Word iig wel gewaardeerd wat ik deed. Daar doe je het voor, een gerust hart kunnen bieden
Ziek. Europa is ziek, een kanker die zich uitzaait en al het gezonde infecteert of aantast. En niemand doet wat, allemaal een mening, maar weinigen die echt voor zichzelf of anderen staan als het er echt op aankomt. En daarom kan dit allemaal zomaar gebeuren wat je in het nieuws ziet en om je heen hoort.
Mn vrouw is ooit van der telefoon bestolen door een buitenlander terwijl die naast haar lag op een bankje. Belde ze mij met der werktelefoon. Was er wederom met enkele minuten, politie had em al. Ik wou naar de bus lopen om hem eruit te trekken en toen was het " meneer B. ( ze kende mij prima bij voor en achternaam) als je dichterbij komt ga JIJ mee, Blijf waar je bent. Door dit soort "rechtstaat" praktijken word de gemiddelde mens vleugellam gemaakt.
De ontwapening van burgers eind 19e eeuw in NL ( omdat ze bang waren dat communisten een coup op de staat zouden plegen, dat was de reden van de ontwapening) heeft ons echt makke en lamme schaapjes gemaakt. In Amerika hebben ze de bijvoorbeeld "make my day law " en nog meer andere wetten die deadly force gewoon aanmoedigen tegenover dreigingen op het leven en huis en haard, je krijgt er nog een schouderklopje van de sherrif van ook.
An Armed community is a polite society zeggen ze daar,dat gaat niet altijd op maar je snapt de strekking denk ik
Ik heb er een uitgesproken mening over iig en ik blijf binnen de wet kleuren. Maar als het echt erop aankomt reken ik op mezelf en ik heb met mijn vrouw ook afspraken dat als iemand haar of mijn kinderen iets aandoet ik daar naar handel. Ik ga niet aan de zijlijn staan huilen in de rechtszaal zoals de vader van Anne Faber toen. Nee zo ben ik niet( gelukkig) Ik kan mezelf anders nooit meer recht aankijken. Ik zit oprecht liever 15 jaar en raak liever al mn materiaal kwijt dan dat ik de rest van mn leven als een lafaard in de spiegel mezelf moet aankijken wetende dat ik mijn gezin in de steek heb gelaten.
Ik hoop dat het nooit voor hoeft te komen uiteraard.