MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #155.101
Ik denk dat lease meestal niet goedkoper is maar in dit geval gaat het wel heel lastig worden om er een te kopen en rijden voor dit geld.

Mijn Kia Rio uit 2015 is ook echt een budget auto en dat kost ons per maand:
- Verzekering: €64
- Belasting: €38
- Onderhoud: €+-40 (500 per jaar)
- ANWB: €10
- Afschrijving: +-60 (500-750 per jaar)

Kale kosten voor vergelijkbare 10 jaar oide koopauto met een up front investering van 8k komen wij op ongeveer €215 per maand.

Voordeel: Eigenaar zijn
Nadeel: Eigenaar zijn dus problemen zijn onze problemen.

• #155.102
Ik lease als 2e auto voor woon-werk verkeer een Citroën E-C4. €434,60/maand, €41,66 sepp subsidie kom ik uit op netto €393,- maand voor 12.000/jaar maandelijks opzegbaar.
Wel echt zo'n lelijke degelijke ambtenarenbak, maargoed voor woon werk verkeer heb je niks te klagen met zo'n ding, en is behoorlijk ruim, zit lekker, etc.
Citroen_e-C4-01@2x.jpg

Zijn nog vaak zat van die private lease deals, polo voor 300, seat ibiza voor 250, corsa voor 270.
MG4 ook wel vaker voor zo'n bedrag.
Moet je wel alleen maar oma stukjes hoeven rijden met al die kilometer beperkingen

• #155.103
Ik denk dat lease meestal niet goedkoper is maar in dit geval gaat het wel heel lastig worden om er een te kopen en rijden voor dit geld.

Mijn Kia Rio uit 2015 is ook echt een budget auto en dat kost ons per maand:
- Verzekering: €64
- Belasting: €38
- Onderhoud: €+-40 (500 per jaar)
- ANWB: €10
- Afschrijving: +-60 (500-750 per jaar)

Kale kosten voor vergelijkbare 10 jaar oide koopauto met een up front investering van 8k komen wij op ongeveer €215 per maand.

Voordeel: Eigenaar zijn
Nadeel: Eigenaar zijn dus problemen zijn onze problemen.
Een Rio is wel aanzienlijk groter en hoeveel km’s rijd je er per jaar mee?

• #155.104
Klopt wel. Vind het allern wel grappig dat ze loodtoeslag er op hebben staan. Gok dat ze dat doen voor het afstorten van je oude accu. Best raar aangezien ze er 10 tot 20 euro voor krijgen bij het oud ijzer.

Vind het wel erg slecht dat ze blokken vervangen en de oude remschijven er op laten zitten.

Heb ook nu motorstoring op de passat die ik net heb. Het zou geen echte volkswagen zijn zonder kerstverlichting op het dashboard maar goed.
Stonk net wat naar benzine en stoterde 2 keer met optrekken dus zullen de bougies en bobines wel aan het sterven zijn.
Obd2 scanner besteld om even uit te lezen of de nok en of krukas sensoren niet ook de geest hebben gegeven.

Laatst bewerkt:
  • #155.105
Vind het wel erg slecht dat ze blokken vervangen en de oude remschijven er op laten zitten.
Schijven gaan vaak wel een extra ronde mee. Andersom kan niet. Indien schijven vervangen worden dan ook de blokken.
Heb ook nu motorstoring op de passat die ik net heb. Het zou geen echte volkswagen zijn zonder kerstverlichting op het dashboard maar goed.
Stonk net wat naar benzine en stoterde 2 keer met optrekken dus zullen de bougies en bobines wel aan het sterven zijn.
Obd2 scanner besteld om even uit te lezen of de nok en of krukas sensoren niet ook de geest hebben gegeven.
Als het goed is heb jij wettelijke garantie. Afhankelijk van wat het is natuurlijk.

• #155.106
Wat verwacht je ook van een auto waarvoor je 1500 voor hebt betaald? (Zoveel was het toch?)

Heb met mijn Volkswagen nu 75k gereden in nog geen anderhalf jaar en nooit iets gehad

• #155.107
Schijven gaan vaak wel een extra ronde mee. Andersom kan niet. Indien schijven vervangen worden dan ook de blokken.
Ik deel die mening niet. Blokken en schijven slijten op elkaar in en dienen daarom samen vervangen te worden in mijn ogen.

Is maar 80 euro en 10 minuten werk daar ga ik niet mee terug. Voor de passat

Wat verwacht je ook van een auto waarvoor je 1500 voor hebt betaald? (Zoveel was het toch?)

Heb met mijn Volkswagen nu 75k gereden in nog geen anderhalf jaar en nooit iets gehad
Nee verwacht zulke dingen opzich wel. Aangezien aan oudere auto's enkel nog correctief onderhoud word gepleegd.

• #155.109
Moet je wel alleen maar oma stukjes hoeven rijden met al die kilometer beperkingen
Valt mee, meerprijs voor meer km’s is verwaarloosbaar, ook meerprijs voor te veel gereden km’s is tegenwoordig bijna niet neoemenswaardig.

24k tov 12k was €15 per maand meer ofzo, maar deze auto rijd nog geen 5k per jaar dus had geen nut om dat op te hogen.

• #155.111
Jullie zzp'ers hebben het zo moeilijk en zwaar, naast alles wat jullie moeten regelen, en waar jullie allemaal rekening mee moeten houden, moeten jullie ook aanhoren hoe moeilijk en zwaar jullie het hebben. Boehoe.
Zit je veel onder het bureau van je baas ?

• #155.115
De komende weken/maanden zal alles uitgewerkt moeten worden en als het besluit definitief is zal het nog vele maanden duren voordat zo’n site definitief leeg en veilig achtergelaten kan worden, dus ik heb alle tijd om na te denken.

Maar met de huidige regeling zal ik sowieso minder dan een jaarsalaris krijgen. Dat is het mij niet waard om ergens anders te gaan werken aangezien ik wel vertrouwen heb in datgeen wat overblijft. Daar maken we andere producten waar we echt marktleider in zijn, waar lokaal meer vraag naar is en waar wereldwijd minder aanbod van is.
De vergoeding is waarschijnlijk een stuk hoger, als ik eruit moet zal ik ca. €170k bruto krijgen plus gewoon WW, Maar blijkbaar kunnen ze me dan ook vrijwel zeker in een kantoorfunctie plaatsen. Voor iedereen met zo’n hoge vergoeding zullen ze wel een baantje hebben.

• #155.116
  • #155.119
Je remblokken zijn vervangen, niet de remschijven, wat je eerder noemde.
Maar al met al kan het erger, veel dingen zijn te duur (t.o.v. zelf bestellen) maar dat doet werkelijk elke garage.
Door de korting op werkplaatstarief is het nog wel oke.

€121,- voor 4L Mobil ESP 5w30 vind ik wel erg extreem.
4L Mobil ESP 5w30 koop je voor €40-50 ofzo.
Banden rekenen ze €153,- p.s. voor, koop je zelf voor €80 p.s.
Rembloksetje is ook maar een paar tientjes.
Etc. etc. etc.

Niks geks dus eigenlijk. Als je naar 100 garages gaat zul je bij 80 dezelfde factuur krijgen, 10 een hogere en 10 misschien een lagere.
Praktische toepassing van de 80/20 regel 👍🏼

Terug
Naar boven