AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #155.581
Volgens mij is een business in advies rondom wet DBA best een lucratief idee. Zoveel bedrijven lezen half en snappen er he - le - maal niks van :o
Ja eens. Ze maken elkaar het hoofd gek met de wildste verhalen. Hele hoop bedrijven/detacheerders maken er ook misbruik van heb ik het idee.

• #155.585
Bouwkundig advies. Veel (nieuwe) opdrachtgevers zijn bang voor de wet dba en gooien gewoon direct de deur dicht.
VOF of BV starten met iemand die je kent (afhankelijk van je inkomsten, weet niet hoe het tarief is in jouw branche), hem/haar meerderheid geven in bedrijf, jezelf detacheren.
Ben je safe voor DBA volgens BD standaard.

• #155.591
VOF of BV starten met iemand die je kent (afhankelijk van je inkomsten, weet niet hoe het tarief is in jouw branche), hem/haar meerderheid geven in bedrijf, jezelf detacheren.
Ben je safe voor DBA volgens BD standaard.
Ja dat ben ik volgens mezelf nu ook :p Gaat erom wat de inhurende partij denkt

• #155.594
Werken nu toch al volop in de bediening. Heb nog ergens een opname van 6 jaar geleden dat m'n zoon de weg ging versperren van zo'n 'serveerster'.

Het was dat moment dat ik mijn roeping besefte en hem begonnen ben op te voeden als John Connor.

• #155.595
De enigen hier blij mee zijn, zijn waarschijnlijk de mensen die hier flink geld mee gaan verdienen. Maar anderzijds zou ik het wel grappig vinden om te zien hoe die shit alles en iedereen gaat slopen.
Ligt weer geheel aan ons en in hoeverre wij ons willen laten onderdrukken. Nieuwe technolgie die al eerder plaatsvond zoals tijdens de industriele revolutie (de Fransen gingen natuurlijk machines kapotslaan) heeft nooit voor werkeloosheid gezorgt, wel voor een verandering van arbeid.
Tenzij we natuurlijk als makke schaapjes al die oneindige regeltijes en beperkingen die de overheid ons oplegt blijven volgen. Dan eindigen we idd in dat digitale dystopia dat de wappies al jaren terug voorspelden.

AI schept oneindig veel mogelijkheden op de middellange en lange termijn. Ik zie vooral kansen maar eerst moeten we liefst gezamelijk door de paradigm shift heen.

Laatst bewerkt:
  • #155.596
Het was dat moment dat ik mijn roeping besefte en hem begonnen ben op te voeden als John Connor.
You sexy thing!
1000013590.jpg

Sarah Connor heeft meer voor emancipatie, mogelijkheden voor vrouwen en feminisme gedaan dan al die blauwharigen bij elkaar.

En dat is een fictief persoon.

Al geloven al die blauwharigen wel dat ze zelf allerlei fictieve dingen zijn....

Pure awesomeness: oma is terug van d'r bingo en ze heeft niet gewonnen!

Laatst bewerkt:
  • #155.598
Zal het eens onderzoeken. Thanks
Succes, laat je niet naaien door die klote overheid. Ik zie in mijn branche veel opdrachten waarvan de opdrachtomschrijving zodanig wordt aangepast dat ‘t binnen DBA valt, hopelijk bij jou ook het geval (op termijn).
Er zijn zeker manieren om te blijven freelancen, wellicht met wat meer overhead, gooi je gewoon een paar euro bovenop je tarief ter compensatie.

• #155.599
Ligt weer geheel aan ons en in hoeverre wij ons willen laten onderdrukken. Nieuwe technolgie die al eerder plaatsvond zoals tijdens de industriele revolutie (de Fransen gingen natuurlijk machines kapotslaan) heeft nooit voor werkeloosheid gezorgt, wel voor een verandering van arbeid.
Tenzij we natuurlijk als makke schaapjes al die oneindige regeltijes en beperkingen die de overheid ons oplegt blijven volgen. Dan eindigen we idd in dat digitale dystopia dat de wappies al jaren terug voorspelden.

AI schept oneindig veel mogelijkheden op de middellange en lange termijn. Ik zie vooral kansen maar eerst moeten we liefst gezamelijk door de paradigm shift heen.
Ja oke, maar dat kun je toch niet vergelijken met kunstmatige intelligentie. Als we te maken gaan krijgen met AGI, dan is het game over voor de meesten van ons. Letterlijk elke taak, handeling, proces en weet ik wat we allemaal nog meer doen, kan dan 100x sneller, goedkoper, beter, efficiënter etc. En daarbij is die shit ook nog eens onvoorspelbaar af.

Maar goed, zolang er een of andere kill switch ergens is ingebouwd hoeven we ons wellicht minder zorgen te maken. Wie weet

• #155.600
Het heeft m'n dag niet verpest, maar waarom zijn die we websites van de NBBF en NPC in het Nederlands (en ook de magazines) altijd zo amateuristisch en geschreven door iemand die geen Nederlands kan. :roflol:
Screenshot_2025-03-23-22-06-28-358_com.android.chrome.jpg

Terug
Naar boven