AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

oh oh in op pagina 1000!!!

/karmah**r

kvk dan haaii.
.....heeft toch niet je dag verpest?

Dodenherdenking in NL ook voor Duitse soldaten?:mad: Euh.. daar kan ik mij niet helemaal in vinden. De 'dader' herdenken met de slachtoffers? Zal mijn opa leuk vinden :( Soms schieten we een beetje te ver door in dit tolerante land.

Hoe verzinnen ze het?

Dodenherdenking in NL ook voor Duitse soldaten?:mad: Euh.. daar kan ik mij niet helemaal in vinden. De 'dader' herdenken met de slachtoffers? Zal mijn opa leuk vinden :( Soms schieten we een beetje te ver door in dit tolerante land.

Hoe verzinnen ze het?
Je moet de individu's die jaren zijn geïndoctrineerd door een dictatoriaal bewind niet bestempelen als de 'daders'. Neen, ook niet tussen haakjes.

als hitler een nederlander was waren wij de daders
(even de voorgeschiedenis met wo1 en duitse problemen weggelaten)

was naar mij gericht denk ik.

het gaat erom dat een individuele soldaat er vrij weinig aan kan doen

Ja kijk dat is nu mijn punt, maar nu spreek je toch wel een beetje je eerste bewering tegen.

het gaat erom dat een individuele soldaat er vrij weinig aan kan doen

Behalve dan dat hij zijn geweer heeft gericht en heeft geschoten./in het vliegtuig is gekropen en bommen heeft losgelaten.

Sorry, die ongein gaat er bij mij niet in.
Ik zou nog liever bij mijzelf een kogel door mijn kop jagen dan zo ongelooflijk veel andere mensen de dood in te helpen.

Doe je gewoon niet.

Even nuanceren:
Natuurlijk snap ik ook wel dat ze heus niet in rijtjes stonden te springen om 'mee te mogen doen'. Maar de mensen die in gaskamers hebben gewerkt en op concentratie kampen waren ZO bewust bezig met uithongeren, mishandelen, beroven en moorden van de gevangenen, daar kan ik niet aan voorbij kijken.

Nog even en ze gaan Hitler himself meenemen in de herdenking. Hij kon er ook niets aan doen dat hij gestoord was.
Minstens zo bizar.

Mijn punt? We gaan te ver in het 'denken voor anderen' en als je je maar lang genoeg wilt verplaatsen in anderen, ga je op den duur van alles maar 'normaal' vinden.

Ik vind het niet normaal om Duitsers te herdenken tijdens de dodenherdenking in NL.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik ga er niet om discussieren, ieder het zijne.

Laatst bewerkt:
ok

Hoe verzinnen ze het?

Heeft dit jouw dag verpest:roflol::roflol::roflol:

Behalve dan dat hij zijn geweer heeft gericht en heeft geschoten./in het vliegtuig is gekropen en bommen heeft losgelaten.

Sorry, die ongein gaat er bij mij niet in.
Ik zou nog liever bij mijzelf een kogel door mijn kop jagen dan zo ongelooflijk veel andere mensen de dood in te helpen.

Doe je gewoon niet.
Zij geloofden dat hun daden gerechtvaardigd waren, dat is het doel van indoctrinatie. alsof zij wisten dat hitler zo massaal genocide ging plegen; of dacht je dat hij aan de macht was gekomen met "gas the jews"!

en wat die gaskamers betreft: iedereen werkte daar zo doelgericht dat ze het totale plaatje niet meer zagen. een bureaucratisch systeem waar men zo een specifieke functie had dat niemand zich rechtstreeks verantwoordelijk voelde.

Terug
Naar boven