MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #156.661
Die van mij kwam na 2 weken bij me wonen. Op een studentenkamer op Uilenstede van 3 bij 4 meter, met gezamenlijke keuken.

Als je dat 5 jaar samen volhoudt (met mij) kan je de wereld aan. En zo geschiedde.
Godver, daar lijkt het elke 5 minuten of er een boeing of airbus je kamer binnenvliegt. Wat een plek. Je hebt wel gelijk wmbt - op sommige manieren leer je elkaar goed kennen, meestal als je kort op elkaars lip zit (gedwongen) voor een tijdje, leer je elkaar goed kennen.

Mijn vrouw en ik gingen samen bergen beklimmen, survival cursussen doen. Dat helpt ook

• #156.663
Godver, daar lijkt het elke 5 minuten of er een boeing of airbus je kamer binnenvliegt. Wat een plek. Je hebt wel gelijk wmbt - op sommige manieren leer je elkaar goed kennen, meestal als je kort op elkaars lip zit (gedwongen) voor een tijdje, leer je elkaar goed kennen.

Mijn vrouw en ik gingen samen bergen beklimmen, survival cursussen doen. Dat helpt ook
Ik ben jarenlang haar kritische collega geweest, dan overleeft ze een huwelijk ook wel. ;)

• #156.670
Als volwassene bij iemand anders wonen zonder ergens op terug te kunnen vallen is anno 2025 erg dom.
Ik begrijp jouw punt en ben het met jou eens. Mijn vriendin is gelukkig financieel niet van mij afhankelijk en heeft, denk ik, meer centjes dan ik. Mocht het dus mis gaan ontstaan er geen problemen. In geval van overlijden van één van ons hebben wij wel regelingen op laten stellen maar op dusdanige wijze dat in geval van een break-up geen van beide financieel iets verplicht is aan de ander.

Maar ook daar besef ik mij dat dit niet de standaard is. Vandaar mijn opmerking richting mrc.

• #156.671
Ik heb ook onze woning waarin wij wonen op mij naam stond. Mijn vriendin staat al 12jaar ingeschreven bij de woningbouw en mocht het mis gaan staat ze direct op 1. Zo hoeft ze daar geen zorgen over te maken als het ooit mis gaat.

• #156.672
Het heeft niet mijn dag verpest maar ik vind persoonlijk ook wel die LGBT woke shit wel echt te ver gaan. Ik sta totaal niet achter de regenboog vlag community.

Dat is ook de reden dat ik nooit naar een pride zal gaan of dergelijk.

Ik heb zelf nooit last gehad van mensen die mij niet accepteren en ik denk zelf dat een LgBT conmunity juist het tegenoverstelde doet in plaats van het goede.

Ik vind natuurlijk dat iedereen geaccepteerd moet worden, maar dit spreekt voor zich. Persoonlijk denk ik dat er veel beteren manieren zijn om mensen bewust te maken van seksuele voorkeur.

• #156.673
Het heeft niet mijn dag verpest maar ik vind persoonlijk ook wel die LGBT woke shit wel echt te ver gaan. Ik sta totaal niet achter de regenboog vlag community.

Dat is ook de reden dat ik nooit naar een pride zal gaan of dergelijk.

Ik heb zelf nooit last gehad van mensen die mij niet accepteren en ik denk zelf dat een LgBT conmunity juist het tegenoverstelde doet in plaats van het goede.

Ik vind natuurlijk dat iedereen geaccepteerd moet worden, maar dit spreekt voor zich. Persoonlijk denk ik dat er veel beteren manieren zijn om mensen bewust te maken van seksuele voorkeur.

Was jouw avatar een aantal dagen geleden geen regenboog unicorn?

• #156.675
Ik heb ook onze woning waarin wij wonen op mij naam stond. Mijn vriendin staat al 12jaar ingeschreven bij de woningbouw en mocht het mis gaan staat ze direct op 1. Zo hoeft ze daar geen zorgen over te maken als het ooit mis gaat.
Dat zou in sommige regio's met veranderende regels weleens tegen kunnen vallen, dan telt buiten inschrijfduur ook mee hoe actief je bent.

Los daarvan vind ik dat iedereen zich zou moeten inschrijven voor de sociale woningbouw als een soort back-up.

• #156.676
Van zulk soort regelingen ben ik niet op de hoogte, ik weet dat deze bestaan maar daar houdt het ook op, haha. Ik doelde ook meer op de mogelijkheid dat het niet goed gaat en jullie kort na aanschaf uit elkaar gaan. Jij zegt dat jij dan zorgt dat zij er uit gaat wat betekent dat jij dan de volledige hypotheek moet kunnen dragen. Dat zijn dingen om, helaas, bij na te moeten denken. En zeker in deze tijd.
Idk waar ik dat meld vgm vermeld ik alleen dat ik niet bij haar in trek daarmee bedoel ik dan niet zonder dat ik zelf ook deel bezit zodat ik niet zomaar kaal geplukt op straat gezet worden.
Tis mn zus toevallig voor klein tijdje terug overkomen, die is toenmalig bij haar vriend ingetrokken toen ze nog maar 16 was, hij kon dat huis zelf kopen vanwege een schadevergoeding uit zijn jeugd van ver over een ton. Hij betaalde de huur wel dan deed zij de boodschap en uiteindelijk heeft ze wat meubilair gekocht dat daar staat etc dus net niks, 10 jaar later sta je zomaar met lege handen op straat omdat je niks dan wat boodschappen bezit

Maar dit is voor mij van 2 kanten, miss gun ik het haar dan op dat moment niet meer als alles in de soep loopt maar de inboedel is in mijn wereldje altijd 50/50. zelfs als ik daarvan voor 80 of zelfs 100% heb opgedraaid en zij minder dan ik, dan als ik daar uiteindelijk spijt van krijg jammer dan voor mij klopt deze instelling gewoon en deze instelling eis ik ook van haar. Het zijn niet de kosten dat van een huis een thuis maakt, vandaar

dan heb ik het trouwens alleen over de woning en inboedel als je kiest voor samen 1 thuis kan dat niet eindigen in 30% en ik 70 of andersom. Het is voor mij 50/50 of niks

• #156.677
Idk waar ik dat meld vgm vermeld ik alleen dat ik niet bij haar in trek daarmee bedoel ik dan niet zonder dat ik zelf ook deel bezit zodat ik niet zomaar kaal geplukt op straat gezet worden.
Tis mn zus toevallig voor klein tijdje terug overkomen, die is toenmalig bij haar vriend ingetrokken toen ze nog maar 16 was, hij kon dat huis zelf kopen vanwege een schadevergoeding uit zijn jeugd van ver over een ton. Hij betaalde de huur wel dan deed zij de boodschap en uiteindelijk heeft ze wat meubilair gekocht dat daar staat etc dus net niks, 10 jaar later sta je zomaar met lege handen op straat omdat je niks dan wat boodschappen bezit

Maar dit is voor mij van 2 kanten, miss gun ik het haar dan op dat moment niet meer als alles in de soep loopt maar de inboedel is in mijn wereldje altijd 50/50. zelfs als ik daarvan voor 80 of zelfs 100% heb opgedraaid en zij minder dan ik, dan als ik daar uiteindelijk spijt van krijg jammer dan voor mij klopt deze instelling gewoon en deze instelling eis ik ook van haar. Het zijn niet de kosten dat van een huis een thuis maakt, vandaar

dan heb ik het trouwens alleen over de woning en inboedel als je kiest voor samen 1 thuis kan dat niet eindigen in 30% en ik 70 of andersom. Het is voor mij 50/50 of niks
Als je er samen niet uitkomt als de relatie op de klippen loopt heb je niet zoveel aan wat jij vindt.

• #156.678

In alle eerlijkheid zou ik liever bij haar intrekken en op straat staan mocht het mislopen dan dat ik samen een woning koop, deze bij mislopen niet in mijn eentje kunnen betalen en dan alsnog op straat staan maar met een mogelijke hypotheekschuld.

Uiteraard hoop ik dat dit alles hypothetisch blijft en het wel werkt tussen jullie.

• #156.679
Als je er samen niet uitkomt als de relatie op de klippen loopt heb je niet zoveel aan wat jij vindt.
In relatie zijn we gelijk of er is er geen zij heeft haar belangen die ik gewoon te accepteren heb en dat doe ik zonder 2x over na te denken, we kunnen bij elkaar goed inschatten wanneer we maar iets willen of wanneer we iets nodig vinden, niet alles valt te discussiëren ik krijg haar niet van het eiland af, zij krijgt mij niet bij haar tenzij we op gelijk niveau zijn wie moet inleveren en wie profiteert maakt niks uit tot dat er een eind komt.
Als liefde onvoorwaardelijk moet zijn dan ook onzelfzuchtig, wanneer je van iemand houd en er mee wil samen wonen, waarom zou je jezelf dan een stapje verder vooruit willen positioneren? Dat doe om geen andere reden dan jezelf beschermen voor het geval je de persoon van wie je houdt gaat verafschuwen. Ik hou nu van mijn vriendin dus ik wil haar op net zo goeie positie neerzetten zodat we bij nood gelijke kansen hebben en ik word er achterdochtig van als de persoon die zegt dat de van mij houdt mij niet precies dezelfde kansen gunt

Zou je sterker vertellen, mn vriendin weet die nieteens maar kom ik plots te overlijden door wat dan ook dan worden mijn ouders afbetaald van mijn beetje vermogen maar zij ontvangt de rest

Begrijp wel dat aan 1 kant heel invasief klinkt zoals ik het detailleer in regels & eisen etc idk hoe ik dat eruit kan wassen, in geval van samen huisje boompje beestje is niet van haar en mij maar van ons

• #156.680
In alle eerlijkheid zou ik liever bij haar intrekken en op straat staan mocht het mislopen dan dat ik samen een woning koop, deze bij mislopen niet in mijn eentje kunnen betalen en dan alsnog op straat staan maar met een mogelijke hypotheekschuld.

Uiteraard hoop ik dat dit alles hypothetisch blijft en het wel werkt tussen jullie.
Thanks hoop ik ook en ga ik voor gemak maar vanuit want scheelt kopzorgen, had zo ook al bedacht idd en eerlijk gezegd als zij 80 ik 20 doe vind ik het nog nieteens zo spannend mijn enige belang voor mijzelf is dat mocht het stuk lopen dat ik niet bij mn ouders hoef in te trekken daarom blijf ik ook ten alle tijden ingeschreven bij de regionale verhuurders voor geval dat. Het is voor mij echt een principe kwestie, het enige dat ik eis is dat ze daarmee akkoord gaat of het nadien allemaal in gang gezet word is ten 2de. Maar ja zelf zou ik het grotere deel ingelegd hebben dat wil ik dat wel al is het alleen maar om haar grotere kans te geven om te woning voor haarzelf te kunnen houden zonder mij als het stuk loopt

Terug
Naar boven