Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #155.442
Naja als het zo makkelijk was zoals jij beschrijft, waarom is niet iedereen in staat om op hetzelfde niveau te schilderen/tekenen als de mensen die wel echt voor die shit zijn gemaakt. Volgens mij heeft creativiteit ook iets te maken met de linker of rechterdeel van je hersenen. Sommige mensen hebben de één meer geactiveerd dan de ander. Vandaar dat ze in bepaalde dingen ook veel beter zijn dan andere mensen, die dat minder hebben. Er zijn letterlijk onderzoeken gedaan die daarop wijzen.
Zelfde vraag als waarom sommige mensen wel slim zijn, buff zijn, snel zijn of whatever, als het niet in je genen zit ga je er weinig van bakken. Kan op veel vlakken fout gaan in een mensenleven hé, meerderheid van de wereld is ondervoed of woont in een omgeving met veel vervuiling en vergiftiging, misschien is het denkvermogen er wel voor maar zijn ze geboren zonder armen, misschien zijn ze homoseksueel, hebben ze geen geld om de creativiteit te uitten, gaan ze dood door leukemie, enz.

• #155.443
Zelfde vraag als waarom sommige mensen wel slim zijn, buff zijn, snel zijn of whatever, als het niet in je genen zit ga je er weinig van bakken. Kan op veel vlakken fout gaan in een mensenleven hé, meerderheid van de wereld is ondervoed of woont in een omgeving met veel vervuiling en vergiftiging, misschien is het denkvermogen er wel voor maar zijn ze geboren zonder armen, misschien zijn ze homoseksueel, hebben ze geen geld om de creativiteit te uitten, gaan ze dood door leukemie, enz.
Dat ze niks doen met die gave, omdat ze er op een of andere wijze geen gebruik van kunnen/of willen maken is iets anders. Ik had het over 't feit dat creativiteit iets is wat je niet kunt aanleren. Dit is gewoon iets waar je geboren mee bent. Je kunt een AI niet uitleggen/aanleren om creatief te zijn. Dat is net alsof je een blinde probeert uit te leggen wat een kleur is/of hoe dit eruit ziet.

• #155.444
Dat ze niks doen met die gave, omdat ze er op een of andere wijze geen gebruik van kunnen/of willen maken is iets anders. Ik had het over 't feit dat creativiteit iets is wat je niet kunt aanleren. Dit is gewoon iets waar je geboren mee bent. Je kunt een AI niet uitleggen/aanleren om creatief te zijn. Dat is net alsof je een blinde probeert uit te leggen wat een kleur is/of hoe dit eruit ziet.

Ahja als dat jouw geloofsovertuiging is..

• #155.445
Ahja als dat jouw geloofsovertuiging is..
1712661482256.jpg

• #155.448
ik heb altijd het idee dat hij net zoiets ondergaat als die gozer in shutter Island.
Heb je nog meer slimme ideeën?

Naja als het zo makkelijk was zoals jij beschrijft, waarom is niet iedereen in staat om op hetzelfde niveau te schilderen/tekenen als de mensen die wel echt voor die shit zijn gemaakt. Volgens mij heeft creativiteit ook iets te maken met de linker of rechterdeel van je hersenen. Sommige mensen hebben de één meer geactiveerd dan de ander. Vandaar dat ze in bepaalde dingen ook veel beter zijn dan andere mensen, die dat minder hebben. Er zijn letterlijk onderzoeken gedaan die daarop wijzen.
Toen intelligentie werd uitgedeeld stond jij niet te dringen, lees die onzin nog eens na man.

• #155.450
  • #155.451
  • #155.453
Heb je nog meer slimme ideeën?

Toen intelligentie werd uitgedeeld stond jij niet te dringen, lees die onzin nog eens na man.
Vergeleken met jou is iedereen een kasplantje. Als we maar eens 0.001% van jouw superioriteit voor één dag konden hebben. Dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.

• #155.455
Wat zijn de uitdagingen om robots en hun armen te laten bewegen naar niet vast te programmeren posities zodat deze de plaats van personen in een professionele keukens kunnen overnemen om het gehele proces in zo'n professionele keuken van begin tot eind te automatiseren en hoe groot is de kans dat al deze uitdagingen binnen 40 jaar zijn overwonnen.

• #155.457
Wat zijn de uitdagingen om robots en hun armen te laten bewegen naar niet vast te programmeren posities zodat deze de plaats van personen in een professionele keukens kunnen overnemen om het gehele proces in zo'n professionele keuken van begin tot eind te automatiseren en hoe groot is de kans dat al deze uitdagingen binnen 40 jaar zijn overwonnen.

Screenshot_2025-03-20-14-39-31-41_42bcbb67ac30eb14133363f27db9befc.jpg

Ik geloof dat ik de eerste uitdaging al ontdekt heb.

• #155.458
Screenshot_2025-03-20-14-39-31-41_42bcbb67ac30eb14133363f27db9befc.jpg

Ik geloof dat ik de eerste uitdaging al ontdekt heb.
Uitdagingen bij het ontwikkelen van robots voor professionele keukens
Het ontwikkelen van robots die kunnen bewegen naar niet vast te programmeren posities om personen in professionele keukens te vervangen, is een complexe uitdaging. Hier zijn enkele van de belangrijkste obstakels:
1. Complexiteit van keukentaken: Keukenwerk vereist niet alleen het volgen van recepten, maar ook het aanpassen aan veranderingen in textuur, smaak en kookomstandigheden. Robots moeten in staat zijn om creatief en dynamisch te handelen, net als menselijke chefs.
2. Sensory Perception: Robots kunnen nog niet de menselijke zintuigen zoals smaak, geur en textuur repliceren, wat essentieel is voor het beoordelen van de kwaliteit van een gerecht.
3. Armbewegingen en stabiliteit: Robotarmen hebben moeite met het uitvoeren van nauwkeurige bewegingen zonder contact, vooral in situaties waarbij stabiliteit cruciaal is. Hoewel er vooruitgang is geboekt in het gebruik van zelfstabiliserende bewegingen, blijft het een uitdaging om deze effectief toe te passen in praktische toepassingen.
4. Voedselveiligheid en traceerbaarheid: In professionele keukens is voedselveiligheid en traceerbaarheid van ingrediënten essentieel. Robots moeten in staat zijn om deze eisen na te leven en te integreren met bestaande systemen.
Kans op overwinning van uitdagingen binnen 40 jaar
Binnen 40 jaar is het zeer waarschijnlijk dat er significante vooruitgang wordt geboekt in de ontwikkeling van robots voor professionele keukens. Technologische innovaties in AI, sensoren en robotarmontwikkeling zullen waarschijnlijk de complexiteit van keukentaken beter kunnen aanpakken. Echter, het volledig overnemen van menselijke taken in een keuken zal nog steeds uitdagingen bieden, vooral op het gebied van creativiteit en sensory perception.
Momenteel zijn er al voorbeelden van geautomatiseerde keukens die succesvol zijn in het produceren van grote hoeveelheden maaltijden, zoals de Eatch robotic kitchen in Nederland. Deze systemen zijn echter voornamelijk gericht op het automatiseren van repetitieve taken en niet op het vervangen van menselijke chefs in hun geheel.
In de toekomst kunnen we verwachten dat robots steeds meer taken in de keuken overnemen, maar het is onwaarschijnlijk dat ze binnen 40 jaar volledig in staat zullen zijn om menselijke chefs te vervangen in alle aspecten van het kookproces. In plaats daarvan zullen robots waarschijnlijk een aanvulling vormen op menselijke arbeid, waarbij ze helpen bij het verhogen van efficiëntie en consistentie in de keuken.

Terug
Naar boven