MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #156.281
Dubbel salaris is bij ons wel echt de enige optie en dan moeten we nogsteeds mega sparen en consessies maken.

Maar wij hebben dan nog de mazzel dat we 2 full time salarissen hebben en dus in de toekomst wel enige uitzicht op een woning. Enkel salaris is echt kansloos tenzij maximaal wilt lenen voor 40m3 3 hoog achter in een slechte wijk, je alles achter je laat om naar een uithoek te gaan of echt een killer salaris hebt op jonge leeftijd.
Is Heerhugowaard of Edam een uithoek voor jou?

• #156.282
Wij kijken wel richting de Beemster ja, zelfs met 2 full time salarissen is de omgeving van Haarlem en omstreken zo goed als volledig kansloos.

Maar ja beide zijn ongeveer een vul uur rijden van waar we nu wonen en meer dan 2 uur met het OV naar het werk van mijn vriendin in Den Haag.

Naar mijn werk is Heerhugowaard ook wel serieus afstand voor woonwerk zonder thuiswerkoptie (50 min enkele reis zonder verkeer in een traject waar verkeer wel een issue is)

Laatst bewerkt:
  • #156.286
  • #156.288
Dubbel salaris is bij ons wel echt de enige optie en dan moeten we nogsteeds mega sparen en consessies maken.

Maar wij hebben dan nog de mazzel dat we 2 full time salarissen hebben en dus in de toekomst wel enige uitzicht op een woning. Enkel salaris is echt kansloos tenzij maximaal wilt lenen voor 40m3 3 hoog achter in een slechte wijk, je alles achter je laat om naar een uithoek te gaan of echt een killer salaris hebt op jonge leeftijd.
Vergeet er niet bij te zeggen dat jij in één keer een gezinswoning wil ipv de door omstandigheden gebruikelijke stappen op de woningmarkt te willen maken.

• #156.289
Vergeet er niet bij te zeggen dat jij in één keer een gezinswoning wil ipv de door omstandigheden gebruikelijke stappen op de woningmarkt te willen maken.
Wat zijn 'de gebruikelijke stappen' en hoe zie je dat voor je?

Wij zijn in de 30 eer wij een huis kopen, met gewoon full time volwassen banen.

Laatst bewerkt:
  • #156.292
Wat zijn 'de gebruikelijke stappen' en hoe zie je dat voor je?
Belangrijker is de vraag hoe zie jij het voor je?

Het belangrijkste aan de woningmarkt is dat je erin zit, dat betekent dat je begint met een appartement van rond de 50m2. Vanuit daar kan je verder kijken.

Het geluk wat je nu hebt is dat er redelijk wat van dergelijke appartementen op de markt zijn waar je zo in kan trekken: verhuurders die verkopen.
Wij zijn in de 30 eer wij een huis kopen, met gewoon full time volwassen banen.
Volgens mij zeg je hier dat volgens jou je dan gewoon een huis zou moeten kunnen kopen. Dat ben ik op zich met je eens, maar de praktijk is anders.

• #156.293

Het belangrijkste aan de woningmarkt is dat je erin zit, dat betekent dat je begint met een appartement van rond de 50m2. Vanuit daar kan je verder kijken.

Het geluk wat je nu hebt is dat er redelijk wat van dergelijke appartementen op de markt zijn waar je zo in kan trekken: verhuurders die verkopen.

Volgens mij zeg je hier dat volgens jou je dan gewoon een huis zou moeten kunnen kopen. Dat ben ik op zich met je eens, maar de praktijk is anders.
Jij kan het beter bij geknipte foto’s houden in het maaltijden topic.

• #156.294

Waarom is 'er in zitten" het belangrijkste wat er is?

Ik zie het wel voor mee, nu blijven wonen zoals we doen omdat het goedkoper is dan een appartement kopen ooit kan zijn, rond blijven kijken tot we iets zien wat mogelijk is en we echt willen en dan verhuizen.

Nu een appartement kopen zou ons alleen maar verder weg brengen van een gezinswoning. Ook een appartement kopen is namelijk erg duur.

• #156.296

Ik zie het wel voor mee, nu blijven wonen zoals we doen omdat het goedkoper is dan een appartement kopen ooit kan zijn, rond blijven kijken tot we iets zien wat mogelijk is en we echt willen en dan verhuizen.

Nu een appartement kopen zou ons alleen maar verder weg brengen van een gezinswoning. Ook een appartement kopen is namelijk erg duur.
Appartementje heb je toch al snel voor 5ton. En dan heb je wel mooi 50m2 woonruimte. Met een beetje geluk is de slaapkamer een aparte kamer. 😋

• #156.297
Appartementje heb je toch al snel voor 5ton. En dan heb je wel mooi 50m2 woonruimte. Met een beetje geluk is de slaapkamer een aparte kamer. 😋
Als je bereid bent te verhuizen naar plekken als Purmerend heb je ze nog wel voor 3-4 ton.

Maarja dan heb je dus voor ruim 1.5k per maand een appartement in Purmerend.

• #156.298
Voor de meeste mensen, zeker aan begin carrière blijkt dat erg goed te werken.

Dat kan ook, maar dan snap ik de klacht minder goed dat je nu nog geen huis kunt kopen. Buiten het algemene probleem dat de huizenprijzen in Nederland, met name in steden en de Randstad erg hoog zijn.

• #156.299

Ja en nee. In korte tijd weer verhuizen levert ook weer extra kosten op.

Terug
Naar boven