik krijg net te horen dat ik een nieuw abbonement zou hebben besteld. Ik geef aan dat dat niet zo is en ik al een aantal maanden in het buitenland woon, vervolgens is het 'Oops, oh nee het ging om een verlenging' (waar ik niet van op de hoogte ben gesteld). Inmiddels dus nog geen stap verder, bellen is onbegonnen werk en via de servicing channels loop je vast want niemand lijkt daar hun werk te willen doen :roflol:

Zucht.

• #152.509
Als je denkt dat je alles gezien en gelezen hebt, ik krijg net te horen dat ik een nieuw abbonement zou hebben besteld. Ik geef aan dat dat niet zo is en ik al een aantal maanden in het buitenland woon, vervolgens is het 'Oops, oh nee het ging om een verlenging' (waar ik niet van op de hoogte ben gesteld). Inmiddels dus nog geen stap verder, bellen is onbegonnen werk en via de servicing channels loop je vast want niemand lijkt daar hun werk te willen doen :roflol:

Zucht.
Ze nemen dan ook de slimste mensen en helderste lichten aan voor dit soort helpdesks.

En als ze eenmaal dit soort fouten gaan maken snapt niemand het meer, is het fout op fout... succes komende maanden hiermee :laugh:

• #152.510
Ze nemen dan ook de slimste mensen en helderste lichten aan voor dit soort helpdesks.

En als ze eenmaal dit soort fouten gaan maken snapt niemand het meer, is het fout op fout... succes komende maanden hiermee :laugh:
Wat daar ook bij komt is dat de medewerker die jij aan de telefoon krijgt enkel maar "net genoeg" info krijgt om door te geven aan de klant. Wat er echt achter de schermen gebeurd bij zulke bedrijven krijgt een helpdeskmedewerker niet te weten.
Je krijgt vaak van je teamleader instructies, een meeting en handvatten om het gesprek te leiden en de klant "te helpen" en meer kun je niet, anders krijgen mensen te lange gesprekken en dat kost weer geld, je krijgt namelijk per gesprek voor een bepaalde tijd betaald en als je boven die tijd uitkomt dan is dat een kostenpost voor je baas en niet voor de opdrachtgever.

Zo ging het bij een grote telecomaanbieder in ieder geval. Werd echt enorm op gehamerd dat je binnen 300 seconden (5 minuten) een klant geholpen moest hebben als diegene naar de klantenservice belde.

Zo zijn er vele constructies en zal het ene bedrijf vast niet hetzelfde doen als het andere maar vaak wordt er op zo'n manier wel "ingekocht" en dus berekend wat de afhandeltijd is en het "servicelevel" > in dit geval zegt "Servicelevel" niks over de geleverde service aan de klant ( die dus gebeld heeft) maar over het aantal gesprekken dat is beantwoord door het aantal medewerkers en dan daar in doorberekend hoe lang iedereen gemiddeld in gesprek is geweest met een klant.

Een te hoog servicelevel = te veel mensen aan het werk die te weinig calls aannemen (kost dus geld) en een te laag servicelevel = te weinig mensen aan het werk waardoor er te veel mensen in de wacht komen te staan.....

Die hele callcenter industrie draait in veel gevallen echt alleen maar om secondes en cijfers. Tijd=Geld

Laatst bewerkt:
  • #152.511
Ik kreeg vanochtend ineens een belachelijke factuur van NS wat niet kan kloppen, dus ik wou even kijken wat er gaande is dat ze geld willen vangen voor een OV kaart die al maanden niet actief is. Probeer je in te loggen op de website, werkt elke vorm van de drie wachtwoorden die je standaard gebruikt niet. Afijn, zal wel weer zo'n speciale eis hebben gehad voor het aanmaken van een wachtwoord dus dan maar 'Wachtwoord vergeten' en een nieuwe maken (plus proberen die wel te onthouden).

Wachtwoord reset aangevraagd, mailbox gecheckt, spambox gecheckt. Natuurlijk, geen mail. Nog maar een keertje proberen, wellicht heb ik scheef geklikt. Melding bovenaan het scherm geeft aan dat ik ook echt even de spambox moet checken als ik niks ontvang en anders een 030 nummer moet bellen (hey, toevallig het kantoor waar ik tijdelijk voor een project heb gezeten). Maar goed, je gooit niet altijd 6 dus toen de Chat om 07:00 weer beschikbaar was maar via die route geprobeerd.

Inmiddels sta ik al 25 minuten 'in de wacht' omdat ze 'een medewerker aan het zoeken zijn' :roflol: Hoe slecht kan zo'n infrastructuur in elkaar zitten? Mijn hemel, ik wil gewoon weten waarom jullie centen willen zien en toegang tot m'n eigen account. Niks meer, niks minder. Lijkt wel alsof ik de hongersnood aan het oplossen ben in drie verschillende talen en daarnaast ook nog de stelling van Pythagoras aan het uitleggen ben aan een puppy.
Mijn buurman is een mong**l dus die doet precies dit werk van de klantenservice van de NS. Verbaast me niks ook dat het zo moeizaam is voor jou om even wat meer duidelijkheid te krijgen.

• Haha
Waarderingen: GruX
  • #152.512
Ik heb ruime ervaring met klantcommunicatie en heb ook een jaar intensief dit soort processen begeleid en geoptimaliseerd, dus ik weet een beetje hoe deze systemen in de back-end werken en ook hoe de graad is van eerste-lijn servicemedewerkers binnen deze centers. Ik heb tot dusver geluk gehad dat ik wel redelijk erdoor kwam als ze merken dat je niet Gerda van 53 bent die boos is omdat je je wachtwoord drie keer verkeerd hebt ingevoerd, maar dit slaat echt alles.

Aangezien ik dan ook wel weer zelf wil weten wat er gaande is, heb ik inmiddels hun werk al uitgevoerd en ben ik erachter gekomen dat er al 3/4 jaar bedragen worden afgeschreven voor een kaart die ik niet in bezit heb of gebruik. Ik heb enkel voor mijn bedrijf nog een Business pas, welke apart geregistreerd staat en buiten hun Consumenten account en/of regelingen valt. Dat snap ik allemaal en is helemaal prima, maar die andere pas die ze nu willen afschrijven gebruik ik niet, heb ik niet meer in bezit en zou niet weten waarom ik daarvoor betaal. De nummers van de pas die ze willen afschrijven en degene die geregistreerd staat komen ook niet overeen, dus het gaat echt ergens finaal fout. Niet de eerste keer want die systemen lopen direct naast elkaar en daar heb ik al eerder gedoe mee gehad door een oude werkgever die op mijn details een kaart voor mij had aangevraagd maar niet gecancelled na einde dienstverband :o Sterker nog, als ik inlog op het account wat ze voor mij aangemaakt hebben net (had ik niet) moet ik een pas toevoegen omdat er niks geregistreerd staat op dat account. Dus hoe kan ik in vredesnaam een factuur ontvangen voor een pas die niet aanwezig is? Als ik op die manier geld kan verdienen zie ik er wel een lucratief business model in.

Mijn hemel, wat een hoofdpijndossier :roflol:

Laatst bewerkt:
  • Heart
Waarderingen: K82
  • #152.513
Is het wellicht identiteitsfraude? Dat iemand jouw gegevens heeft gebruikt om dat product te registreren?

• #152.514

Stelling van Pythagoras uitleggen aan een vrouw blijkt al onmogelijk.

• #152.516
Ik heb ruime ervaring met klantcommunicatie en heb ook een jaar intensief dit soort processen begeleid en geoptimaliseerd, dus ik weet een beetje hoe deze systemen in de back-end werken en ook hoe de graad is van eerste-lijn servicemedewerkers binnen deze centers. Ik heb tot dusver geluk gehad dat ik wel redelijk erdoor kwam als ze merken dat je niet Gerda van 53 bent die boos is omdat je je wachtwoord drie keer verkeerd hebt ingevoerd, maar dit slaat echt alles.

Aangezien ik dan ook wel weer zelf wil weten wat er gaande is, heb ik inmiddels hun werk al uitgevoerd en ben ik erachter gekomen dat er al 3/4 jaar bedragen worden afgeschreven voor een kaart die ik niet in bezit heb of gebruik. Ik heb enkel voor mijn bedrijf nog een Business pas, welke apart geregistreerd staat en buiten hun Consumenten account en/of regelingen valt. Dat snap ik allemaal en is helemaal prima, maar die andere pas die ze nu willen afschrijven gebruik ik niet, heb ik niet meer in bezit en zou niet weten waarom ik daarvoor betaal. De nummers van de pas die ze willen afschrijven en degene die geregistreerd staat komen ook niet overeen, dus het gaat echt ergens finaal fout. Niet de eerste keer want die systemen lopen direct naast elkaar en daar heb ik al eerder gedoe mee gehad door een oude werkgever die op mijn details een kaart voor mij had aangevraagd maar niet gecancelled na einde dienstverband :o Sterker nog, als ik inlog op het account wat ze voor mij aangemaakt hebben net (had ik niet) moet ik een pas toevoegen omdat er niks geregistreerd staat op dat account. Dus hoe kan ik in vredesnaam een factuur ontvangen voor een pas die niet aanwezig is? Als ik op die manier geld kan verdienen zie ik er wel een lucratief business model in.

Mijn hemel, wat een hoofdpijndossier :roflol:
Dus het is eigenlijk een koekje van eigen deeg? ;)

• #152.517
Pak er een BH of een bikini toppie bij. Dan kom je al een heel end :D
Ik dacht eerder aan afkortingen, alle vrouwen die ik ken, ook met een PhD, denken sneller te zijn van A naar B door veel links-rechts richtingsveranderingen in het vlak dat daar loodrecht op staat.

• #152.520
Nee Kloontje. Stelling van Pythagoras is toch met een driehoek enzo. Hoe zien die bh'sof bikini toppies eruit dan? Vierkant??
:D
Succes met je stelling van Pythagoras.
IMG_20240906_110109.jpg

Terug
Naar boven