XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #154.321
Wat is Latijns?

• #154.323
Latijniaans uiteraard

• #154.324
Latijnx als genderneutrale optie

• #154.325
@Mentat straks aan het eind van zijn latijn door al deze woordspelingen. 😂

• #154.326
Dat zijn twee Latijnen

Er was eens een Latijn, hij was helemaal aan het eind van....,jawel...zijn Latijn.
Toen kwam hij een ander Latijntje tegen, "he kop op joh, laat je hoofd niet hangen, de zon schijnt!".

Beide Latijnen liepen samen even verder terwijl de ene de ander vertelde over zijn slechte dag en alle misvattingen over zijn naam.

Na een tijdje gelopen te hebben keken ze uit over een groot grasveld met allemaal kleine TierLantijntjes, dit zijn vliegjes die 7 dagen leven, waarom 7? Geen idee, evolutie had geen zin meer.

In ieder geval, de twee stonden daar en de één zei tegen de ander;

"Er zitten een koe en duif op een hekje, zegt de duif "Roekoe!!".....de koe kijkt hem aan en zegt "Roeduif!!"

Dus....één Latijn, twee Latijns.

En voor de rest is het gewoon beter je muil te houden en te gaan trainen, die spierballenpakken kweken zich niet vanzelf!!

En door!

Laatst bewerkt:
  • #154.328
En weer bijbetalen 🤷‍♂️

IMG_2278.jpeg

• #154.329
Dat zijn twee Latijnen

Er was eens een Latijn, hij was helemaal aan het eind van....,jawel...zijn Latijn.
Toen kwam hij een ander Latijntje tegen, "he kop op joh, laat je hoofd niet hangen, de zon schijnt!".

Beide Latijnen liepen samen even verder terwijl de ene de ander vertelde over zijn slechte dag en alle misvattingen over zijn naam.

Na een tijdje gelopen te hebben keken ze uit over een groot grasveld met allemaal kleine TierLantijntjes, dit zijn vliegjes die 7 dagen leven, waarom 7? Geen idee, evolutie had geen zin meer.

In ieder geval, de twee stonden daar en de één zei tegen de ander;

"Er zitten een koe en duif op een hekje, zegt de duif "Roekoe!!".....de koe kijkt hem aan en zegt "Roeduif!!"

Dus....één Latijn, twee Latijns.

En voor de rest is het gewoon beter je muil te houden en te gaan trainen, die spierballenpakken kweken zich niet vanzelf!!

En door!
Daar is geen woord latijn bij.

• #154.330
En waar wonen die latijnen dan?

En waarom is het hun niet gelukt, de taal van hun land en hun land te verbinden?
Zoals Duitsers Duits spreken en Engelsen Engels.

• #154.331
En waar wonen die latijnen dan?

En waarom is het hun niet gelukt, de taal van hun land en hun land te verbinden?
Zoals Duitsers Duits spreken en Engelsen Engels.
Nou, die Latijnen wonen niet in een specifiek land.
Ze hebben geen land.....klinkt sneu maar is niet sneu.

Op de wereld kaart konden ze geen land vinden die "Latijnië" heet....

• #154.332
Rara, welk land heeft momenteel (o.a.) Latijn nog steeds als officiële taal?

• #154.335
Rara, welk land heeft momenteel (o.a.) Latijn nog steeds als officiële taal?
Dit is alleen in Vaticaanstad, ik vind de benaming "stad" voldoende om Vaticaanstad niet te erkennen als officieel land....

Ondanks dat het wel een officieel land is....in Rome....echt bizar....

• #154.336
Nou, die Latijnen wonen niet in een specifiek land.
Ze hebben geen land.....klinkt sneu maar is niet sneu.

Op de wereld kaart konden ze geen land vinden die "Latijnië" heet....
Je kijkt op de verkeerde kaart.

Latium (/ˈleɪʃiəm/ LAY-shee-əm, US also /-ʃəm/ -⁠shəm;[1][2][3][4] Latin: [ˈɫati.ũː]) is the region of central western Italy in which the city of Rome was founded and grew to be the capital city of the Roman Empire.
The ancient language of the Latins, the tribespeople who occupied Latium, was the immediate predecessor of the Old Latin language, ancestor of Latin and the Romance languages. Latium has played an important role in history owing to its status as the host of the capital city of Rome, at one time the cultural and political center of the Roman Empire. Consequently, Latium is home to celebrated works of art and architecture.

• #154.337
  • #154.338
Dit is alleen in Vaticaanstad, ik vind de benaming "stad" voldoende om Vaticaanstad niet te erkennen als officieel land....

Ondanks dat het wel een officieel land is....in Rome....echt bizar....
Ik ben het met je eens dat de Pauselijke Staat in ere hersteld moet worden! Uitbreiden met Cyprus en Jeruzalem is ook een goede optie.

Bovendien: Habsburgers terug! En het HRR ook!

• #154.339
Ik ben het met je eens dat de Pauselijke Staat in ere hersteld moet worden! Uitbreiden met Cyprus en Jeruzalem is ook een goede optie.

Bovendien: Habsburgers terug! En het HRR ook!
Ik heb niet gezegd dat de Pauselijke Staat in ere hersteld zou moeten worden....

Maar goed, ik spreek geen Latijn.
Ook niet met een "s".

Terug
Naar boven