Fitness Seller

Wat het beste te doen tijden vasten in Ramadan

Kan je niet gewoon stiekem shakes nemen. Weet wel dat dat niet het idee achter ramadan is maar het is meestal toch ook voor de buitenwereld.
Nah, als het voor de buitenwereld was dan zou ik dus echt geen moeite doen en gewoon volop vreten. Maar dat is het dus niet ;)
Maare, iemand nog wat tips @ wanneer eten? Voor het trainen veel naar binnen gooien of daarna? (kort daarna is wel slaapies tijd 2uurtjes ongeveer) of gewoon voor zonsopgang maar voor en na trainen wel wat kh en genoeg eiwitten naar binnen werken?

Nee dan ben je namelijk een vieze huichelaar als je het stiekem doet
Wees op je hoede voor huichelarij, want Allah, de Verhevene, beschouwd het als iets wat erger is dan ongelovigheid.

Wees op je hoede voor huichelarij, want Allah, de Verhevene, beschouwd het als iets wat erger is dan ongelovigheid.

Stel dat er daar ergens inderdaad een Allah zit he, of een god of weet ik veel wat voor entiteit die zegmaar eindverantwoordelijk is voor het zooitje hierzo. Ik vermoed dat hij dan, als hij al de tijd zal nemen om jouw tiranades aan te horen, glimlachend en licht schuddend met zijn hoofd mompeld; "oh oh oh die arme spiertje toch"

En hoezo zou hij dat doen?
Hoe kun jij nou praten voor allah swt de machtige he?

Er zitten een paar mooie adviezen tussen die ik goed kan gebruiken, dank u heren voor de hulp.

• Topic Starter Topic Starter
Het vasten wordt Sawm (Saum) of Siyam genoemd. Dit houdt in dat moslims op deze tijden niet eten, drinken, roken en dat ze zich onthouden van geslachtsgemeenschap.

Ook nog eens niet drinken na je training lijkt me erg onverstandig.

Eigenlijk zie ik geen andere optie dan na zonsondergang of smorgens in de allervroegste uurtjes te trainen en ruim ervoor en direct erna vol stampen met eten.

Gezien de bepertke openingstijden van de gemiddelde fitnesscentra (8-22u) zou TS er het best aan doen thuis te trainen, of indien niet de voorzieningen treft.
Oftewel een bb met flink wat gewichten kopen en thuis korte trainingsessies houden met compoundgerichte oefeningen;)

Mijn sportschool is geopend van 07:00 tot 00:00. dat is dus pluspunt, ik denk dus in de avond te gaan trainen.

Gesteld dat je overdag wakker bent en werkt, is er niets cataboler dan 14 uur niets eten of drinken.

Als je toch niet moet werken overdag, wat zoiezo het geval is bij een hoop moslims, kun je dag en nacht omdraaien.

Grappenmaker, haha

Nou, ik heb wel gewoon een baan. 9-5 gewoon. Kantoorbaan, dus echt energie zal ik niet verliezen overdag. Het gaat om behouden van wat massa

**** man, hoe meer ik jou posts begin te lezen, hoe verdomde grappiger je begint te worden:D!....meen je je toch niet ****ing serieus?

overdag niet trainen, gedurende nacht van 00:00 tot Fajr om de twee uur eiwitten naar binnen gooien. beste een eigen mix maken van whey eiwit islolaat en miccelar casein(zeven uur afgifte aan lichaam). mix daarbij glutamine bij.(die van MHP is heel goed wordt gedurende 12 uur door je lichaam afgebroken). Koop gewoon veel eiwit potten in. Maak er een dure maand van. Aminozuren zijn zeer cruciaal. ene week licht trainen de andere week weer zwaar om je lichaam te blijven shockeren. Als je een kilo of drie verliest is dat netjes. Zal eerst veel vocht zijn. niet onnodig stressen. En heb vertrouwen op Allah die heeft ons tenslotte geschappen.

En hoe bevalt het nu tijdens de ramadan....

ik ben nu ook aan het vasten en het gaat makkelijker dan ik dacht, in de ochtend ontbijten ( eitje, brood met olijfolie, koffie, proteine shake ) en in de avond harira met kip , vlees, brood etc. half uur laten zaken en van half 10 tot 11 trainen. veel makkelijker dan ik dacht :)

Het zal wel makkelijk zijn, maar omdat we niet kunnen eten kun we ook niet goed herstellen, dus denk ik dat je eerder je spieren gaat afbreken.

Hey, dit topic komt zowaar tot leven.. Succes allemaal;)

Terug
Naar boven