XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #155.083
Hele dag geld tellen. Gaat nooit vervelen.
IMG_6119.jpeg

• #155.084
  • #155.085
Screenshot_20250303_115834_Gallery.jpg
Screenshot_20250303_115812_Adobe Acrobat.jpg

En? Ben ik genaaid?

• #155.086

Je remblokken zijn vervangen, niet de remschijven, wat je eerder noemde.
Maar al met al kan het erger, veel dingen zijn te duur (t.o.v. zelf bestellen) maar dat doet werkelijk elke garage.
Door de korting op werkplaatstarief is het nog wel oke.

€121,- voor 4L Mobil ESP 5w30 vind ik wel erg extreem.
4L Mobil ESP 5w30 koop je voor €40-50 ofzo.
Banden rekenen ze €153,- p.s. voor, koop je zelf voor €80 p.s.
Rembloksetje is ook maar een paar tientjes.
Etc. etc. etc.

Niks geks dus eigenlijk. Als je naar 100 garages gaat zul je bij 80 dezelfde factuur krijgen, 10 een hogere en 10 misschien een lagere.

• #155.087
Op de BTW na zou ik dit niet als genaaid omschrijven. Het kan voordeliger, maar zo een garagehouder moet ook eten. Banden zijn bijvoorbeeld wat duur, daarentegen zie ik geen kosten voor het monteren en balanceren dus dat effent weer uit.

• #155.088
Ik heb altijd wel een beetje moeite met die extreme markup voor onderdelen.

€100 per uur voor een vakman met voor een klein vermogen aan gereedschap, prima. Ik betaal voor de kennis en kunde. Maar dubbel betalen voor wat motorolie of banden vind ik toch wat lullig.

Overig is dit trouwens niet volledig de schuld van de garage maar vooral ook de producent(automerken). Ik heb hier over gesproken met een garagist en die legde mij uit dat zij contracten aan moeten gaan met de automerken en dat zij als garage letterlijk meer betalen dan als je het zelf op Autodoc besteld, omdat ze niet van dat contract af mogen wijken.

• #155.089
Je remblokken zijn vervangen, niet de remschijven, wat je eerder noemde.
Maar al met al kan het erger, veel dingen zijn te duur (t.o.v. zelf bestellen) maar dat doet werkelijk elke garage.
Door de korting op werkplaatstarief is het nog wel oke.

€121,- voor 4L Mobil ESP 5w30 vind ik wel erg extreem.
4L Mobil ESP 5w30 koop je voor €40-50 ofzo.
Banden rekenen ze €153,- p.s. voor, koop je zelf voor €80 p.s.
Rembloksetje is ook maar een paar tientjes.
Etc. etc. etc.

Niks geks dus eigenlijk. Als je naar 100 garages gaat zul je bij 80 dezelfde factuur krijgen, 10 een hogere en 10 misschien een lagere.
Tot dus verre mijn verstand van autos 😅

• #155.090
Kreeg je er wel koffie en stroopwafels bij het wachten? Dit moet ook betaald worden he, men denkt dat alles hier gratis is tegenwoordig.

• #155.091
Ik heb altijd wel een beetje moeite met die extreme markup voor onderdelen.

€100 per uur voor een vakman met voor een klein vermogen aan gereedschap, prima. Ik betaal voor de kennis en kunde. Maar dubbel betalen voor wat motorolie of banden vind ik toch wat lullig.
Ja het is de afgelopen jaren heel erg extreem geworden.. een 1-2 jaar oude occassion + servicecontract of private lease is echt aantrekkelijk geworden ten opzichte van het rijden van een oudere auto. Tenzij je zelf het makkelijke onderhoud kan doen.
Soms ben je onder aan de streep maar €100-200/maand duurder uit voor een nieuwe auto die dan waarschijnlijk nog een segment hoger ligt ook.

• #155.092
Ja het is de afgelopen jaren heel erg extreem geworden.. een 1-2 jaar oude occassion + servicecontract of private lease is echt aantrekkelijk geworden ten opzichte van het rijden van een oudere auto. Tenzij je zelf het makkelijke onderhoud kan doen.
Soms ben je onder aan de streep maar €100-200/maand duurder uit voor een nieuwe auto die dan waarschijnlijk nog een segment hoger ligt ook.
Dan is een Aygo voor €191 per maand leasen opeens zo gek nog niet.

• #155.095
Onder de 300 lease je tegenwoordig geen auto meer toch?

• #155.096
Prijzen zijn echt flink gestegen ze ik.

€300 per maand voor een basis aygo met 50k op de teller. Damn

• #155.097
Een Aygo met 10k pj voor €191 pm is wel echt een gouden deal :roflol:

• #155.098
Onder de 300 lease je tegenwoordig geen auto meer toch?
Ik lease als 2e auto voor woon-werk verkeer een Citroën E-C4. €434,60/maand, €41,66 sepp subsidie kom ik uit op netto €393,- maand voor 12.000/jaar maandelijks opzegbaar.
Wel echt zo'n lelijke degelijke ambtenarenbak, maargoed voor woon werk verkeer heb je niks te klagen met zo'n ding, en is behoorlijk ruim, zit lekker, etc.
Citroen_e-C4-01@2x.jpg

Zijn nog vaak zat van die private lease deals, polo voor 300, seat ibiza voor 250, corsa voor 270.
MG4 ook wel vaker voor zo'n bedrag.

• #155.099
Al staat er 200k op de teller als je kan autorijden voor 191€ pm zou ik dan direct doen. Lease betaald de lease het onderhoud dus ik zou daar niks om geven.

Terug
Naar boven