AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #155.942
Ik zou dan eerder iets zeggen van dat je geen kind op deze aarde wilt zetten. Omdat je dat kind al die ellende niet wilt aandoen die allemaal plaatsvindt op deze aarde. Een kind nemen is gewoon een egoistisch besluit. Jij kiest ervoor om die tot leven te wekken. Dat kind had wellicht nooit geboren willen worden. Zoiets denk ik.

• #155.944
Ik zou dan eerder iets zeggen van dat je geen kind op deze aarde wilt zetten. Omdat je dat kind al die ellende niet wilt aandoen die allemaal plaatsvindt op deze aarde. Een kind nemen is gewoon een egoistisch besluit. Jij kiest ervoor om die tot leven te wekken. Dat kind had wellicht nooit geboren willen worden. Zoiets denk ik.
Wil je iets delen met ons?

• #155.946
Zolang je maar genoeg liefde aan dat kind geeft.

• #155.948
Elke vrouw krijgt toch een biologische moeder gevoel of werk dit niet zo?
Mijn vriendin is 34 en zij heeft dit gevoel in ieder geval niet.
Ik weet niet. Ik ben nog steeds van mening dat het komt omdat ze niet de juiste man zijn tegengekomen.

Zelfde als die mannen die allerei shit beheren die ze nooit zouden doen. En als ze dan die ene zijn tegengekomen willen ze meteen zo snel mogelijk trouwenbmet alles erop eraan. Nou moet ik wel zeggen dat mannen hier wel sneller mee zijn, maar toch
Ben ik het niet mee eens. Voor sommige past het ook simpelweg niet in het beeld dat zij van hun toekomstige leven hebben. Ik begrijp wel jouw punt ook maar het zal in ieder geval niet voor een ieder gelden.

• #155.949
Waarom plegen mensen dan zelfmoord?
Omdat t leven (later) kut wordt/is.
Het leven zit vol met tegenslagen. Je verliest dierbaren, je kan (chronisch) ziek worden. Schulden, verslavingen. Je wordt oud, je leven wordt een sleur, saaie baan, elke dag the same shit.

Life's a b*ch, and then you die.

Maar dierbaren om je heen die liefde geven maakt veel goed. Helpt je door moeilijke tijden.

• #155.950
Mijn vriendin is 34 en zij heeft dit gevoel in ieder geval niet.

Ben ik het niet mee eens. Voor sommige past het ook simpelweg niet in het beeld dat zij van hun toekomstige leven hebben. Ik begrijp wel jouw punt ook maar het zal in ieder geval niet voor een ieder gelden.
Zeg je dit omdat je vriendin dit zegt? Of denk je hier daadwerkelijk ook zo over?

Het leven zit vol met tegenslagen. Je verliest dierbaren, je kan (chronisch) ziek worden. Schulden, verslavingen. Je wordt oud, je leven wordt een sleur, saaie baan, elke dag the same shit.

Maar dierbaren om je heen die liefde geven maakt veel goed. Helpt je door moeilijke tijden.

kijk: https://youtu.be/AxKleuLBRcw?si=GSifwXcuUVi9oAey

Blijft een banger.

• #155.951

Maar dat neemt niet weg dat kinderen nemen/krijgen een egoïstische keuze is waar je dat kind dan mee opzadelt.

• #155.952
Zeg je dit omdat je vriendin dit zegt? Of denk je hier daadwerkelijk ook zo over?
Ikzelf weet al sinds ik op mijn vijftiende jaar uit huis werd getrapt dat ik geen kinderen wil. Ongeacht hoe mijn toekomst eruit zou zien. Mijn vriendin is mede eigenaar van een erg succesvol bedrijf en ziet het niet zitten om een stap terug te doen en al helemaal niet voor een kind. Dus onafhankelijk van elkaar denken wij er zo over.

• #155.953
Ikzelf weet al sinds ik op mijn vijftiende jaar uit huis werd getrapt dat ik geen kinderen wil. Ongeacht hoe mijn toekomst eruit zou zien. Mijn vriendin is mede eigenaar van een erg succesvol bedrijf en ziet het niet zitten om een stap terug te doen en al helemaal niet voor een kind. Dus onafhankelijk van elkaar denken wij er zo over.
Je bent uit huis getrapt toen je 15 was? Damn.

Dat is eigenlijk dan ook weer egoistisch als je t zo bekijkt. Maar goed, het blijft een controversieel onderwerp. Ikzelf vind het wel een mooi gegeven. Misschien dat het mij ooit een keer gaat lukken. En anders moet ik maar meer katten verzamelen.

• #155.956
Dat is dan op zijn minst ook slechts hun mening.
Klopt.

Want stel iemand ziet de wereld niet als klote en het leven niet als 1 grote lijdensweg, waarom zou diegene zichzelf dan als egoïstisch moeten zien?

En dan heb je nog de miljarden religieuze overtuigingen om je voort te planten.

• #155.957
Want stel iemand ziet de wereld niet als klote en het leven niet als 1 grote lijdensweg, waarom zou diegene zichzelf dan als egoïstisch moeten zien?
Ook al is de wereld een paradijs, dan nog is het imo een uiterst egoïstisch keuze. Iets wat ik trouwens niet afkeur aangezien ik die keuze ook tweemaal gemaakt heb.

• #155.958
Mensen zijn sowieso bij voorbaat egoistisch. Bijna alles wat we doen is uit eigen belang. Klinkt heel dramatisch maar de meesten van ons weten dat als het puntje bij paaltje komt dan is het ieder voor zich.

Maar goed is op zich ook wel logisch gezien het instinctief gedrag is om te overleven.

• #155.959
Mensen zijn sowieso bij voorbaat egoistisch. Bijna alles wat we doen is uit eigen belang. Klinkt heel dramatisch maar de meesten van ons weten dat als het puntje bij paaltje komt dan is het ieder voor zich.

Maar goed is op zich ook wel logisch gezien het instinctief gedrag is om te overleven.
Het krijgen van kinderen is in zekere zin het ultieme en enige overleven?

• #155.960
Het krijgen van kinderen is in zekere zin het ultieme en enige overleven?
Daardoor zorgen we er wel voor dat wij als mensen blijven overleven/bestaan.

Waarom hebben we anders geslachtsorganen gekregen en voelt t lekker als je seks hebt? Ja oke buiten t feit dat we ook moeten plassen. Maar dat het allemaal zo is ingeregeld is niet voor niks lijkt mij.

Buiten t feit dat je zelf wilt/moet overleven. Is de reden dat we hier zijn letterlijk om ervoor te zorgen dat wij als mensen niet uitsterven. En dat kan maar op een manier. Naar mijn mening hebben wij geen andere doel.

Terug
Naar boven