MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #156.683
Hoezo worden je ouders afbetaald?
Lening, mijn ouders kunnen toch vaak net iets meer missen dan ik dus ipv dat mn hele spaarrekening leeggehaald heb en tijdelijk zou stoppen met investeren heb ik het hun laten voorschieten daarvoor betaal ik gewoon vast bedrag per maand dar uiteindelijk veel lager is uitgevallen omdat ik mijn beun baantje dus echt 3 week na nieuwe auto verloor. Zo ga je maar zo van een traject van paar maanden naar een compleet jaar + een beetje

Betaal wel rente ookal is afgesproken van niet, doordat het van hun kon lenen kon ik mijn geld blijven investeren dus ben er alleen maar op vooruitgegaan wat dat betreft. Moeders heeft ook toezicht en laat haar verder alles wel zien als nu iets kort kom schiet ze het liever voor zodat ik toch bezig kan blijven met rendement pakken, wel echt tof

• #156.685
Idk waar ik dat meld vgm vermeld ik alleen dat ik niet bij haar in trek daarmee bedoel ik dan niet zonder dat ik zelf ook deel bezit zodat ik niet zomaar kaal geplukt op straat gezet worden.
Tis mn zus toevallig voor klein tijdje terug overkomen, die is toenmalig bij haar vriend ingetrokken toen ze nog maar 16 was, hij kon dat huis zelf kopen vanwege een schadevergoeding uit zijn jeugd van ver over een ton. Hij betaalde de huur wel dan deed zij de boodschap en uiteindelijk heeft ze wat meubilair gekocht dat daar staat etc dus net niks, 10 jaar later sta je zomaar met lege handen op straat omdat je niks dan wat boodschappen bezit

Maar dit is voor mij van 2 kanten, miss gun ik het haar dan op dat moment niet meer als alles in de soep loopt maar de inboedel is in mijn wereldje altijd 50/50. zelfs als ik daarvan voor 80 of zelfs 100% heb opgedraaid en zij minder dan ik, dan als ik daar uiteindelijk spijt van krijg jammer dan voor mij klopt deze instelling gewoon en deze instelling eis ik ook van haar. Het zijn niet de kosten dat van een huis een thuis maakt, vandaar

dan heb ik het trouwens alleen over de woning en inboedel als je kiest voor samen 1 thuis kan dat niet eindigen in 30% en ik 70 of andersom. Het is voor mij 50/50 of niks
In relatie zijn we gelijk of er is er geen zij heeft haar belangen die ik gewoon te accepteren heb en dat doe ik zonder 2x over na te denken, we kunnen bij elkaar goed inschatten wanneer we maar iets willen of wanneer we iets nodig vinden, niet alles valt te discussiëren ik krijg haar niet van het eiland af, zij krijgt mij niet bij haar tenzij we op gelijk niveau zijn wie moet inleveren en wie profiteert maakt niks uit tot dat er een eind komt.
Als liefde onvoorwaardelijk moet zijn dan ook onzelfzuchtig, wanneer je van iemand houd en er mee wil samen wonen, waarom zou je jezelf dan een stapje verder vooruit willen positioneren? Dat doe om geen andere reden dan jezelf beschermen voor het geval je de persoon van wie je houdt gaat verafschuwen. Ik hou nu van mijn vriendin dus ik wil haar op net zo goeie positie neerzetten zodat we bij nood gelijke kansen hebben en ik word er achterdochtig van als de persoon die zegt dat de van mij houdt mij niet precies dezelfde kansen gunt

Zou je sterker vertellen, mn vriendin weet die nieteens maar kom ik plots te overlijden door wat dan ook dan worden mijn ouders afbetaald van mijn beetje vermogen maar zij ontvangt de rest

Begrijp wel dat aan 1 kant heel invasief klinkt zoals ik het detailleer in regels & eisen etc idk hoe ik dat eruit kan wassen, in geval van samen huisje boompje beestje is niet van haar en mij maar van ons
Even mijn situatie als voorbeeld om te laten zien dat het beide partijen kan beschermen en gewoon duidelijkheid schept. Toen mijn vrouw en ik een relatie kregen had ze een koopcontract voor een nog te bouwen appartement getekend en eas ze aan het sparen voor de inboedel. We zijn zo goed als vanaf de oplevering gaan samenwonen en hebben toen notarieel vastgelegd wat de verdeling van de aanwezige inboedel was (het meeste was van haar), daarnaast betaalde ik de helft van de hypotheekrente en zij de andere helft van de rente plus de aflossing. Hierdoor kon ik relatief goedkoop bij haar wonen en was zij verzekerd dat als we uit elkaar zouden gaan ik geen woonrechten had opgebouwd en ik alleen mijn eigen spullen kon meenemen, een paar jaar later hebben we dit aangepast naar een 50/50 verdeling van alles.

• #156.686
Even mijn situatie als voorbeeld om te laten zien dat het beide partijen kan beschermen en gewoon duidelijkheid schept. Toen mijn vrouw en ik een relatie kregen had ze een koopcontract voor een nog te bouwen appartement getekend en eas ze aan het sparen voor de inboedel. We zijn zo goed als vanaf de oplevering gaan samenwonen en hebben toen notarieel vastgelegd wat de verdeling van de aanwezige inboedel was (het meeste was van haar), daarnaast betaalde ik de helft van de hypotheekrente en zij de andere helft van de rente plus de aflossing. Hierdoor kon ik relatief goedkoop bij haar wonen en was zij verzekerd dat als we uit elkaar zouden gaan ik geen woonrechten had opgebouwd en ik alleen mijn eigen spullen kon meenemen, een paar jaar later hebben we dit aangepast naar een 50/50 verdeling van alles.
Dat is mooi geregeld zo zou ik er geen enkel probleem mee hebben het enige dat mij in de weg zit om te gaan samen wonen zonder dat ik iets bezit is dat ik 8 jaar ingeschreven gestaan heb om een huurwoning kun kunnen krijgen mn enige eis was in 1 van omliggende dorpen met directe treinverbinding naar stad en dat het een klein gezinswoning is, pak je niet direct iets wat je wil houden moet je 2x dat betekent dat je nog eens moet wachten voor wrs nog langer + huur word verhoogd na verhuizen
ik heb die 8 jaar constant problemen gehad thuis bij mn ouders omdat we elkaar gewoon spuug zat waren (gaat nu allemaal helemaal goed sinds op mezelf ben) meerdere keren wou ik wel een woning accepteren waar ik spijt van had gekregen meerdere malen hadde mn ouders me er bijna uit gezet

En nu terwijl ik hier nog maar net heb na aidi lestijd moet in het straks allemaal achterlaten om met die meid op dat eiland te gaan wonen om dat zij het vertikt hier bij in te trekken.
Mijn enige eisen zijn dat de woning een gym krijgt want gym op Ameland is echt zielig. & Dat ik niet zo op straat gezet kan worden en weer al mijn eigen kwijt ben want boeit de verhuur Stichting mnike

• #156.687
Dat is mooi geregeld zo zou ik er geen enkel probleem mee hebben het enige dat mij in de weg zit om te gaan samen wonen zonder dat ik iets bezit is dat ik 8 jaar ingeschreven gestaan heb om een huurwoning kun kunnen krijgen mn enige eis was in 1 van omliggende dorpen met directe treinverbinding naar stad en dat het een klein gezinswoning is, pak je niet direct iets wat je wil houden moet je 2x dat betekent dat je nog eens moet wachten voor wrs nog langer + huur word verhoogd na verhuizen
ik heb die 8 jaar constant problemen gehad thuis bij mn ouders omdat we elkaar gewoon spuug zat waren (gaat nu allemaal helemaal goed sinds op mezelf ben) meerdere keren wou ik wel een woning accepteren waar ik spijt van had gekregen meerdere malen hadde mn ouders me er bijna uit gezet

En nu terwijl ik hier nog maar net heb na aidi lestijd moet in het straks allemaal achterlaten om met die meid op dat eiland te gaan wonen om dat zij het vertikt hier bij in te trekken.
Mijn enige eisen zijn dat de woning een gym krijgt want gym op Ameland is echt zielig. & Dat ik niet zo op straat gezet kan worden en weer al mijn eigen kwijt ben want boeit de verhuur Stichting mnike
In de liefde neem je nu eenmaal risico s en dan nog iets met water bij de wijn. Misschien is dat hele samenwonen niet iets voor jou. En dan op een eiland. Dat wordt een crisis.

• #156.688
24/7 wonen werkt voor niemand. Wilt niet per definitie dat je meteen een open relatie hebt of iets. Schijnbaar is dat die gare gedachtegang hiero.

• #156.689
Ookal houd je zoveel van elkaar en allerei geweldigde anektodes weet ik het. Die gewenning, elkaar voor lief nemen, voorspelbaarheid, routine, irritatie etc is onvermijdelijk.

Die shit is voor niemand gezond imo.

• #156.690
  • #156.691
Ookal houd je zoveel van elkaar en allerei geweldigde anektodes weet ik het. Die gewenning, elkaar voor lief nemen, voorspelbaarheid, routine, irritatie etc is onvermijdelijk.

Dat is maar hoe hard je zelf aan je relatie blijft werken. Als je gewoon alle twee naast elkaar begint te leven, dan is dat inderdaad niet goed.

• #156.692

ik denk dat je nu best verliefd bent, maar als je dit bericht lees, zet die verliefdheid even uit. Ga rustig zitten en denk na over deze ongelofelijke domme keuze om bij haar te gaan wonen! Je gaat ergens op een eiland zitten in de middel of fucking no ware. Geen gym niks? Zit je daar dan voor de “liefde” huur woning opgezegd.

Ze vertikt het om bij jou in te trekken? Relatie moet van beiden kanten komen pik, dan maar een middenweg zoeken en ergens in Utrecht gaan wonen. Veel succes nog 🙌

Je stond 8 jaar ingeschreven kerel, ga dit risico niet nemen ! Dan maar voorlopig alleen in het weekend elkaar zien, anders face Time f**k it. Heb je ook nog even rust doordeweeks.

• #156.693
ik denk dat je nu best verliefd bent, maar als je dit bericht lees, zet die verliefdheid even uit. Ga rustig zitten en denk na over deze ongelofelijke domme keuze om bij haar te gaan wonen! Je gaat ergens op een eiland zitten in de middel of fucking no ware. Geen gym niks? Zit je daar dan voor de “liefde” huur woning opgezegd.

Ze vertikt het om bij jou in te trekken? Relatie moet van beiden kanten komen pik, dan maar een middenweg zoeken en ergens in Utrecht gaan wonen. Veel succes nog 🙌

Je stond 8 jaar ingeschreven kerel, ga dit risico niet nemen ! Dan maar voorlopig alleen in het weekend elkaar zien, anders face Time f**k it. Heb je ook nog even rust doordeweeks.
Doe is ff rustig abi

• #156.700
in de middel of fucking no ware.
"In the middle of nowhere"

Overigens vind ik "in the sticks" ook een mooie uitdrukking. Voor Ameland is "the edge of the world" ook wel mooi.

Verkeerd gebruik (verkrachting) van Engels (zoals ook: to/too, they're/their) verpest m'n dag niet, maar beter wordt het er ook niet van.

Terug
Naar boven