AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #153.821
Als ZZPer moet je gewoon doen wat je wil, vind je een fijne werkplek ben je gek als je jezelf vertelt daar niet teveel te mogen werken omdat het zogenaamd niet is wat ZZPers doen. ZZPers zijn gewoon werknemers of je nou op 4 plekken 10uur werkt of op 1 plek 40uur is om het even
De essentie is nu juist dat een ZZP'er niet een (gewone) werknemer is. Daarom is er een vereiste dat je in een jaar verschillende opdrachtgevers hebt. Anders is het gewoon verkapt werknemers-schap met als doel allerlei regels te omzeilen.

• #153.823
Als ZZPer moet je gewoon doen wat je wil, vind je een fijne werkplek ben je gek als je jezelf vertelt daar niet teveel te mogen werken omdat het zogenaamd niet is wat ZZPers doen. ZZPers zijn gewoon werknemers of je nou op 4 plekken 10uur werkt of op 1 plek 40uur is om het even
Zo werkt het dus niet. Want als je jarenlang op één plek 40 uur werkt, ben je dus gewoon een verkapt werknemer en géén ZZP'er. Als ZZP'er heb je geen zekerheden, bouw je geen pensioen op en hoewel je er korte termijn meer aan verdiend, is het niet te vergelijken met een werknemer in loondienst. Dus nee, dan ben je niet gek want dat zijn nou eenmaal de regels. Als je erop gepakt wordt (en zeker met de huidige verandering in regulering is die kans een stuk groter) heb je een flink probleem, daar zit niemand op te wachten.

Dit lijkt wel taal uit de oude doos.
Geen idee, ik schaar mezelf niet onder de noemer 'oud'. Takes one to know one.

• #153.824
Ik red het ook niet hoor voor sommige is het echt hobby en dag besteding, ze doen dit en ze slapen
Ja, maar dit:

Boerderij werk voelt vaak niet als werk, ja soms heb je een week met korte nachten maar meestal gaat het gewoon zn gangetje, hier en daarmee bezig, broodje kopje koffie, rondje lopen controleren, reparatie hier en daar, babbeltje met gasten die komen en gaan etc. Ja je bent hele dag bezig met vanalles maar het is heel ontspannen werk waardoor veel jongens vooral die ermee opgegroeid zijn met gemak lange dagen maken en hiervan genieten
Is niet constant werken, kan je als ZZP’er dat soort uurtjes gewoon declareren?

• #153.825
Zzp’er zet toch geld opzij voor zijn pensioen dus bouwt hij wel iets op?

• #153.828
De essentie is nu juist dat een ZZP'er niet een (gewone) werknemer is. Daarom is er een vereiste dat je in een jaar verschillende opdrachtgevers hebt. Anders is het gewoon verkapt werknemers-schap met als doel allerlei regels te omzeilen.
Je bent ook geen werknemer zoals een werknemer op de loonlijst van de werkgever; de "werkgever" van een ZZPer is een klant.

Ik ben het ermee eens dat ZZPers bij meerdere klanten per jaar hun diensten moeten verlenen, tegelijk vind ik ook dat mits je dat doet je ook ergens meerendeels voltijd mag werken

• #153.830
Ja, maar dit:

Is niet constant werken, kan je als ZZP’er dat soort uurtjes gewoon declareren?
Ik declareer dat ook als werknemer, je doet vanalles maar komt er een chauffeur het voer bijvullen dan bied je hem ook gewoon een kop koffie en een koek aan als er niks geks aan de hand is op dat moment kun je best even paar minuten babbelen of een en ander

Tochtige koeien opzoeken kijken of elk dier goed loopt en of het schoon is is ook niet echt werk maar moet wel regelmatig gebeuren

• #153.831
Ik declareer dat ook als werknemer, je doet vanalles maar komt er een chauffeur het voer bijvullen dan bied je hem ook gewoon een kop koffie en een koek aan als er niks geks aan de hand is op dat moment kun je best even paar minuten babbelen of een en ander

Tochtige koeien opzoeken kijken of elk dier goed loopt en of het schoon is is ook niet echt werk maar moet wel regelmatig gebeuren
Dan werkt elke jonge ouder ook >100 uur per week.

• #153.833
  • #153.835
Dan werkt elke jonge ouder ook >100 uur per week.
Je werkt zolang je op het erf bezig bent pauzes zijn niet doorbetaald maar kom vaak ook niet aan toe daarom moet je die 2 minuutjes hier en daar ook gewoon pakken want als je gaat zitten begint er 1 te kalven, of zit klem, of drukt iets krom, of wat dan ook en je kan weer staan. Ja je kan momenten rust zoeken maar je moet wel ten alle tijden je kop erbij houden.

Zo zou je kunnen stellen dat chauffeur zijn geen werk is omdat ze alleen maar beetje zitten of kappers omdat ze naar je prive leven vragen als ze je haar knippen

• #153.836
Er zat een brief met een kogel in mijn brievenbus vanmorgen, hoop geen afrekening in het milieu binnenkort...

• #153.837
Ohja wat mijn dag verpest heeft is dat ik niet bij mn rug kan om er lotion op te smeren, heeft mn vriendin gisteren geschoren maar zonder liefde blijkbaar 🥲

• #153.838
Wel als je dus meerdere plekken werkt, jouw mindset is niet meer dan 40uur werken
Altijd mooi, mensen die in aannames denken. Ik werk wekelijks veel meer dan 40 uur, maar dat is hoe fulltime binnen de Nederlandse begrippen aangeduid word.

Voor iemand die hele stukken onbegrijpbare tekst schreef is het wel bijzonder conclusies te trekken op basis van zaken die nergens staan. Ik maak geen aannames aan jouw adres, dus geef anderen dezelfde behandeling.

Ah ja, de mening van mensen online wanneer ze je niet kennen :heart:

• #153.839
Altijd mooi, mensen die in aannames denken. Ik werk wekelijks veel meer dan 40 uur, maar dat is hoe fulltime binnen de Nederlandse begrippen aangeduid word.

Voor iemand die hele stukken onbegrijpbare tekst schreef is het wel bijzonder conclusies te trekken op basis van zaken die nergens staan. Ik maak geen aannames aan jouw adres, dus geef anderen dezelfde behandeling.

Ik dacht dat je onterecht de aanname maakte dat een ZZPer niet altijd maar 40uur pw of meer bij 1 bedrijf mag maken of heb ik dat nou fout?

• #153.840

zo ben jij.

Terug
Naar boven