XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #153.761
Onlyfans beginnen.

• #153.764
Als je al 3 jaar voor dezelfde opdrachtgever werkt wel ja. ZZP'ers worden gekenmerkt door verschillende opdrachtgevers, niet door meer geld ontvangen voor hetzelfde werk als wat in loondienst wordt verdiend door langdurig voor één opdrachtgever te werken. Dat was al jaren zo, echter gaan ze er nu op handhaven.

Dit geldt voor alle ZZP'ers, ongeacht welke branche :o
3 opdrachtgevers is praktisch überhaupt niet te doen, moet je maar 1 of 2 dagen voor 1 opdrachtgever werken? Ik nam diensten bij lange termijn projecten aan waarbij ik voor 6-8 weken werk had. Zzp in de beveiliging wordt nu onmogelijk gemaakt omdat je niet je eigen tijden kan bepalen en altijd onder gezagsverhouding valt.

• #153.765
3 opdrachtgevers is praktisch überhaupt niet te doen, moet je maar 1 of 2 dagen voor 1 opdrachtgever werken? Ik nam diensten bij lange termijn projecten aan waarbij ik voor 6-8 weken werk had. Zzp in de beveiliging wordt nu onmogelijk gemaakt omdat je niet je eigen tijden kan bepalen en altijd onder gezagsverhouding valt.
Tuurlijk wel, het is gewoon niet de bedoeling dat een ZZP'er langdurig een full-time medewerker in dienst vervangt. Daarvoor is die wet ook in het leven geroepen. ZZP en interim is in de kern een 'project' voor afgekaderde periode (kort) overnemen, dus geen 3 jaren 'schijn' in dienst zijn. Ik haal 3 opdrachtgevers makkelijk per jaar, mijn opdrachten verschillen in lengte aangezien het afgekaderde periodes zijn. Dat is de kern van het werken als freelancer zoals je zelf aangeeft voor 6-8 weken. Die drie opdrachtgevers gaat over een geheel jaar, niet op elk willekeurig moment.

Vanaf 2016 is het aangepast dat het geen minimale eis meer is, maar het werken voor maar één opdrachtgever is sowieso enkel mogelijk in bepaalde uitzonderingen. Daardoor is het dus ook de bedoeling dat je als freelancer meerdere opdrachtgevers hebt. Daarnaast is een van de voorwaarden van freelancen het zelf kunnen indelen van eigen taken en de manier waarop dit gebeurt, dus wellicht is het een idee die regels eens na te kijken. Freelancen en vervolgens verkapt alsnog als normaal werknemer meedraaien is nooit de bedoeling geweest, in geen enkele constructie.

Laatst bewerkt:
  • #153.766
Tuurlijk wel, het is gewoon niet de bedoeling dat een ZZP'er langdurig een full-time medewerker in dienst werknemer vervangt. Daarvoor is die wet ook in het leven geroepen. ZZP en interim is in de kern een afgekaderde periode voor korte tijd overnemen, dus geen 3 jaren 'schijn' in dienst zijn. Ik haal 3 opdrachtgevers makkelijk per jaar, mijn opdrachten verschillen in lengte aangezien het afgekaderde periodes zijn. Dat is de kern van het werken als freelancer zoals je zelf aangeeft voor 6-8 weken. Die drie opdrachtgevers gaat over een geheel jaar, niet op elk willekeurig moment.

Vanaf 2016 is het aangepast dat het geen minimale eis meer is, maar het werken voor maar één opdrachtgever is sowieso enkel mogelijk in bepaalde uitzonderingen. Daardoor is het dus ook de bedoeling dat je als freelancer meerdere opdrachtgevers hebt. Daarnaast is een van de voorwaarden van freelancen het zelf kunnen indelen van eigen taken en de manier waarop dit gebeurt, dus wellicht is het een idee die regels eens na te kijken. Freelancen en vervolgens verkapt alsnog als normaal werknemer meedraaien is nooit de bedoeling geweest, in geen enkele constructie.
Nu is het probleem dat de grote vissen, niet meer samen willen werken met zzp’ers en aanbieden om via verloning te gaan werken of in loondienst te gaan want ze zijn bang voor boetes en naheffingen. Het vijvertje is dus veel kleiner vanaf 2025. Ben benieuwd, ga het wel zien.

• #153.767
Nu is het probleem dat de grote vissen, niet meer samen willen werken met zzp’ers en aanbieden om via verloning te gaan werken of in loondienst te gaan want ze zijn bang voor boetes en naheffingen. Het vijvertje is dus veel kleiner vanaf 2025. Ben benieuwd, ga het wel zien.
Hoe heb jij alles verdeeld qua inkomen dan? Want je hebt de afgelopen jaren lekker verdiend. Ben je verzekerd heb je een pensioen potje? Geld geïnvesteerd?

• #153.768
Hoe heb jij alles verdeeld qua inkomen dan? Want je hebt de afgelopen jaren lekker verdiend. Ben je verzekerd heb je een pensioen potje? Geld geïnvesteerd?
Are You Stupid Antoine Dodson GIF

• #153.773
  • #153.777
  • #153.778
Ondertussen wel 4k uitgeven aan velgen. Ik denk niet dat hij ooit heeft geleerd om met geld om te gaan

Als er iets is wat snel waarde verliest :roflol:
Er is een beperkt aantal auto's dat waardevast is en een zeer beperkt aantal auto's dat meer waard wordt.

Meestal is het niet reëel een auto een investering te noemen, maar hoogstens een hobby. Je weet wat ze zeggen over hobbies...

Een vriend van mij heeft een klassieke auto voor ongeveer evenveel verkocht als een aantal jaar geleden gekocht. Hij vomd dst een prima deal, hij heeft alleen voor het gebruik betaald.

Terug
Naar boven